2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آشپزی ایرانی/ دستور پخت کامل ته چین گوشت

آشپزی ایرانی/ دستور پخت کامل ته چین گوشت

اگر می خواهید ته چین گوشت مجلسی درست کنید طرز تهیه آن را در این مطلب بخوانید و همه فوت و فن هایش را یاد بگیرید.

دوات آنلاین-ته چین مرغ از جمله غذاهای رایج در آشپزی ایرانی است  اما شاید ته چین گوشت را تا به حال نپخته یا امتحان نکرده باشید. بد نیست برای تنوع هم که شده یک بار ته چین گوشت درست کنید. این غذا برای مهمانی‌ها و مجالس هم مناسب است.

 

مواد لازم برای ته چین گوشت

پیاز: یک عدد

روغن: به مقدار لازم

گوشت : ۶۰۰ گرم

نمک و زردچوبه و فلفل: به مقدار لازم

برنج : ۴ پیمانه

تخم مرغ: دو عدد

ماست چکیده : ۸ قاشق غذاخوری

کره: ۲۰۰ گرم

زعفران دم‌کرده : ۴ قاشق غذاخوری

خلال بادام و خلال پسته برای تزیین: به مقدار لازم

با فوت و فن تهیه ته چین گوشت مجلسی آشنا شوید

طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی

۱. برای پخت ته‌چین گوشت درون قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و پیازها را درون روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوشت را به آنها بیفزایید و تفت دهید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین مجلسی با مرغ در قابلمه

 

۲. بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد به مخلوط پیاز و گوشت و زردچوبه و فلفل سیاه و آب و زعفران دم‌کرده را بیفزایید و اجازه دهید تا گوشت به مدت ۲ ساعت پخته شود و در اواخر پخت گوشت به آن نمک اضافه کنید و بعد از پخت گوشت قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

 

۳. در مرحله بعدی فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود. سپس درون قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید و بعد از اینکه برنج به مرحله آبکشی رسید آن را درون آبکش بریزید.

 

۴. درون ظرفی دیگر تخم مرغ‌ها را بشکنید و ماست و ادویه‌ها و کره و زعفران دم‌کرده را به تخم مرغ‌ها بیفزایید و آنها را هم بزنید سپس برنج را درون مخلوط تخم مرغ‌ها بریزید و آن را هم بزنید.

 

۵. در مرحله آخر مقداری روغن درون ظرف مخصوص فر بریزید و نصف مایه ته چین را درون ظرف بریزید و گوشت را به صورت لایه ای و منظم روی سطح برنج بچینید و باقی مانده مایه ته چین را روی گوشت ها بریزید سپس ظرف حاوی ته چین را به مدت ۶۰ دقیقه درون فر قرار دهید و بعد از اینکه ته چین به صورت کامل پخته شد آن را از درون فر بیرون آورید و در ظرف مورد نظر خود برگردانید و این غذای ایرانی خوش طعم را با خلال پسته و خلال بادام و خلال پوست پرتقال به زیبایی و زرشک تزیین کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.