2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بیوگرافی کامل سیامک اطلسی بازیگر  و کارگردان

بیوگرافی کامل سیامک اطلسی بازیگر و کارگردان

سیامک اطلسی بازیگر پیشکسوتی که در سریالهای پرمخاطبی چون مختارنامه و پدرسالار بازی کرده‌ است بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

دوات آنلاین-سیامک اطلسی بازیگر مطرح که در آثار به یادماندنی بازی کرده متولد سال 1315  است. او صبح روز یکشنبه 4 مهر سال 1400 بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. بیوگرافی سیامک اطلسی را بخوانید:

 

سیامک اطلسی متولد 4 تیر 1315 در ارومیه است و علاوه بر بازیگری، دوبلوری و کارگردانی هم می‌کند.

 

یکی از ماندگارترین نقش‌هایی که سیامک اطلسی بازی کرد در سریال پرمخاطب پدرسالار بود که نقش برادر اسدالله خان با بازی محمدی علی کشاورز را برعهده داشت. سیامک اطلسی دارای مدرک دیپلکم است، بجزی بازیگری، دوبلور حرفه ای است و کارگردانی و نویسندگی نیز می کند،

 

سیامک اطلسی می‌گوید: آدم یکجانشینی نیستم و مدام در این سال‌ها در حرکت و جنب و جوش بوده‌ام.

بیوگرافی کامل سیامک اطلسی بازیگر  و کارگردان

ورود سیامک اطلسی به دنیای هنر

وی در سال 1342 زیر نظر استاد مانی در استودیو شاهین فیلم، حرفه دوبله را آغاز کرد تا اینکه با پیشنهاد یکی از کارگردانان که فیلمش را برای دوبله آورده بود سر از دنیای بازیگری درآورد و در فیلم مردان خشن در سال 1350 بازی کرد.

 

اطلسی از سال 51 تاکنون علاوه بر دوبله در بیش از 30 فیلم سینمایی و ده‌ها سریال نقش‌ های شاخص و متفاوت بازی کرده است که ماندگارترین آنها آنسوی آتش، دوران سرابی، گل سرخ، چریکه تارا، پدرسالار و مختارنامه … بود.

 

اغلب او را با عموی مهربان راننده تاکسی پدر سالار و سردار خشن سپاه شام در مختار می‌ شناسند.

 

سابقه سیامک اطلسی در کارگردانی

اطلسی تا کنون سه فیلم مشت سال 64، سفر پرماجرا سال 74 و راز شب بارانی در سال 79 را ساخته است و صدای مردانه و مقتدرش زینت‌ بخش صدای خیلی از بازیگران بزرگ بوده است.

 

فیلم‌شناسی سیامک اطلسی

سیامک اطلسی در 42 فیلم سینمایی بازی کرده است. مردی بدون سایه (۱۳۹۷)، آن‌ها (۱۳۹۴)، دلتنگی‌های عاشقانه (۱۳۹۱) ، گیرنده (۱۳۹۰)، گلوگاه (۱۳۸۹) و ملک سلیمان (۱۳۸۷) آخرین کارهای سینمایی او به عنوان بازیگر است.

 

او همچنین از سال 56 با سریال غارتگران وارد تلویزیون شد و سریال‌های نزدیکی‌ های بهشت، هست و نیست و از یادها رفته آخرین کارهای او هستند.

 

زندگی شخصی سیامک اطلسی

سیامک اطلسی درباره سبک زندگی‌اش می‌گوید:آدم یکجانشینی نیستم و مدام در حرکت و جنب و جوش هستم و به اصول اخلاقی اهمیت می‌دهم و همیشه به دور از حاشیه و جارو جنجال زندگی کرده‌ ام.

بیوگرافی کامل سیامک اطلسی بازیگر سریال مختارنامه و پدرسالار

هرروز ساعت 7 از خواب بلند می‌ شوم و نیم ساعتی ورزش می‌ کنم و اگر فرصت کنم با دوستان به پارک می‌ روم و ورزش‌ های همگانی هم انجام می‌ دهم. روزهایی که ورزش نمی‌کنم انگار بیمار و کم‌ توان هستم.

 

من آدم کم‌خوراکی هستم اهل غذای فوری و غذاهای چرب نیستم.

 

او بسیار به سلامتی‌اش اهمیت می‌دهد و مراقب تغذیه‌اش است :بیشتر غذاهای آب پز و مرغ و ماهی را انتخاب می‌ کنم و معمولاً شش ماه یک‌بار برای چکاب عمومی بدن و میزان چربی خون به دکتر مراجعه می‌ کنم.

 

سیامک اطلسی دوست ندارد نقش‌های تکراری بازی کند:از بازی کردن در نقش های تکراری پدر خانواده خسته شده‌ام در حال حاضر بیشتر همه به سوی جوان گرایی رفته‌ اند و همه فیلمنامه ها برای جوانان نوشته می‌ شود.

 

جالب است بدانید که او به رغم توانایی بالایی که دارد اما اصراری به بازیگری ندارد: از آنجا‌ که شروع فعالیتم با دوبله بود، به همین دلیل به این حرفه بیشتر علاقه دارم. اصراری هم ندارم همیشه بازی کنم. من عاشق دوبله فیلم و کارتون هستم و دلم می‌خواهد برای بچه‌ها بیشتر کار کنم.

 

مرگ بر اثر کرونا

سیامک اطلسی صبح روز 4 مهر سال 1400 در بیمارستان فرمانیه در پی ابتلا به کرونا درگذشت. او در دو هفته آخر در بیمارستان بستری بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.