2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آموزش پخت غذای ترکیه‌ای بورک گوشت برای مهمانی‌های عصرانه

آموزش پخت غذای ترکیه‌ای بورک گوشت برای مهمانی‌های عصرانه

بورک گوشت یک غذای ترکیه‌ای است که اتفاقا ظاهرش شبیه باقلوا است.

دوات آنلاین-اگر قصد دارید در مهمانی‌های عصرانه یا یک خوراکی لذیذ و در عین حال متفاوت از مهمانان خود پذیرایی کنید بورک گوشت ترکیه‌ای بسیار مناسب است.

 

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت

برای تهیه خمیر‏ بورک به مواد زیر نیاز دارید اما اگر پخت خمیر برایتان سخت و وقت‌گیر است می‌توانید از خمیر پیراشکی آماده استفاده کنید.

 

آرد ۳ پیمانه

شیر ۱ پیمانه

شکر ۱ قاشق غذاخوری

نمک ‏۱ قاشق چای‌خوری

بیکینگ‌پودر ‏۲ قاشق چای‌خوری پر

روغن مایع ‏۲ قاشق غذاخوری

آموزش پخت غذای ترکیه‌ای بورک گوشت برای مهمانی‌های عصرانه

طرز تهیه خمیر بورک

تمام مواد خشک را دو بار الک کرده و شیر و روغن را به آنها اضافه کنید و هم بزنید. سپس روی آن را بپوشانید و در جای تاریک گذاشته و دو ساعت به خمیر استراحت دهید.

 

مواد لازم برای مایه میانی

گوشت چرخ کرده ۱۰۰‏ گرم

فلفل دلمه‌ای خرد شده نصف فنجان

ذرت یک فنجان

پیاز ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

رب گوجه یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

 

دستور پخت بورک گوشت

پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید‎.‎‏ گوشت چرخ‌کرده را به همراه ذرت، فلفل دلمه‌ای و رب گوجه‌فرنگی به پیاز اضافه کنید‎.‎‏ در نهایت نمک و فلفل و ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کرده و مواد را از روی حرارت بردارید‎.‎‏

 

نیمی از خمیر را جدا کرده و با ضخامت کمتر از نیم سانتی‌متر آن را باز کنید‎.‎‏ کف ظرف نچسبی را چرب کرده و یک قسمت از خمیر باز شده را پهن کنید، به طوری که دیواره‌های ظرف با خمیر پوشیده شود‎.‎‏

 

مایه گوشتی را روی خمیر بریزید و پنیر پیتزا را روی آن بپاشید. خمیر دوم را روی آن قرار دهید و کناره‌های آن را به لایه اول متصل کنید‎.‎‏ در نهایت مقداری زرده تخم‌مرغ همزده را روی خمیر بمالید و کمی کنجد روی آن بپاشید تا روی غذا طلایی شود‎.‎‏ این غذا را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و بعد سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.