2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گفت‌وگو با پدر و مادر زهرا حسینی شیرازی ،دختر 2 ساله گمشده

گفت‌وگو با پدر و مادر زهرا حسینی شیرازی ،دختر 2 ساله گمشده

هنوز معلوم نیست زهرا در کانال آب افتاده یا او را ربوده‌اند.

دوات آنلاین-خبرگم شدن دختربچه دو ساله اهل و ساکن قلعه نو ورامین به نام زهرا حسینی شیرازی از چند روز پیش در فضای مجازی و رسانه ها پیچید. حالا با گذشت چهار روز هنوز ردی از زهرا پیدا نشده، در حالی که خانواده زهرا در نگرانی شدیدی به سر می برند و با مزاحمت های تلفنی و تماس های بی دلیل و بی نتیجه زیادی هم دست به گریبانند که غم ناپدید شدن دختربچه را برایشان سخت تر کرده است. تلاش نیروهای امداد برای یافتن ردی از زهرا در کانال آب و کشتزارهای اطراف بی نتیجه مانده و تحقیقات پلیسی از دو احتمال می گوید: کودک ربایی یا سقوط در کانال آب. اما هنوز هم ماموران پلیس اظهارنظر قطعی در مورد هیچ کدام از این دو مورد نمی کنند و بررسی ها برای یافتن ردی از زهرای دو ساله ادامه دارد.

 

به گزارش جام جم، شامگاه دوشنبه شب بود که زهرا همراه خواهر هفت ساله اش در کوچه محل سکونتشان مشغول بازی بودند. پدر زهرا که این روزها از شدت ناراحتی به سختی می تواند زبان به سخن گفتن باز کند و بریده بریده حرف می زند در مورد روز حادثه به خبرنگار جام جم گفت: خیلی وقتها پیش می آمد که بعدازظهر وقتی هوا خنك تر می شد و بچه ها هم حوصله شان سر می رفت، برای بازی به کوچه می رفتند، هر چند من به دلیل بیماری ام اس، شرایط مساعد جسمی ندارم و غالبا در خانه به سر می برم؛ اما مغازه ما در مجاورت خانه است و پدرم همان طور که در مغازه نشسته بود حواسش به بچه ها هم بود.

 

اما انگار شب حادثه یعنی دوشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۹ شب، همه چیز دست به دست هم داده بود که حادثه ای تلخ برای خانواده حسینی شیرازی رقم بخورد،.

 

پدر زهرا در ادامه می گوید: آن شب پدرم به بچه ها گفته بود که زودتر به خانه بیایند و خودش هم تازه به خانه آمده بود. اما دخترانم از او اجازه خواسته بودند کمی به بازی ادامه دهند. دختر بزرگترم یك بار به داخل خانه آمد و سریع دوباره به کوچه رفت، هنوز 15 ثانیه نگذشته بود که دوباره به خانه آمد و شنیدم سراسیمه و در حالی که خیلی ترسیده بود به پدرم می گوید زهرا نیست. همان موقع پدرم و همسرم به داخل کوچه دویدند اما اثری از زهرا پیدا نکردند.

 

در جست وجوی زهرا حسینی شیرازی

خانواده حسینی شیرازی ابتدا با تصور اینکه زهرا به داخل کانال آبی افتاده که انتهای خیابان است، موضوع را به آتش نشانی اطلاع دادند و نیروهای امداد هلال احمر و آتش نشانی به همراه سگهای زنده یاب به محل اعزام شدند.

 

جست‌وجو تا ساعت 5 صبح روز بعد ادامه داشت اما اثری از زهرا پیدا نشد. بنابراین ماموران پلیس وارد عمل شدند و یافتن ردی از زهرا با دستور سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران را در دستور کار خود قرار دادند. به این منظور اولین اقدام آنها بررسی دوربین های مداربسته محل حادثه بود. بعد از آن، بقیه دوربین های مدار بسته خیابان های اطراف نیز مورد بررسی قرار گرفتند تا رفت و آمدهای مشکولی احتمالی در ساعت گم شدن زهرا مورد بررسی قرار بگیرند.

