2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی کامل محمود مقامی بازیگر نقش یوسف  محبی در سریال تلاطم

بیوگرافی کامل محمود مقامی بازیگر نقش یوسف محبی در سریال تلاطم

محمود مقامی در سال 64 با فیلمی از ایرج قادری به سینمای ایران معرفی شد و بسیار خوش درخشید. فیلم تاراج ایرج قادری در واقع دروازه‌ای بود که برای محمود مقامی باز شد.

دوات آنلاینمحمود مقامی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در سریال تلاطم نقش یوسف محبی را بازی کرده است سال 1339 در قزوین به دنیا آمد.

 

محمود مقامی در سال 64 با فیلمی اثر ایرج قادری به سینمای ایران معرفی شد و بسیار خوش درخشید. فیلم تاراج ایرج قادری در واقع دروازه‌ای بود که برای محمود مقامی باز شد و او را وارد سینمای ایران کرد. پس از این فیلم او در 18 فیلم دیگر از جمله می خواهم زنده بمانم، اخراجی‌های یک و دو و اشک نرگس بازی کرد.

 

از جمله سریال‌های تلویزیونی محمود مقامی قبل از بازی در نقش یوسف محبی در سریال تلاطم  می‌توان به سریال امام علی(ع)، کهنه سوار، پس از باران، معمای شاه، زمانی برای عاشقی و ... اشاره کرد.

 

او بالغ بر 30 سریال برای تلویزیون بازی کرده‌است. کارنامه کاری محمود مقامی به همین جا ختم نمی‌شود او 5 تله فیلم و تعداد زیادی نیز تئاتر بازی کرده‌است.

 

او یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون است. آنطور که دوستانش گفته‌اند رفتار و اخلاق خوب او و البته سازگاری‌اش با شرایط از فاکتور‌های مهمی است که باعث شده بسیاری از کارگردانان تمایل داشته‌ باشند تا با محمود مقامی کار کنند. از زندگی شخصی این بازیگر اطلاعات زیادی در دست نیست اما شنیده‌ها حاکیست تنها شغل محمود مقامی بازیگری است و همه این سالها از طریق همین شغل امرار معاش کرده‌ است.

 

او در مصاحبه‌ای از روزهای سختی که در این حرفه داشته نیز گفته‌ بود: من همه درآمدم از شغل بازیگری است و به دلیل اینکه خیلی از پروژه‌ها تعهدشان را عمل نکردند و دستمزد‌ها به موقع پرداخت نشده زندگی‌ام با دشواری اداره شده‌ است مثلا ماشین 100 میلیونی را فروخته‌ و ماشین 30 میلیونی خریده‌ام اما شکر خدا توانسته‌ام امرار معاش کنم.

 

محمود مقامی شغل‌های متفاوتی را در سینما و تلویزیون تجربه کرده‌است و حتی کارگردانی فیلمی به نام ستاره های درخشان را برعهده داشته‌ است.

 

او خاطره‌ای هولناک از یکی از کارهایش دارد: وقتی حرف از اتفاق و حادثه می‌شود تنها یک چیز به ذهنم می‌آید که حتی یادآوری اش برایم بسیار تلخ است. چند سال پیش بازیگر مجموعه تلویزیونی دستی برای دوستی؛ به کارگردانی رضا رنجبر بودم. داستان این مجموعه از این قرار بود که خبرنگاری تمام شهرهای ایران را می‌گشت تا از همه شهرها گزارشی تهیه کند و من نقش این خبرنگار را بازی می‌کردم.

محمود مقامی بازیگر نفش یوسف محبی در سریال تلاطم

در طول کار از 2 خودروی پاترول صدا و سیما استفاده می‌کردیم که به عوامل فیلم اختصاص داشت. در یکی از روزهای فیلمبرداری در حالی که از شیراز به سمت روستایی در فیروزآباد در حرکت بودیم در مسیر برای استراحت و صرف ناهار توقف کردیم.

 

بعد از صرف ناهار من به طور اتفاقی تصمیم گرفتم تغییر جا بدهم و از پاترولی به پاترول دیگر رفتم. هر دو ماشین به سمت مقصد در حرکت بود البته پس از مدتی از هم فاصله گرفتیم و سرانجام ماشین ما به روستای مورد نظر رسید، ولی از ماشین دیگر خبری نبود بعد از کلی پیگیری و ساعت‌ها انتظار خبر رسید آن پاترول که حامل دوستان و همکارانمان بود دچار سانحه شده و به ته دره افتاده است.

 

در این سانحه از 4 نفر همکاری که سوار بر آن پاترول بودند 2 نفر از آنها، یکی عکاس مجموعه و دیگری راننده خودرو متاسفانه فوت کردند و 2 نفر دیگر بشدت مجروح شدند.

محمود مقامی بازیگر نفش یوسف محبی در سریال تلاطم

این حادثه به قدری در روح و روان من تاثیر منفی گذاشت که تا مدت‌ها نتوانستم به کار ادامه بدهم و حتی بعد از گذشت آن همه سال هنوز نتوانسته‌ام از آن ماجرا فاصله بگیرم.

 

مقامی همیشه یک زندگی متوسط روبه‌بالا داشته و برعکس بسیاری از هنرپیشه‌ها به مشاغل دیگری مانند مدلینگ و تاسیس شرکت‌های آرایشی و طراحی مد و... گرایشی نداشته‌ است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.