2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بیوگرافی کامل زهرا اویسی بازیگر نقش سارا سریال تلاطم

بیوگرافی کامل زهرا اویسی بازیگر نقش سارا سریال تلاطم

زهرا اویسی از سن ۹ سالگی بازی در سینما را تجربه کرد و در سن ۱۱ سالگی با فیلم کیمیا شناخته شد.

دوات آنلاین-زهرا اویسی بازیگر سینما و تلویزیون که در سریال تلاطم نقش سارا را بازی کرده در سال 62 در یک خانواده کاملا هنری به دنیا‌ آمد. او فرزند زهره صفوی هنرپیشه پیش کسوت ایرانی است. پدربزرگ زهرا اویسی سلیمان صفوی کارگردان تئاتر است که اولین حرکات آکروباتیک در تئاتر را  وارد هنر ایران کرد.

 

میترا خواهر زهرا اویسی نیز چهره پرداز و هنرپیشه‌است و رضا جعفری جوزانی نیز شوهر خواهر اوست.

 

شروع فعالیت زهرا اویسی از سال ۱۳۶۹ با بازی در مجموعه تلویزیونی خانه من کجاست؟ بود. او از سن ۹ سالگی بازی در سینما را تجربه کرد و در سن ۱۱ سالگی با فیلم کیمیا شناخته شد. بازی‌اش در مجموعه تلویزیونی خانه ما او را به محبوبیت رساند.

 

هرچند زهرا هنرپیشه‌ است اما تحصیلات دانشگاهی او در رشته حقوق است و با خواهر بزرگش که وکیلی موفق است کار می‌کند. او می‌گوید: با تشویق خواهرم که وکیل پایه یک است، رشته حقوق را انتخاب کردم و در حال حاضر دفتر ایشان هستم. ما ۳ برادر و ۴ خواهر هستیم، ولی غیر از من تنها یکی از خواهرانم میترا که البته در فضای سینما به نام ماندانا اویسی شناخته می‌شود وارد کار هنر شد و چهره پردازی سینما را تجربه کرده و مدتی هم تهیه‌کننده بود. او و همسرش که پسر اسدالله جعفری جوزانی است هر دو در این رشته هنری فعالیت می‌کنند.

 

زهرا اویسی نقش مادرش زهره صفوی را در هنرپیشه شدنش بسیار موثر می‌داند و می‌گوید:  در واقع ایشان دلیل بازیگری من بودند. زمانی که ۶ سال داشتم مادر سر یک سریال به کارگردانی محمد حسن‌زاده بود. من در عالم بچگی داشتم استایل و راه رفتن مامان را تمرین می کردم که مرحوم جعفر بزرگی توجه‌شان به من جلب شد و دیگران را صدا کردند. همان شد که آقای حسن‌زاده از من تست گرفت و بازیگر شدم، اما متاسفانه این فیلم مجوز نمایش نگرفت و نمایش داده نشد. در حالی که به نظر من اگر آن فیلم الان هم پخش شود، مخاطب دارد.

بیوگرافی کامل زهرا اویسی بازیگر سریال تلاطم

نام فامیل اویسی باعث شده تا برخی به اشتباه او را فرزند فتحعلی اویسی بدانند اما زهرا اویسی می‌گوید هیچ نسبتی با فتحعلی اویسی ندارد. او می‌گوید:من دختر خانم زهره صفوی بازیگر هستم و با آقای فتحعلی اویسی هیچ نسبت فامیلی ندارم، اگر چه بسیار دوستشان دارم. بعضی نوشته بودند مادرم همسر آقای فتحعلی اویسی است و برای ما یک خانواده جدید ساخته بودند که باعث حاشیه‌هایی شده بود. ایشان هم بارها اعلام کردند که من دخترشان نیستم، اما شایعات همیشه شنیده می‌شود.

 

زهره اویسی کارنامه پربار کاری دارد او غیر از بازی در نقش سارار در سریال تلاطم در فیلم‌های کیمیا، لبه تیغ، مرضیه و ... و تله فیلم‌های دزدی که برای شام آمد. ساده مثل نامه و ... بازی کرده‌است. او همچنین در سریالهای برابر اصل، ورود ممنوع ممنوع، اگه بابام زنده بود و ... نیز نقش آفرینی کرده‌ است.

 

بیوگرافی مادر زهرا اویسی

زهره صفوی (متولد ۱۳۲۱ از تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. او فرزند سلیمان احمد صفوی (کارگردان تئاتر و اولین کسی که عملیات آکروبات و ژیمناستیک را در سینما انجام داد) و مادر زهرا اویسی (بازیگر) و میترا اویسی (بازیگر و چهره پرداز) است. زهره صفوی از سن پنج سالگی در تئاتر تهران با نمایش عملیات ژانگوله به کارگردانی پدرش، بازیگری را آغاز کرد. لیسانس رشته موتولف (تسلیحات جغرافیایی) از دانشگاه افسری. زهره صفوی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۲۶، بازی در تلویزیون را از سال ۱۳۳۶ و بازی در سینما را از سال ۱۳۳۸ با فیلم صفرعلی آغاز کرد.

بیوگرافی کامل زهرا اویسی بازیگر سریال تلاطم

زهرا اویسی  یک  خانواده کاملا هنری و شاد دارد. او از اینکه چنین خانواده‌ای دارد بسیار خوشحال است و به خود می‌بالد. زهرا اویسی در یکی از پست‌های اینستاگرامی‌اش نوشت: خوشبختی ” سلامتی و لبخند پدرو مادر هستش ، “خوشبختی ” دعای خیر پدر و مادر هستش آرامش و آسایش یعنی وجود نازنین هر پدر و مادری ….خدا همه پدر، مادرها رو برای فرزندانشون حفظ کنه ، سایه پدر عزیز و مادر نازنینم رو هم از سر ما بچه ها کم نکنه ….. از اعماق وجود عاشقتونم و دستانتون رو میبوسم

بیوگرافی کامل زهرا اویسی بازیگر سریال تلاطم

او در پست دیگری که باز هم در اینستاگرامش منتشر کرده‌ است نوشت: مردهــا را باید در چهارخانه پیراهنشان جستجو کرد… در آستینهای بالا زده شان… در لبخندهای کج‌شان… در ترکیب بوی خستگی و ادکلن تلخشان… در زِبریه ته ریششان… در نگاه پر ابهتشان… در آغوششان که اگر فمنیست ترین هم باشی، برای داشتنش حاضری زندگی ات را ارزانی کنی… اصلاً مردها را باید جستجو کرد… در آغوش گرفت… شناخت… اگر جنس اصلی اش را یافتی،دو دستی بچسبش… بازار پر شده از جنسهای تقلبی و مشابه که تاریخ مصرفشان گذشته………… 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.