2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی داوود شیخ ، بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر

بیوگرافی داوود شیخ ، بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر

آشنایی که با جمال شورجه و خود مرحوم سلحشور داشتم باعث شد که برای بازی در این فیلم انتخاب شوم و نقش یهودا پیشنهاد شد که این پیشنهاد را قبول کردم.

دوات آنلاین-بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر هنرمند توانایی به نام داوود شیخ است که البته خیلی گزیده کار است و شاید او را کم دیده باشید.

 

داوود شیخ خودش را این طور معرفی می‌کند: متولد سال ۱۳۴۵در تهران و فارغ التحصیل لیسانس بازیگری نمایش از دانشگاه  هنر و فوق لیسانس رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه تربیت مدرس تهران. درسال ۱۳۸۳به استخدام صدا وسیما با عنوان شغلی تهیه کننده تلویزیون در امدم و به درخواست خودم در سال ۱۳۸۶به مرکز خراسان جنوبی منتقل شدم و همزمان با تاسیس شبکه محلی سیما کار خود را با تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه شبانه شبهای افتابی اغاز کردم . پس از ان با برنامه روستا بنام رو ور افتو به همراه گروه تولیدی این برنامه به بیش از صد روستا سفرکردیم .  دو مجموعه نمایش پتوق و نوروز باصفا را تا سال ۹۰تولید نمودیم وی ادامه داد بعد از ان مجموعه مستند دعوت ,جنگ طلوع فجر , برنامه مناسبتی اسمان می بارد و مجموعه نمایشی فیلم کوتاه سایه روشن را تولید کردیم و مجموعه مستند ۲۶ قسمتی رو به ابادی (معرفی روستاهای استان خراسان جنوبی )و کارستان (معرفی مشاغل با محوریت اقتصاد مقاومتی ) از تولیدات اخیر اینجانب (داوود شیخ)بعنوان تهیه کننده و کارگردان میباشد

 

بازیگر نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر می‌گوید: علاقه بازیگری از نوجوانی در من ایجاد شد .  بازتاب علاقه به بازیگری برخلاف رشته های هنری مثل نقاشی یا موسیقی پنهان است زیرا باید در شرایطی خاص خود جلوه کند.  در واقع بازیگر تا روی صحنه و یا جلوی دوربین نرود استعدادش نمایان نمیشود. در زمان دانشجویی این افتخار را داشتم که شاگرد اساتید بزرگی همچون حمید سمندریان ناصر اقایی وایرج راد و هایده حائری و… باشم ومشوق اصلی بنده در عرصه بازیگری این بزرگوران بودند.

 

این بازیگر درباره فعالیت اصلی‌اش می‌گوید:  از حدود سال ۷۳به بعد بازیگری تدریس میکنم و اکثر شهرستانها برای تدریس رفته ام در بیرجند اولین دوره های کلاس بازیگری بنده به همت دوست عزیزم اقای حسین رفیعی و در کانون هنرمندان تشکیل شد و بعدها با دانشگاه ازاد اسلامی فردوس , حوزه هنری , سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند , سروش سیما , دانشگاه صنعتی بیرجند , اداره ارشاد طبس دانشگاه های سپیده کاشانی و فرهنگیان و اموزشگاه های ازاد بیرجند در زمینه اموزش بازیگری تئاترو سینما همکاریهایی داشته ام وی ادامه داد جالب اینکه معمولا در تولید اثار نمایشی علاوه بر استفاده از هنرمندان نمایش بیرجند و استان از هنرجویان خود نیز استفاده میکنم

 

نقش یهودا در سریال یوسف پیامبر مهم‌ترین نقش داوود شیخ است. او توضیح می دهد: گروهی که این سریال را کار می کردند از همان زمان تولید سریال” اصحاب کهف “ برای نقشی به دنبال من بودند؛ اما چون آن زمان برای بازی فیلم” تارهای نامرئی” در بندر عباس بودم دسترسی به من  نداشتند؛  و  بعدها آشنایی که با جمال شورجه و خود مرحوم سلحشور  داشتم  باعث شد  که برای بازی در این فیلم انتخاب شوم و  نقش یهودا پیشنهاد شد که این پیشنهاد را قبول کردم. در نقش های منفی بیشتر توانایی ها نمایان می شود. البته فیزیک بدنی که داشتم نیز بیشتر مناسب همین نقش بود.

 

او در پاسخ به این سوال که در سریال حضرت یوسف کدام سکانس از نظر بازیگری به دل خودتان نشست می گوید: ببینید همیشه محصور در زمان و مکان خودتان هستید اگر دوباره بخواهم این نقش را بازی کنم قطعا به شکل دیگری خواهم بود اگرچه در ان زمان تمام توان خود را برای ایفای نقش یهودا گذاشتم وی ادامه داد به نظرم نقش گذشته از منفی یا مثبت بودن امانتی است که به دست بازیگر سپرده میشود و بازیگر باید با تمام توان انرا زنده کند در مورد یهودا هیچوقت سعی نکردم نقش را منفی بازی کنم بلکه بیشتر سعی کردم نقش قابل باور باشد وی ادامه داد  در بازیگری اصلی مهم داریم  و ان این است که اگر بازیگر خودش را باور کند تماشاگر هم ان نقش را باور خواهد کرد

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.