2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دختران ساده لوح در دام اخاذان شیطان صفت

دختران ساده لوح در دام اخاذان شیطان صفت

پدیده اخاذی از دختران جوان در فضاهای مجازی پدیده ناپسند اجتماعی است که سال هاست آسیب های بی شمار اجتماعی و اخلاقی را سبب می شود.

دوات آنلاین-دختران فریب خورده که در دام باج‌گیران شیطان صفت گرفتار می‌شوند موضوع برخی اخبار حوادث است. دکتر قربانعلی ابراهیمی جامعه شناس و استاد دانشگاه در یادداشتی در روزنامه خراسان به بررسی این موضوع پرداخته است:

 

پدیده اخاذی از دختران جوان در فضاهای مجازی پدیده ناپسند اجتماعی است که سال هاست آسیب های بی شمار اجتماعی و اخلاقی را سبب می شود. متاسفانه این پدیده ناپسند در عصر کنونی و در دهه های اخیر جنبه مادی گرفته و برخی افراد برای کسب درآمد به این کار اقدام می کنند.

 

اغلب دخترانی که به دام مردان و پسران شیاد می افتند به دلیل محرومیت و محدودیت های عاطفی در خانواده است که به سمت این مردان و پسران گرایش پیدا می کنند. این اتفاقات نوعی باج گیری جنسیتی به شمار می رود و پسران شیاد از سادگی دخترانی که کمبود عاطفه دارند سوء استفاده می کنند و با فریب آن ها به خاطر نداشتن آگاهی اخاذی می کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

 

تعداد دخترانی که با چنین مصائبی رو به رو هستند در جامعه رو به افزایش است و چون آگاهی ندارند مورد سوء استفاده پسران شیاد قرار می گیرند و بعد از دوستی و ارتباط وقتی متوجه می شوند از آن ها عکس یا فیلم تهیه شده است از ترس آبروی شان به اخاذی های مالی این مردان پلید پاسخ می دهند و چون این مردان پلید شگردشان مادی گرایی است دختران ساده را به دام می اندازند و آن ها برای حفظ آبروی شان باج می دهند.

 

عده ای از این جوانان به خاطر کسب درآمد این شگردهای ناپسند اجتماعی را انتخاب می کنند و اغلب دخترانی که سطح آگاهی شان ضعیف است و خود را در جامعه و خانواده محدود می بینند و در سطح پایین اجتماعی زندگی می کنند زودتر فریب این قبیل باج گیری های جنسیتی را می خورند.

 

خانواده وظیفه آگاهی دادن به فرزندان را از سن کم دارد و باید آن ها را از حوادث این چنینی آگاه سازد تا در مقابل خطرات مصون بمانند. نقش آموزش و پرورش در این میان نیز مهم است مشاوران تحصیلی در مدارس وظیفه اصلی شان هدایت جوانان به ویژه دختران است.

 

متاسفانه چون تابوی جنسیتی در جامعه وجود دارد دخترانی که قربانی هوس های شیادان می شوند از ترس آبروی شان مجبور به سکوت هستند، زیرا به لحاظ تعلیم و تربیت ضعف هایی داریم و کسانی که ضعف شخصیتی دارند زودتر فریب می خورند. دخترانی که کمبود عاطفی دارند فریب چرب زبانی پسران را می خورند و با برقراری ارتباط دوستانه به خلوت شیطانی آن ها کشیده می شوند و وقتی خود را در دام آن ها اسیر می بینند چاره ای جز باج دادن ندارند زیرا دختران در جامعه با تابوهایی رو به رو اند و برای دفاع از خود نیازمند بازنگری قوانین حمایتی هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.