2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
3 قتل در پرونده اوباش البرزی

3 قتل در پرونده اوباش البرزی

یکی از اعضای این باند 4 سال پیش در اقدامی هولناک خواهرش را به قتل رسانده بود اما با رضایت مادرش از قصاص نجات یافت و با وثیقه از زندان آزاد شده بود.

دوات آنلاین-باند 8 نفره اراذل و اوباش البرزی که در پرونده‌شان سوابق متعددی چون قتل، سرقت و آدم ربایی به چشم می‌خورد این بار در یک درگیری مسلحانه دو نفر را به قتل رساندند و پرونده جنایات شان را سنگین‌تر کردند.‌

 

یکی از اعضای این باند 4 سال پیش در اقدامی هولناک خواهرش را به قتل رسانده بود اما با رضایت مادرش از قصاص نجات یافت و با وثیقه از زندان آزاد شده بود.

 

25 تیرسال‌جاری اعضای این باند 8 نفره در محدوده مشکین دشت البرز به قصد قدرت نمایی وارد یک درگیری مسلحانه شدند که نتیجه آن کشته شدن دو نفر و مصدومیت یکی از آنها بود. متهمان پس از ورود پلیس به صحنه متواری شدند، تعدادی از آنها به خارج از کشور گریختند و چند نفر از آنها هم به استان‌های غربی کشور فرار کردند تا اینکه با ردیابی و پیگیری اطلاعات پلیس آگاهی استان البرز 4 نفر از متهمان دستگیر شدند.

 

دستگیری متهمان پرونده

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره چگونگی دستگیری برخی از متهمان این پرونده به خبرنگار «ایران» گفت: به‌دنبال اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، 2 نفر از متهمان که برای انجام یک سرقت به سلماس گریخته بودند، دستگیر شدند و در ادامه هم حامد 30 ساله و مهدی 32 ساله 2 متهم اصلی این پرونده که در استان البرز مخفی شده بودند به دام افتادند.

 

نادربیگی درباره انگیزه درگیری اعضای این باند هم خاطرنشان کرد: در روز درگیری دو گروه از اراذل و اوباش با سرقت سه خودروی 206 و دو خودروی پراید در حالی که با هم اختلافات مالی داشتند برای تسویه حساب در مشکین دشت قرار گذاشتند و کار به درگیری کشید. در این درگیری مسلحانه دو پسر جوان به‌ نام‌های مهدی و محمد به قتل رسیدند و یک نفر دیگر نیز زخمی شد. متهمان بعد از فرار خودروها را در کیانمهر کرج رها کرده بودند.

 

‌قتل خواهر در پرونده متهم اصلی

یکی از متهمان اصلی پرونده به‌ نام مهدی 32 ساله در سال 94 مرتکب قتل خواهرش شده بود. او به‌خاطر سوءظن به خواهر 26 ساله‌اش او را با 4 گلوله از پای درآورده و دخترخاله‌اش را مجروح کرده بود اما با رضایت مادرش که تنها اولیای دم پرونده بود توانست از چوبه دار رهایی یابد و از جنبه عمومی جرم نیز به 10 سال حبس محکوم شد که پس از گذشت چند سال از محکومیتش با قید وثیقه آزاد شد اما دوباره با این درگیری، قتل دیگری را به جرایم ارتکابی‌اش اضافه کرد. مهدی حتی در فضای مجازی هم کلکسیونی از اسلحه‌هایش را برای فروش در معرض دید خریداران قرار داده بود.

 

همچنین حامد دیگر متهم اصلی این پرونده نیز در سال‌های گذشته به اتهام آدم ربایی به حبس محکوم شده بود که او هم با قرار وثیقه از زندان بیرون آمده بود.

 

نادر بیگی درباره دیگر متهمان متواری این پرونده نیز گفت: بزودی سایر متهمان هم دستگیر خواهند شد و با توجه به هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی صورت گرفته است مجازات سنگینی برای متهمان این پرونده در نظر گرفته شده است.

 

متهمان هم‌اکنون برای تکمیل پرونده در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفته‌اند.

 

منبع: ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.