2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
اذعان ۳ میلیون زن به تجاوز جنسی

اذعان ۳ میلیون زن به تجاوز جنسی

معمولا افراد قربانی ممکن است به دلیل ترس، اضطراب و نگرانی تا مدت‌ها در منزل گوشه‌گیر و دچار افسردگی شوند.

دوات آنلاین- مبارزه با خشونت علیه زنان یک تبلغ لوکس و روشنفکرانه نیست آمارها نشان می‌دهد خشونتی که به زنان روا شده بسیار بیشتر از چیزی است که درباره آن صحبت شده‌است. چرا که بسیاری از زنها درباره خشونتی که علیه آنها اعمال می‌شود حرفی نمی‌زنند.

 

مجله رولینگ‌استون در جدیدترین اخبار فرهنگی خود نوشته: وقتی زمان ارزیابی و بررسی آمار تجاوزهای جنسی فرا می‌رسد مسایل بسیار زیادی وجود دارد که کارشناسان نمی‌دانند. به طور مثال، آنها می‌دانند که بسیاری از تجاوزهای جنسی گزارش داده نمی‌شوند، اما نمی‌دانند که چه تعداد از زنان از مطرح کردن این مساله خودداری می‌کنند.

 

رسیدگی به این آمار زمانی دشوارتر می‌شود که این معضل اجتماعی در «منطقه خاکستری» قرار می‌گیرد، یعنی وقتی زنان از سوی همسر خود مجبور به تمکین می‌شوند یا با اجبار به رابطه جنسی تن می‌دهند.

 

روزیاتو نوشت:با اینکه مطالعات و تحقیقات جدید نور امیدی به آمار نزدیک به واقعیت تجاوز جنسی تابانده است اما واقعیت این است که کارشناسان و محققان اطلاعات بسیار اندکی در این زمینه دارند.

 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در مرکز ملی پزشکی JAMA که ۱۳ هزار و ۳۰۰ زن در بازه سنی ۱۸ تا ۴۵ ساله‌ی آمریکایی را در خلال سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ مورد ارزیابی قرار دادند، به طور میانگین هر یک زن از ۱۶ زن (یعنی ۶ درصد از خانم‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفتند) اعلام کردند که اولین رابطه جنسی آنها با رضایت خودشان نبوده است. (این عمل در این تحقیق«پذیرش رابطه جنسی اجباری» نامیده شده است.)

 

عوارض تجاوز جنسی زنان

معمولا افراد قربانی ممکن است به دلیل ترس، اضطراب و نگرانی تا مدت‌ها در منزل گوشه‌گیر و دچار افسردگی شوند، علایم استرس پس از آسیب را از خود نشان دهند و به همین دلیل روابط بین فردی، عملکردهای اجتماعی، شغلی، تحصیلی و… آنها دچار اختلال و آسیب جدی شود.

 

از زنانی که گفته بودند اولین رابطه جنسی‌شان بدون رضایت آنها انجام شده، ۵۶ درصدشان گفته‌اند که به صورت شفاهی و کلامی برای برقراری رابطه جنسی تحت فشار قرار داشته‌اند. این در حالیست که ۲۵ درصد نیز بیان داشتند که برای انجام این کار مورد خشونت قرار گرفتند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.