2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
شهاب حسینی چگونه سوپراستار شد

شهاب حسینی چگونه سوپراستار شد

شهاب حسینی کارش را از گویندگی رادیو شروع کرد، سپس مجری تلویزیون شد و در ادامه به دنیای بازیگری راه یافت.

دوات آنلاین-شهاب حسینی یک شبه شهاب حسینی نشد. او برای ستاره شدن و درخشیدن در سینما و تلویزیون سال‌های سال زحمت کشید و همیشه حواس‌اش به کار، هنر و زندگی‌اش بوده است.

 

شهاب حسینی متولد تهران است البته نام کامل او سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی است. او 14 بهمن سال 1352 به دنیا آمد و یک برادر و دو خواهر دارد.

 

شهاب در دانشگاه در رشته روان شناسی قبول شد اما آن را ناتمام رها کرد تا به کانادا مهاجرت کند و اتفاقا این مهاجرت نیز نیمه کاره ماند و او در ایران کارهایش را پیگیری کرد.

 

شهاب حسینی از نوجوانی به هنر علاقه داشت. سینما و موسیقی از علاقه‌مندی‌های او بود و به همین دلیل تصمیم گرفت هر دو رشته را پیگیری کند.

 

گویندگی و اجرا

او که در دانشگاه تئاتر دانشجویی کار می‌کرد فعالیت‌های حرفه‌ای خود را با گویندگی رادیو شروع کرد تا این‌که در سال 1377 به‌عنوان مجری جلوی دوربین تلویزیون رفت. اولین اجرای شهاب حسینی در برنامه اکسیژن بود. او سپس برنامه‌های برپا برپا، رنگ صبح و سایه روشن را نیز اجرا کرد.

شهاب حسینی چگونه سوپراستار شد

شروع بازیگری شهاب حسینی

شروع بازیگری شهاب حسینی به سال 1379 و بازی در سریال پس از باران بازمی‌گردد. او یک سال بعد در سریال پلیس جوان بازی کرد.

 

شهاب حسینی در همان 1380 به فیلم سینمایی رخساره به کارگردانی امیر قویدل پیوست. فیلم رخساره درباره دختری به نام تینا مسرور، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی سالمندان است که برای تحقیقات خود به خانه سالمندان می‌رود. در آنجا به خانم سالمندی برخورد می‌کند که در حال خواندن داستانی است به نام رخساره و…

 

شهاب حسینی گام بعدی را در دنیای بازیگری خیلی بلند برداشت و جلوی دوربین تهمینه میلانی رفت تا در فیلم واکنش پنجم بازی کند.  این زن حرف نمی‌زند به کارگردانی علیرضا امینی، زهر عسل به کارگردانی ابراهیم شیبانی، رستگاری در هشت و بیست دقیقه به کارگردانی سیروس الوند و در شمعی در باد  به کارگردانی پوران درخشنده کارهای بعدی شهاب حسینی بود که باعث شد جایگاه وی به عنوان بازیگر حرفه‌ای تثبیت شود.

 

حسینی دو سال پشت سر هم برای بازی در فیلم‌های رستگاری در هشت و بیست دقیقه و شمعی در باد کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شود.

 

شهاب حسینی از آن به بعد در فیلم‌های سینمایی قتل آنلاین، پیشنهاد ۵۰ میلیونی، بچه‌های ابدی، محیا و دل شکسته پشت سر هم بازی کرد و به‌خاطر فیلم محیا کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

شهاب حسینی و اصغر فرهادی

شهاب حسینی و اصغر فرهادی

یکی از نقاط عطف کارنامه شهاب حسینی همکاری با او با اصغر فرهادی است. درباره الی، جدایی نادر از سیمین و فروشنده برای حسینی افتخاراتی را به همراه داشت.

 

سریال‌های تلویزیونی شهاب حسینی

پس از باران، پلیس جوان ، تب سرد، مدار صفر درجه و شوق پرواز بهترین سریال‌های تلویزیونی شهاب حسنی هستند و البته بازی او در نقش قباد در سریال نمایش خانگی شهرزاد را نیز هرگز نمی‌توان فراموش کرد.

 

کارگردانی

شهاب حسینی در سال ۱۳۹۲ فیلم ساکن طبقه وسط را ساخت. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که با ورودش به یک ساختمان جدید، اتفاقات تازه‌ای در زندگی او رخ می‌دهد.

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در کارهای مشترکی که داشته‌اند بسیار موفق بوده‌اند. این دو در فیلم‌های درباره الی و فروشنده و همچنین سریال شهرزاد هم‌بازی بودند.

 

براساس یک نظرسنجی از مخاطبان سینما، این زوج هنری به عنوان موفق‌ترین زوج سینمای ایران انتخاب شدند.

شهاب حسینی و همسرش

همسر و فرزندان شهاب حسینی

شهاب حسینی در تمام این سال‌ها زندگی خانوادگی موفقی داشته است. او در سال 1374 و زمانی که هنوز سوپراستار نشده بود با پریچهر قنبری که آن زمان 15 سال بیشتر نداشت، ازدواج کرد. خودش در این باره گفته است: 22ساله بودم که با بچه های تئاتر دانشگاه تهران کار می کردم. تا قبل از این که همسرم را ببینم، قصد ازدواج نداشتم تا این که روزگار ما را در برابر هم قرار داد. به او پیشنهاد آشنایی دادم اما همسرم هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها نداشت و گفت:اگر کسی واقعا عاشق است و تمایل قلبی برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش دارد، باید در این راه صادقانه گام بردارد و بنابراین موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و مصمم به ازدواج شدم. دیگر تکه دوم زندگی ام را پیدا کرده بودم. بعد از صحبت های اولیه و رسم و رسومی که در این رهگذر طی می شود، بعد از 4-3 ماه نامزدی، عقد کردیم اما شرایط برگزاری جشن عروسی را نداشتم، از طرفی مایل بودم استقلال در زندگی را با برگزاری جشن توسط خودم آغاز کنم؛ به همین دلیل 3 سال طول کشید تا ما به جشن عروسی برسیم.

 

این زوج صاحب دو فرزند شدند. محمد امین روز 14 بهمن سال 1382 به دنیا آمد. روز تولد او پدرش یکی است. فرزند دوم آنها نیز امیرعلی نام دارد.

 

شهاب حسینی زندگی خانوادگی موفقی دارد. او و همسرش یک کافی شاپ در لواسان دارند که آن را اداره می‌کنند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.