2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
بیوگرافی بیتا عطشانی ،بازیگر جوان سینمای ایران

بیوگرافی بیتا عطشانی ،بازیگر جوان سینمای ایران

بیتا عطشانی که از کودکی تحت تاثیر پدر و مادرش به نام فرزانه زردشت که چهره‌پرداز حرفه‌ای است به سینما علاقه‌مند شده بود در سال 1394 برای اولین بار به‌صورت جدی جلوی دوربین رفت

دوات آنلاین-بیتا عطشانی دختر علی عطشانی، کارگردان است. شاید همین جمله تا حد زیادی این بازیگر جوان سینمای ایران را معرفی کند.

 

برای معرفی بیتا عطشانی ابتدا باید سراغ پدر او رفت. علی عطشانی  که متولد 26 اردیبهشت سال 1357 است فیلمسازی را از 16 سالگی با یک فیلم داستانی به نام حبیب شروع کرد. او ازهمان زمان تلاشش را به کار گرفت تا به چهره‌ای مطرح در سینما تبدیل شود و بالاخره هم به هدفش رسید.

 

بیتا عطشانی فرزند علی در تهران به دنیا آمده و او نیز مانند پدرش به سینما علاقه دارد و از سن کم وارد این عرصه شد. او قبل از هر چیز صاحب یک شرکت فیلمسازی شد البته نه صاحب واقعی بلکه پدرش نام بیتا را برای شرکت خود انتخاب کرد.

 

بیتا عطشانی که از کودکی تحت تاثیر پدر و مادرش به نام فرزانه زردشت که چهره‌پرداز حرفه‌ای است به سینما علاقه‌مند شده بود در سال 1394 برای اولین بار به‌صورت جدی جلوی دوربین رفت و در فیلم پارادایس ساخته پدرش بازی کرد. او در این فیم بازی در کنار هنرپیشه‌های مطرح ماننده جواد عزتی و مهران رجبی را تجربه کرد.

 

پارادایس داستان 2 طلبه جوان است که می خواهند برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان بروند اما رییس حوزه علمیه آن ها که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را بر آن ها سد می کند. طلبه های جوان با اغفال حاج آقا فراستی، ویزایی هم برای او می گیرند و وی را با خود به آلمان می برند و...

 

بیتا عطشانی یک سال بعد فرصت بازی در یک فیلم سینمایی دیگر را نیز به دست آورد که البته کارگردان آن فیلم هم پدرش بود. بیتا در فیلم یادم تو را فراموش با چهره‌های مطرحی مانند حسین یاری،  میترا حجار و  ماه چهره خلیلی همکار شد.

 

فیلم یادم تو را فراموش براساس داستانی واقعی از زندگی فوتبالیست مشهور ایران ساخته شده است. دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود.

 

بیتا عطشانی سال 96 نیز در فیلم کاتیوشا که باز هم ساخته پدرش است بازی کرد.

 

این بازیگر جوان تاکنون تجربه‌هایی از سینما به دست آورده اما هنوز تا تبدیل شدن به بازیگری کاملا حرفه‌ای و تمام عیار راه زیادی دارد و باید دید در کارهایی که کارگردان آنها پدرش نیست چگونه ظاهر می‌شود و آیا اصلا به بازیگری ادامه می‌دهد یا تصمیم‌اش برای ادامه زندگی چیز دیگری خواهد شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.