2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل افسر اسدی به بهانه بازی در نقش فاطمه، همسر حاج مرتضی در سریال پناه آخر

بیوگرافی کامل افسر اسدی به بهانه بازی در نقش فاطمه، همسر حاج مرتضی در سریال پناه آخر

افسر اسدی بعد از بازی در سریال باغ سرهنگ تصمیم گرفته بود دیگر در تلویزیون حضور نداشته باشد تا این‌که بالاخره بازی در سریال پناه آخر را پذیرفت.

دوات آنلاین-افسر اسدی بازیگر نقش فاطمه، همسر حاج مرتضی در سریال پناه آخر از بازیگران حرفه‌ای و کاربلد سینما و تلویزیون است که البته ظاهرا مدتی با تلویزیون قهر بود و تصمیم داشت دیگر در سریال‌ها بازی نکند.

 

افسر اسدی اهل شهر میانه است. او ششم دی سال 1336 در این شهر به دنیا آمد. افسر اسدی که فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنری‌‌های زیبای دانشگاه تهران است، اولین بار از طریق کارگردان فقید علی حاتمی به دنیای بازیگری وارد شد و پس از آن نشان داد حضورش در این عرصه کاملا شایسته است البته او قبل از این‌که در سال 1358 برای بازی در سریال هزار دستان از سوی علی حاتمی انتخاب شود در قبل از انقلاب تجربه بازی در تئاتر را داشت اما در میان مردم چندان شناخته شده نبود.

 افسر اسدی بازیگر در نقش فاطمه، همسر حاج مرتضی در سریال پناه آخر

زندگی خانوادگی افسر اسدی

افسر اسدی در تمام این سال‌ها به دور از هر حاشیه‌ای فقط به هنر پرداخته است. او زندگی خانوادگی آرام و موفقی هم دارد. همان طور که می‌دانید همسر خانم اسدی اصغر همت ،بازیگر و گریمور مطرح است. آنها پسری به نام هامون نیز داردند که گرافیک خوانده است و دخترشان غزل نیز معماری خوانده و در آمریکا زندگی می‌کرد.

 

اصغر همت درباره نحوه آشنایی و ازدواج با افسر اسدی گفته است : اواخر سال ۵۸ نمایشنامه ای به نام براند در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت که در آن من نقش براند را به عهده داشتم و افسر اسدی نقش مقابل مرا بازی می کرد و اتفاقی که روی صحنه افتاد، به صحنه زندگی ما هم کشیده شد، یعنی ازدواج کردیم.

 

اصغر همت درباره بچه‌هایشان نیز گفته است: فرزندانم به بازیگری علاقمندند و از من و مادرشان گله مند هستند که چرا مثل خیلی از همکاران شرایط را برای حضور آنها در عرصه بازیگری فراهم نکرده ایم. من، با وجودی که معتقدم آنها استعداد بازیگری دارند، اما باز هم آنها را در انتخاب راه و روش زندگی شان آزاد گذاشته ایم.

افسر اسدی در کنار پسرش هامون

هامون همت نیز درباره مادرش گفته است : من و مامان تفریحات مشترك زیادی نداریم. شاید چون روحیات‌مان با هم متفاوت است؛ من به‌شدت ماجراجویم و عاشق آدرنالین و هیجان هستم و مامان حتی از سفر با من می‌ترسد؛ حتی تا به حال سوار ماشین من نشده است.

 

افسر اسدی هم درباره رابطه‌اش با هامون گفته است: ما با هم دوستیم اما در كنار این رفاقت من مادر هم هستم؛ مادری با همه خصایص و غرایز مادری. من فكر می‌كنم دلهره‌ها و نگرانی‌هایم نسبت به زندگی و آینده فرزندانم حتی کمی بیشتر از مادرهایی است كه می‌شناسم. گاهی حس می‌كنم این نگرانی‌ها برای خودم یا بچه‌هایم آزار‌دهنده می‌شوند ولی باور كنید دست خودم نیست. (می‌خندد)

 