 

نتیجه آخرین تحقیقات پلیس حاکی از آن است که تردد مشكوك هیچ خودرویی در ساعت های گم شدن زهرا به ثبت دوربین های مدار بسته منطقه نرسیده است، یکی از تصاویر به ثبت رسیده که توسط دوربین آژانس محل کار پدربزرگ زهرا ضبط شده نشان می دهد دختربچه به سمت سرکوچه میرود و دیگر برنمی گردد. در تصویر دیده می شود زهرا دارد قدم می زند و ناگهان دوباره دور می زند و به سمت دیگر می رود.

 

عده ای در فضای مجازی شایعه کرده اند که برگشت ناگهانی زهرا به سمت خلاف جهت، حاکی از آن است که کسی زهرا را صدا کرده باشد، اما ماموران پلیس هنوز هیچ نظری راجع به صحت این فرضیه نداده اند.

 

در یکی از دوربین ها تصویر عبور یك خودروی پژو به ضبط رسیده که عبور این خودرو تقریبا مقارن با لحظه گم شدن زهراست. اما در مورد ظن به آن خودرو هم اظهارنظر قطعی صورت نگرفته است.

 

با توجه به بررسی شواهد و قرائن، یك مقام آگاه پلیس تهران عقیده دارد حالا از نظر پلیس احتمال سقوط دختربچه در کانال آب، نسبت به قبل قوت بیشتری گرفته اما این به آن معنا نیست که احتمال آدم ربایی به کلی منتفی شده باشد و ماموران پلیس هر دو فرضیه را بررسی می کنند.

 

تماس هایی که آزار می دهد

پدر زهرا بار دیگر در گفت وگو با جام جم در حالی که از  تماس های مکرر بی دلیل شکایت داشت، گفت: در این چند روز حال روحی من و خانواده ام خیلی بد است. خواب به چشممان نیامده و اضطراب خیلی زیادی داریم، حال مادر زهرا اصلا تعریفی ندارد و پریشانی و بی قراری او وصف ناپذیر است. حالا شما فکرش را بکنید که در این اوضاع عده‌ای زنگ می زنند و ما را سرزنش می کنند، با پرخاش و توهین با ما رفتار می کنند و می گویند چرا مراقب فرزندتان نبودید.

 

حسینی شیرازی در ادامه می گوید: هر بار که تلفن زنگ می زند ناخودآگاه نور امیدی در دل ما روشن می شود اما این کنایه ها جر نمك پاشیدن روی زخم ما چیزی در پی ندارد. خواهر زهرا تنها چند ثانیه از او غافل شد و ما فکرش را نمی کردیم در همان مدت کوتاه چنین بلایی سرمان بیاید. ما سال هاست در این محله زندگی می کنیم و از امنیت اینجا مطمئن بودیم. با کسی هم خصومتی نداریم. سهل انگاری ای نکردیم که حالا به خاطر گم شدن بچه خودمان بخواهیم توسط مردم بازخواست شویم.

 

عده ای هم ظاهرا قبل از عدم اطمینان از مشاهدات خود با خانواده زهرا تماس میگیرند و آنها را امیدوار می کنند، تماس های خیلی زیادی هم بوده که گفتند بچه ما را در نقطه هایی از شهر دیده اند. مثلا زنگ می زدند و آدرس جایی در بلوار ابوذر، میدان جمهوری یا حتی شهرستان هایی مثل بروجرد یا بندرعباس را می دهند، من که توانایی پیگیری آدرس ها را ندارم. اقوامم را به آدرس های ذکر شده می فرستم و هر بار دست خالی برمی گردند. با وجود این بازهم اگر آدرسی داده شود، آن را پیگیری می کنم. حتی اگر یك درصد هم احتمال دهم به فرزندم نزدیک می شوم این کار را می کنم. اما خواهش می کنم به مردم بگویید الان وقت خوبی برای تماس های بی دلیل نیست. بعضی ها انگار در روزهای پرالتهاب با ما شوخی شان گرفته است.

