2019/12/07
۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر
5 دلیل برای اینکه حتما شام بخورید

5 دلیل برای اینکه حتما شام بخورید

هرچند ا ین تصور وجود داشت که شام نخوردن باعث کاهش وزن می شود اما به تازگی پزشکان دریافتند که شام نخوردن خطرات جدی برای بدن دارد . 5 دلیل برای اینکه حتما شام بخورید در این مطلب آمده است:

دوات آنلاین-این تصور که اگر شام نخورید لاغر می شوید مدتهاست که باطل شده و پزشکان همگی توصیه می کنند اگر قصد دارید لاغر شوید هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. شام نخوردن باعث می شود بدن شما در مدت زمان طولانی بدون غذا بماند و مدام خود را در حالت بحران احساس کرده و در حالت آماده‌باشد قرار گیرد.

 

بدن دچار قحطی مواد غذایی شده و کالری مصرفی را به حداقل می رساند در این صورت در واقع کالری که می سوزانید بسیار کمتر از زمانی است که غذا می خورید و همین امر لاغری شما را متوقف می کند.

 

بدون شام خواب خوب نخواهید داشت

وقتی شب‌ها گرسنه می‌خوابید، افت فشارخون، شما را خیلی زود از حالت بیداری خارج می‌کند، اما مغزتان به همین سادگی به خواب فرو نمی‌رود. مغز شما هنوز در جست‌وجوی غذاست و به همین دلیل با وجود خروپف‌کردن‌هایتان هشیار است.

 

5 دلیل برای اینکه حتما شام بخورید

 

از آنجا که در این شرایط خواب‌تان عمیق نمی‌شود، روز بعد همچنان با خستگی و کسالت از خواب بیدار می‌شوید و به‌خوبی از پس انجام کارهایتان برنمی‌آیید.

 

شام نخورید چاق‌تر می‌شوید

گرسنگی بیش از اندازه، بدن شما را در کنترل سطح قندخون ناتوان می‌کند. این اتفاق از یک طرف میل شما را به پُرخوری بالا می‌برد و از طرف دیگر سوخت‌وسازتان را کاهش داده و باعث جذب بیشتر موادغذایی در وعده‌های بعدی می‌شود. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، به‌جای تحمل گرسنگی، باید خودتان را با موادغذایی کم‌کالری، سیر نگه‌ دارید.

 

اگر شام نخورید عضلات تان نابود می‌شود

گرسنگی طولانی‌مدت، زمینه را برای تخریب عضلاتتان فراهم می‌کند. اگر بدنتان را به چالش سیری ناگهانی و گرسنگی طولانی‌مدت وارد کنید، نه‌تنها عضلات دست‌وپایتان روند تخریب را در پیش می‌گیرند، بلکه حتی عضلات قلبتان هم آسیب می‌بینند.

 

بدون شام خوردن زودتر خسته می‌شوید

کمبود انرژی و خستگی مداوم، یکی از مشکلات افرادی است که از ابتدای شب تا صبح روز بعد با گرسنگی می‌جنگند. یادتان نرود که بدن شما حتی در خواب هم کالری می‌سوزاند و اگر انرژی موردنیازش را تامین نکنید، توان بدنتان در ساعات بعد از بیداری پایین می‌آید.

5 دلیل برای اینکه حتما شام بخورید

 

برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید در ابتدای شب، حجم متوسطی از غذا را میل کنید و شام را با استفاده از سبزیجات تازه و غلات سبوس‌دار آماده کنید.

 

اگر شام نخورید بداخلاق می‌شوید

گرسنگی طولانی‌مدت و واردکردن ناگهانی حجم زیادی از غذا به بدن، حتی بر خلق‌و‌خوی شما هم تاثیر می‌گذارد. هورمون‌های بدنتان تحت‌تاثیر این نوسانات قرار می‌گیرند و نه‌تنها تمرکزتان پایین می‌آید، بلکه بداخلاق، عصبی و زودرنج هم می‌شوید.

 

گذشته از این، محرومیت از موادغذایی ضروری، بدن را با کمبودهایی مواجه می‌کند که بر خلق‌وخو هم اثر گذاشته و حتی احتمال ابتلا به اختلالات اضطراب و افسردگی را بالا می‌برد. یادتان نرود که خواب ناکافی و سطحی، یکی از مشکلات همیشگی افرادی است که شب‌ها شام نمی‌خورند و همین خواب ناکافی، می‌تواند به عاملی برای ابتلا به افسردگی تبدیل شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.