هامون بعضی‌وقت‌ها پیش از آنكه من حتی در مورد چیزی یا موقعیتی حرف بزنم یا توصیه‌ای داشته باشم به شوخی می‌گوید: «اره مامان جان، می‌دونم خطرناكه.» (می‌خندد) میزان بالای دلهره، ترس و نگرانی من برای بچه‌ها تبدیل شده به ماجرایی خنده‌دار و طنازانه و در این مورد مدام با من شوخی می‌كنند. (می‌خندد)

 

با اینكه همیشه نگران بچه‌هایم هستم اما با اطمینان خاطر فرزندان خودم و تمامی جوانان را به دستان خدا می‌سپارم و این دعای زیبا خیالم را تا حدی راحت می‌كند.

 

افتخارات افسر اسدی

افسر اسدی به خاطر بازی در نقش یک زن آذری بی سواد در فیلم عبور از غبار در سال 1368 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را از هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. او در فیلم روسری آبی در سال 73 بار دیگر هنرش را به رخ کشید.

 

افسر اسدی که مدتی کم کار بود در مصاحبه‌ای گفته بود دور سینما و تلویزیون را خط کشیده و سر چهارراه ها گل فروش می کند. او مدتی بعد درباره این جمله‌اش توضیح داد:من در آن مصاحبه طوری حرف زدم که یک خواننده باهوش متوجه می شد این یک اعتراضیه است. سردبیر آن نشریه یعنی آقای مهرابی که هم دانشکده ای من بوده با من تماس گرفت و گفت شما به خبرنگار ما چنین حرف هایی زده اید و ما حتی می توانیم تیترش کنیم. من واهمه ای از این مساله و چاپ مصاحبه ام نداشتم. گفت می دانی چقدر سر و صدا می کند؟ من هم تصورم این بود که به طور ویژه ای به این حرف ها پرداخته می شود اما حرف هایم لا به لای حرف های دیگر گم شد و یک عکسی از من چاپ شده که فوق العاده افسرده است.

 

او ادامه داد: من نمی توانم معلم تاریخ یا جغرافیا باشم. من سر چهارراه گل فروشی نکرده ام اما جسارت این کار را دارم که چادر ببندم و یک عروسک پشت سرم بگذارم و با یک مجمره سر چهارراه ها بروم و جلوی ماشین ها اسپند دود کنم. می خواهم بگویم افسر اسدی از گرسنگی نمرده اما این خیلی بد است که فشارهای اقتصادی باعث شود به فردی که اندک اعتباری در هنر دارد و مردم از او گریزان نیستند، بها داده نشود و در نهایت بالاجبار دست به چنین کاری بزند.

 

افسر اسدی در مصاحبه‌ای نیز گفته بود: دور تلویزیون را هم خط بطان کشیده ام و وقتی حرف از تلویزیون می شود مو بر تنم سیخ می شود. من از تلویزیون همه جوره طلب دارم. تلویزیون الان تبدیل به یک نوانخانه شده که پول ندارد اما کار می خواهد. واقعا اگر شرایط اینطوری است چرا اصرار به ادامه حیات دارند؟ وقتی نمی توانند هزینه های یک کار را تامین کنند اصلا چرا شروعش می کنند؟ واقعا از تلویزیون حالم بد می شود. البته نه اینکه مطلقا در تلویزیون کار نکنم. شاید روزی روزگاری قرارداد خوبی ببندم و کار کنم اما الان دل چرکینم و تا جایی که از من برای تلویزیون دعوت شود نمی روم. سینما هم که داستان خاص خودش را دارد و فعلا با کارهای فرهنگی- هنری تغذیه روحی می شوم.

 

افسر اسدی در نهایت تصمیم گرفت با نقش فاطمه، همسر حاج مرتضی در سریال پناه آخر به تلویزیون بازگردد و اتفاقا این نقش را به خوبی بازی کرده است.

 

افسر اسدی آخرین بار در سریال داداش و باغ سرهنگ در تلویزیون دیده شده بود. سریال‌های دزدان مادربزرگ ، تنها در تاریکی ، بسوی افتخار، روزگار وصل، وزیرمختار و البته سریال هزاردستان از کارهای موفق این بانوی هنرمند در تلویزیون است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.