 

عده ای هم شیوه های کمک رسانی عجیبی به خانواده زهرا پیشنهاد می کنند. پدر زهرا درباره این پیشنهادات گفت: از حق نگذریم خیلی ها هم برای همدردی با ما تماس گرفتند، زمانی که همسرم متوجه شد زهرا گم شده، صدای خودش را در فضای مجازی منتشر کرد و از مردم کمک خواست. خیلی ها با شنیدن صدای نگران و ملتمس همسرم تحت تاثیر قرار گرفتند و از این حجم اطلاع رسانی مردم ممنونم، اما در این میان عده ای از روی همدردی به ما پیشنهاد می دادند که سراغ فالگیر یا آینه بین برویم. می گفتند خودشان افراد متبحری در این زمینه سراغ دارند، اما من می گفتم عقیده ای به این خرافات نداریم تماس های مکرر باعث شده پدر و پدربزرگ زهرا تلفن خود را از دسترس خارج کنند، در این صورت اگر کسی نشانی از زهرا پیدا کرد و موفق به تماس با خانواده حسینی شیرازی نشد خواهشمندیم موضوع را سریع به پلیس اطلاع دهد.

 

حرف‌های مادر زهرا

مادر زهرا که این روزها حال روحی نامساعدی دارد، معتقد است کودکش ربوده شده و فرضیه های دیگر در ذهن او کمرنگ هستند. مادر زهرا در مورد گم شدن فرزندش گفت: زهرا گم نشده. بچه من را ربوده اند. یك لحظه خواهر زهرا آمد تا چیزی به من بگوید. بعد دوباره به کوچه رفت و دید خواهر کوچکش در کوچه نیست.

 

مادر زهرا خطاب به کسی که احتمالا فرزندش را ربوده است، گفت: من مادر زهرا هستم و اگر فرزندم پیدا شود هیچ کاری با تو ندارم. تنها چیزی که می خواهم این است تو را به خدا فرزندم را به من برگردان. زهرا خیلی به من وابسته است نفیسه، خواهر بزرگترزهراهم این روزها به خاطر گم شدن خواهرش حال خوشی ندارد. او باید روز دوشنبه اول مهر برای اولین بار پا به مدرسه بگذارد و اولین روزهای مدرسه رفتن را در مقطع پیش دبستانی تجربه کند. اما به جای ذوق و شوق مدرسه رفتن، نگرانی از نبود خواهرش تمام روزهای او را پر کرده است. نفیسه از مردم می خواهد کمک کنند تا خواهرش زودتر پیدا شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
فاطمه 1401/03/15
خیلی فیلم زهرا ترسناک بود🥺😭😣 آنها ۳تاهستند😔
ناشناش 1400/04/23
خداکنه پیدا بشه
ناشناس 1399/06/02
من خیلی از زهرا کو چولو تو عکسش خوشم میاد آخه حیف بچه به این معصومی ربوده بشه 😣😥😭 انشاءالله به حق این محرم زهرا خانم به پدر و مادرش برسه هرکی موافق لایک کنه
فاطمه 1399/06/02
انشاءالله زهرا کوچولو ما به بدر مادرش برسه آمین
الینا 1399/03/03
خدایا انشالله زهرا کوچولویه ما به خانواده اش برگرده.امین
رهام 1398/09/10
خدا ان شالا ب حق سربریده امام حسین زهرا پیداکنه و به دست مادرش برگردونه ب جان بچه هام برا زهرا شب روز ندارم همش تو فکرشم
ناشناس 1398/08/17
من منتظر خبر خوش از زهرا کوچولو هستم انشاالله که به حق مولا علی زودتر پیدا بشه و همه خوشحال بشیم .همه دعا میکنیم .آمین
Sania salari 1398/08/09
خانم هاشمی انشالله بچه تون پیدا بشه زهرا طفلی خیلی مظلومه مخصوصا تو عکسش
Hamid k 1398/08/09
من تو ترکیه هستم اینجا همش عکس زهرا تو کانالشون پخش میکنن
هانیه 1398/08/09
خدایا من واقعا متاسفم واسه خانواده حسینی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.