2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اسماعیل حلالی:پرسپولیس به زور  با مهدی عبدی قرارداد بست

اسماعیل حلالی:پرسپولیس به زور با مهدی عبدی قرارداد بست

مهدی، آقای گل لیگ امید شد و بعد من چندبار به باشگاه گفتم با این بازیکن قرارداد ببندند. حالا اهمیت حرف‌های من و کیفیت این بازیکن را ببینید و مقایسه کنید با آن بازیکنی که دلار و یورو گرفته و کاری نمی‌کند

دوات آنلاین-قبل از شروع فصل درباره مهاجمان جوان پرسپولیس یک گزارش مفصل داشتیم و درباره تک‌تک آنها و خصوصیات فنی‌شان حرف زدیم. در آن گزارش اسماعیل حلالی و منوچهر عبدالله‌نژاد مربیان تیم امید پرسپولیس در دو، سه فصل گذشته درباره این مهاجمان و خصوصیات‌شان اطلاعات مفیدی در اختیارمان گذاشتند که هر دو نفر به‌شدت از مهدی عبدی تعریف می‌کردند.

 

ایران ورزشی نوشت: اسماعیل حلالی با شناخت کامل از عبدی همان موقع گفت او از همه مهاجمان جوان پرسپولیس یک سر و گردن بالاتر است و حالا بعد از اولین بازی در لیگ برتر، اولین لمس توپ و اولین ضربه از همه پرسپولیسی‌های کل زمین خوشحال‌تر است. وقتی با حلالی تماس گرفتیم صحبتش را با خوشحالی‌اش از گلزنی عبدی آغاز کرد.

 

*بازی خوبی نبود اما وقتی عبدی گل زد یاد حرف‌های شما افتادیم.

 بله، بازی خوبی نبود اما همین که این بچه یک ربع بازی کرد و اینطوری درخشید خیلی خوب تمام شد. شاید باورتان نشود اما من به‌زور قرارداد این بچه را بستم. فقط او نیست، یک علی زارعی‌نژاد هم داریم که دفاع وسط بازی می‌کند و او هم عالی است. باور کنید عبدی را اصلاً نمی‌خواستند اما حالا می‌بینید که چه کار می‌کند.

 

*عبدی از کدام تیم به امید پرسپولیس آمد؟

 پرسپولیس قائمشهر.

 

*کیفیتش در ابتدا چگونه بود؟

 سال قبل از اینکه من بیایم آمده بود اما واقعیت این است که کیفیت آنچنانی نداشت و ما خیلی روی او کار کردیم. مهدی، آقای گل لیگ امید شد و بعد من چندبار به باشگاه گفتم با این بازیکن قرارداد ببندند. حالا اهمیت حرف‌های من و کیفیت این بازیکن را ببینید و مقایسه کنید با آن بازیکنی که دلار و یورو گرفته و کاری نمی‌کند، آن وقت مهدی می‌رود داخل زمین و در عرض یک دقیقه گل می‌زند، بعد پاس تودر می‌دهد و سه‌تا توپ‌گیری باکیفیت انجام می‌دهد.

 

*این اتفاق شاید باعث شد باشگاه نگاه جدی‌تری به جوان‌ها و تولیدات دست‌پرورده خودش داشته باشد و دنبال مهاجم خارجی بی‌کیفیت نرود که فقط ضرر مالی برای باشگاه دارد.

 من 10 سال است دارم داد می‌زنم. همین الان هم دارم این را می‌گویم منتهی چون برخی بازیکنان جوان به جایی وصل نیستند کارشان برای رشد کردن و دیده شدن دشوار می‌شود.

 

*اصلاً فکر می‌کردید مهدی به لیست این بازی برسد؟

 هفته پیش این بچه را در لیست 18تا نگذاشتند که روز قبل از بازی آمد در تمرین تیم ما. همیشه روزهایی که تمرین ندارند می‌آید تمرین ما و کار می‌کند. باور کنید نیم ساعت با او حرف زدم و گفتم اصلاً امیدت را از دست نده چون می‌توانی به ترکیب برسی. همان روز پرفشار تمرین کرد. گفتم حقت را می‌گیری. حالا اینکه دیدید چیزی نیست در مقابل استعداد و توانایی‌های عبدی؛ این یک مقدار از آن همه استعداد بود.

 

*انگار خیلی خوشحالید؟

 اصلاً فوق‌العاده‌ام. من تبریک می‌گویم به پرسپولیسی‌ها و به دو جهت خوشحالم؛ یکی اینکه تیم‌مان برده و دیگر اینکه ما یک سال سخت تلاش کردیم، اما کسی کارمان را ندید ولی خدا کمک‌مان کرد و این اتفاق برای ما افتاد. برای من از همه چیز بهتر بود که مهدی عبدی بازی کند و گل بزند.

 

*فکر می‌کنید عبدی باز هم برای پرسپولیس بازی کند و گل بزند؟

 اصلاً این شروع کارش بود و ان‌شاء‌الله کیفیت کارش را در ادامه فصل خواهید دید. مطمئن باشید اتفاقات خوبی را برای پرسپولیس رقم خواهد زد.

 

*درباره خصوصیات فنی مهدی هم برایمان بگویید.

 با هر دو پا ضربات خوبی می‌زند، چارچوب‌شناس است و جاگیری‌هایش هم خیلی خوب است. استارت‌های خوبی می‌زند و سرزن خوبی هم هست. در واقع هر چیزی که یک فوتبالیست خوب باید داشته باشد را دارد. البته ابتدا که آمده بود در کار‌های هوازی ضعف داشت که ما روی او کار کردیم و الان واقعاً فوق‌العاده است. ما مدام می‌گفتیم این بازیکن را بگیرید اما کسی حرف‌مان را نمی‌شنید. الان هم کسی حرف‌های ما را نمی‌شنود.

 

*به‌عبارتی شاید باید از شما و مربیان تیم‌های پایه به‌خاطر پرورش چنین استعدادهایی تقدیر کنند.

 نه، واقعاً نیاز به تقدیر نداریم. پرسپولیس همه زندگی من است و خوشحالم می‌شوم وقتی هواداران‌مان شادند.

 

*به‌لحاظ خانوادگی شرایط مهدی چطور بود؟

 طبیعتاً از نظر مالی سطح بالایی نداشتند اما بچه فوق‌العاده سالمی است و ما هم خیلی کمکش کردیم که شرایط حضور در پرسپولیس را درک کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.