2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی مریم بخشی ، بازیگر نقش راحیل ،مادر حضرت یوسف در سریال یوسف پیامبر

بیوگرافی مریم بخشی ، بازیگر نقش راحیل ،مادر حضرت یوسف در سریال یوسف پیامبر

بازیگر نقش راحیل در سریال یوسف پیامبرسال 1360 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در زمینه مترجمی زبان ایتالیایی در دانشگاه و مقطع کارشناسی به پایان رساند.

دوات آنلاین-بازیگر نقش راحیل ، همسر حضرت یعقوب و مادر حضرت یوسف در سریال یوسف پیامبر نظر خیلی‌ها را جلب کرد و بازی این هنرپیشه تحسین شد. او کسی نبود جز مریم بخشی که در زیر با بیوگرافی او آشنا می‌شوید:

 

مریم بخشی سال 1360 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در زمینه مترجمی زبان ایتالیایی در دانشگاه و مقطع کارشناسی به پایان رساند.

 

او آن طور که سلام سینما نوشته است از سال 1378 در کلاس‌های هنری شرکت کرد. از جمله فعالیت های مریم در عرصه تئاتر میتوان به بازی در تئاترهای زینب، خانه کاغذی، سوته دلم مثل تو، دشنه و انار، سه روز ابدی اشاره کرد.

 

مریم بخشی کار خود در سینما را در سال 1382 با فیلم «بله برون» به کارگردانی داوود موثقی آغاز کرد. جمشید مشایخی، ثریا قاسمی، فتحعلی اویسی و سیروس گرجستانی از جمله بازیگران این فیلم و اولین همکارهای سینمایی مریم بخشی بودند.

 

مریم بخشی پس از آن در سال 1387 در سریال یوسف پیامبر بازی کرد. او این‌بار با فرج‌الله سلحشور کارگردان و هنرمندانی چون مصطفی زمانی، کوروش زارعی، کتایون ریاحی و محمود‌ پاک‌نیت همکاری داشت. او در این سریال نقش راحیل همسر حضرت یعقوب را بازی می‌کرد.

 

در سال 1389 مریم بخشی در سریال «قهوه تلخ» حضور یافت و با مهران مدیری کار کرد. او همچنین در «مرد دوهزار چهره»‌ هم با مدیری همکاری کرده بود.

 

از جمله آثار مریم بخشی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: سینما: ‏"بله برون" (داوود موثقی)؛ 1383‏ ‏"چهار انگشتی" (سعید سهیلی)؛ 1386‏ تلویزیون: ‏"شب آفتابی" (قاسم جعفری)؛ 1380‏ ‏"برگ سبز" (مازیار میری و صمصامی)؛ 1382‏ ‏"حضرت یوسف" (فرج ا... سلحشور)؛ 1383‏ ‏"رسم شیدایی" (اکبر خواجوئی)؛ 1384‏ ‏"آدمخوار" (جواد مزدآبادی)؛ 1386‏ ‏"مرد دو هزار چهره" (مهران مدیری)؛ 1388‏ ‏"مجرم کیست" (ابراهیم شیبانی) ‏ تله فیلم: ‏"سرزمین پدرم" (شهرام شاه حسینی)؛ 1382‏ ‏"فاجعه بزرگ" (جود افتاده، داوود موثقی)؛ 1384‏ ‏"پاتوق" (جواد مزدآبادی)؛ 1385‏ ‏"آینه‌ها دروغ نمی‌گویند" تهران؛ 1385‏ ‏"بعد از روز آخر" (مجید مظفری)؛ 1386 ‏ ‏"بلوتوثتو روشن کن" (کامبیز کاشفی)؛ 1388‏

 

وی همچنین در جشنواره های مختلف جوایزی را کسب کرده که از جمله آنها دریافت بازیگری دوم زن تئاتر زینب از جشنواره سراسری تئاتر کشوری سمنان، دریافت بازیگری سوم زن برای خاکستر برگ پاییز از اولین جشنواره شهر ری، دریافت لوح تقدیر بازیگری برای فریب خورده در جشنواره تئاتر تجربی کوتاه دانشجویی، کارگردان سوم برای سه حلقه میخک در اولین جشنواره مهر و همچنین دریافت بازیگری دوم زن برای سه روز ابدی در ششمین جشنواره سراسری رضوی می باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.