2024/05/08
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
امیرحسین آرمان ،بازیگر نقش کاوه در سریال مانکن کیست

امیرحسین آرمان ،بازیگر نقش کاوه در سریال مانکن کیست

وقتی كه پا در این عرصه هنری گذاشتم هدفگذاری‌هایی كرده بودم كه به‌هم‌ریختگی سال های اخیر سینما نقطه‌های تعیین شده‌ام را تغییر داد

دوات آنلاین-امیرحسین آرمان که پیش از بازی در نقش کاوه در سریال مانکن بازی در یک سریال نمایش خانگی دیگر یعنی سریال ممنوعه را تجربه کرده بود حالا بیش از پیش شناخته شده است.

 

امیرحسین آرمان متولد۱۴ آبان ۱۳۶۱  در تهران است و بازیگری است كه چند سالی است بر پرده‌های سینما ظاهر شده است، بازیگری كه دورنمای خوبی از فعالیت‌های هنری وی به چشم می‌خورد. او می‌گوید از آن دست بازیگران نیست كه سینما او را انتخاب كرده باشد یا او سینما را بلكه معتقد است هردو با هم منتخب یكدیگرشدند و می‌گوید كه با تخصص در كار دكوراسیون، مسلط بودن به زبان انگلیسی و آموختن علم روانشناسی، بازیگری را پیشه حرفه‌ای خود كرده است و امید دارد دراین وادی خوش بدرخشد. امیرحسین آرمان را با چهره‌ای آرام بر پرده سینما‌ها می‌شناسیم.

 

قسمتی از مصاحبه امیر حسین آرمان

*ازچه سالی وچه شد كه نام امیرحسین آرمان میان نام بازیگران نام آشنای كشور قرار گرفت؟

سال1381 بود. با شركت در كلاس‌های مرحوم مصطفی اسكویی فن بازیگری را آموخته و سال 83 بود كه به‌طور حرفه‌ای وارد عرصه سینما شدم. «ازدواج به سبك ایرانی » كاری از حسن فتحی نخستین فیلمی بود كه در آن نقش‌آفرینی كردم.

 

*آموختن آكادمیك بازیگری چقدر در موفق بودن یك بازیگر مؤثراست؟

كشش به سوی این حرفه اگر در ذات فرد باشد با به بالفعل شدن منجر به موفقیت می‌شود. تكنیك بازیگری آموختن، به حتم به بهبود نقش آفرینی كمك می‌كند ولی لزوم كار نیست و بی‌آموزش نیز می‌توان بازیگر موفقی بود كه نمونه از این دست بسیار است.

 

بین علاقه و توانایی تفاوت بسیاری است.داشتن قدرت بازیگری و توان آن ركن اصلی است كه باید به آن رسید، وقتی به این نقطه رسیدی آسوده نقش‌آفرینی می‌كنی و با مخاطب ارتباط برقرارخواهی كرد و به مرور این جنس از نقش‌آفرینی و ارتباط با مخاطب عمیق‌تر و سریع‌تر نیز می‌شود كه رسیدن به مرز دلچسب بودن از دید تماشاگر از آمال هر بازیگری است كه نشان از قدرت بازیگری وی دارد.

 

*وقتی مقابل دوربین قرار می‌گیرید چگونه غرق نقشی می‌شوید كه شما نیست ولی چنان ساده برخورد می‌كنید كه گویی شما همانی هستید كه در فیلم است؟

باید نقش را شناخت و این شناخت با مطالعه شكل می‌گیرد. مطالعه مردم كه به اصل مردم شناسی برمی‌گردد. مطالعه توانایی‌ها كه به قدرت خود و شناخت ازخود دارید و باید خود را به دقت از توان جسمی و كلامی و... درآینه خوب نگاه كرد تا نقش خوب آفرید، نقشی كه ارتباط با مخاطب را راحت برقرار كند.

 

 مطالعه دیگر چگونه مواجه شدن با نقش است، این‌كه چگونه به نقش بنگری و ازچه زاویه‌ای به دنیای آن ورود داشته باشی كه طبیعی‌ترین بازیگری را شكل‌دهی كه به دل تماشاگر بنشیند در این فضا نحوه فیلمبرداری و كارگردانی نیز نقش مؤثری دارد و این سه ضلع مثلث كه از بازیگر شروع شده و با تأثیرات هدایت كارگردان و تجهیزات فیلمبرداری به هم متصل می‌شود ستون‌های یك هنرآفرینی موفق است.

 

*چرا گیشه‌ها كم فروش شدند و تماشاچیان مشتاق بی‌اشتیاق؟

باید  ریشه‌ای نگاه كرد تا ریشه‌ای مشكل حل شود. كمبود سوژه‌های اثرگذار، تعداد كم سینماها، بی‌توجه‌ای به خواسته مردم و... باعث كم شدن صف كشیدن‌های مردم برای دیدن یك فیلم سینمایی است درحالی كه سابقه نشان داده است اگر فیلم خوب ساخته و اكران شود مردم با همان اشتیاق برای دیدن می‌آیند و ركود فروش گیشه‌ها از بین می‌رود. این‌كه فیلم‌های مناسب برای اكران با مانع مواجه می‌شوند یكی دیگر از مشكلات سینمای امروز است.

 

*ازمیان سینما و تلویزیون كدام برای «آرمان» هدف است؟

تاكنون به صورت جدی به تلویزیون فكر نكرده‌ام ولی درهای ورود به این دنیا را نبسته و شاید روزی با حضوری بیشتر دراین فضا كاركردم.

 

*نقطه اوج ازدیدگاه كنونی «آرمان» به عنوان یك بازیگر جوان كه با انتخاب‌های سنجیده تاكنون موفق جلوه كرده است چیست؟

هر فردی در دنیای حرفه‌ای خود ایده‌آلی دارد و مقصودی، وقتی كه پا در این عرصه هنری گذاشتم هدفگذاری‌هایی كرده بودم كه به‌هم‌ریختگی سال های اخیر سینما نقطه‌های تعیین شده‌ام را تغییر داد ولی این به‌هم ریختگی ریتم و كند شدن مسیر رشد باعث تغییر مسیرم نشد بلكه موجب شد مقاوم‌تر به سوی هدف حركت كنم و آن رسیدن به جایگاه خوب بازیگری در نگاه مردم والبته خودم است كه تا خود از خود راضی نباشی موفقیت به سوی تو حركت نمی‌كند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.