2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مهتاب کرامتی چطور  چهره جهانی شد

مهتاب کرامتی چطور چهره جهانی شد

شاید این پرسش به وجود بیاید که چرا مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف شد! جالب است بدانید رشته دانشگاهی او یعنی میکروبیولوژی دلیل اصلی این مساله بود.

دوات آنلاین-مهتاب کرامتی  نه فقط یک سلبریتی و یک بازیگر زن ایرانی بلکه سفیر مهربانی و چهره ای جهانی است. او زنی است که از شهرتش برای کارهای عام المنفعه و کمک به کودکان استفاده و حالا همین کارها هم شهرت او را بیشتر کرده‌ است.

 

مهتاب کرامتی سالهاست سفیر صلح و حسن نیت یونیسف است و حضور او در جشن برند معروف جورجیو آرمانی که برند پوشاک است جهانی شدن این سلبریتی ایرانی را به رخ کشید. 

 

مهتاب کرامتی کار کردن را از 15 سالگی شروع کرد. او خودش می‌گوید: اولین حقوقم را در 15 سالگی گرفتم. در جلسه کنکور من مراقب بودم قدم بلند بود کسی متوجه نشد که سنم کم است من را به عنوان مراقب کنکور قبول کردند و و بابت این کار دستمزد گرفتم.

 

مهتاب کرامتی از وقتی دبیرستانی بود به سینما و بازیگری علاقه داشت او با خواهر بزرگترش نمایش نامه‌ها را در خانه اجرا می کرد و یک تئاتر خانگی درست کرده بودند. مهتاب کرامتی در دوران دبیرستان تدریس خصوصی می‌کرد. او در سال 68 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و سپس در رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد وارد دانشگاه شد. فیلم هامون نقش بسیار مهمی در سرنوشت مهتاب کرامتی داشت او بعد از دیدن فیلم هامون چنان به بازیگری علاقه‌مند شد که تصمیم گرفت هنرپیشه شود.

 

او در سال 75 وارد کلاسهای بازگیری امین تارخ شد و سریال مردان آنجلس بازی کرد. مهتاب کرامتی دوره‌های کلاس‌های امین تارخ را تکمیل کرد و با مسعود کرامتی آشنا شد و همین آشنایی باعث بازی او در فیلم سینمایی مردی از جنس بلور شد.

 

او می‌گوید: بازیگری شغلی است که بسیار به آن علاقه‌مند هستم اما هرگز خودم را وابسته به درآمد آن نکردم که مجبور شوم هر  فیلم‌نامه‌ای را قبول کنم. برای خودم شغل دیگری دارم و درآمد زندگی‌ام از آنجاست و فیلم‌نامه‌هایی را قبول می‌کنم که واقعا خوب باشد.

 

شاید برایتان این پرسش به وجود بیاید که چرا مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف شد! جالب است بدانید رشته دانشگاهی او یعنی میکروبیولوژی دلیل اصلی این مساله بود. ایران قراردادی 5 ساله با یونیسف بست تا کمپین مبارزه با اچ ای وی را تشکیل دهد. مهتاب کرامتی در چارچوب این قرارداد از سال 2000 تا 2005 در مبارزه با ایدز همکاری گسترده‌ای داشت و همین امر باعث شد تا همکاری‌های مستمر دیگری نیز با یونیسف داشته باشد. او در سال 85 سفیر حسن نیست و صلح شناخته شد. بر گزاری برنامه های آموزشی برای بچه‌های زلزله زده بم و تهیه گزارش از کودکان جنگ‌زده لبنان از دیگر همکاری‌های او با یونیسف بوده‌است و همچنان این همکاری ادامه دارد.

 

مهتاب کرامتی حالا دیگر یک سلبریتی سینمایی نیست لقب بانوی مهربانی شاید برای او برازنده‌تر باشد چرا که عمده فعالیت او در 20 سال گذشته در حوزه کودکان بوده‌ است. او در حوزه‌های کودکان معلول و ناتوان ، آزار جنسی علیه کودکان. تحصیل کودکان و حمایت زا کودکانی که مبتلا به بیماری خاص هستند فعالیت داشته است.

 

جالب است بدانید او بسیار از ورزش بانوان هم حمایت می‌کند، فیلم مستندی به نام از سفر تا سکو که از خواهران منصوریان وشوکارهای قهرمان که مدالهای بین المللی زیادی برای کشور آوردند از جمله کارهای مهتاب کرامتی بود. مهتاب کرامتی  از فوتبالیستهای دختر نیز بسیار حمایت کرده و از جمله سلبریتی‌هایی است که بسیار در این خصوص فعال بودهاست.

 

 فعالیت‌های مهتاب کرامتی در حوزه اجتماعی به همینجا ختم نمی‌شود.او نسبت به آزادی زندانیان خصوصا نوجوانان فعالیت زیادی دارد.مهتاب کرامتی در کنار نیکول کیدمن

مهتاب کرامتی در موسیقی نیز فعالیت دارد او سابقه درخشانی در ارکستر سمفونیک تهران دارد و در سال 85 دکلمه سمفونی پیامبر اعظم را اجرا کرده است. در سال 94 به عنوان روای در کنسرت‌های شهرداد روحانی حاضر شد و در موزیک ویدئوی "خمش باش" با صدای  همایون شجریان نقش آفرینی کرد.

مهتاب کرامتی در آخرین درخشش خود در مهمترین جشن برند جورجیو آرمانی دعوت شد

مهتاب کرامتی می‌گوید: هر انسانی در زندگی اهدافی را دنبال می‌کند گاهی کارهایی هست که انجامش یک لذت درونی خاصی به شما می‌دهد چون احساس می‌کنید می‌توانید قدمی برای واقعیت زندگی فرد یا افرادی بردارید. حضورم در یونیسف هم برایم همین حسن و حال را دارد. من همیشه برایم مهم بوده که نسل کودکان و نوجوانان ما و هرجایی از دنیا در اینده به چه سمتی میرود.

مهتاب کرامتی چطور جهانی شد

مهتاب کرامتی در آخرین درخشش خود در مهمترین جشن برند جورجیو آرمانی دعوت شد در این جشن سلبریتی‌هایی که فعالیت اجتماعی گسترده‌ای دارند حاضر می‌شوند و مهتاب کرامتی هم به خاطر فعالیت‌هایش در یونیسف به این جشن دعوت شد. جالب است بدانید همه لباسهایی که مهمانها در این جشن می‌پوشند را شخص جورجیو آرمانی طراحی می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.