2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
گزارشی از فضای عجیب راهروهای ورزشگاه؛ لیگ تاخیر داشت اماامنیت  باز هم تامین نشد

گزارشی از فضای عجیب راهروهای ورزشگاه؛ لیگ تاخیر داشت اماامنیت باز هم تامین نشد

به جرأت می‌توان گفت هیچ خبرنگاری نیست که چنین صحنه‌هایی را در ورزشگاه آزادی به چشم ندیده باشد .

دوات آنلاین-لیگ نوزدهم با شعار تأمین امنیت روی سکوها شروع شد و متولیان فوتبال ایران کوشیدند به ظاهر نظم مطلوب‌تری را در برگزاری بازی‌های لیگ برتر به وجود آورند. بهانه‌هایی همچون شماره‌دار شدن صندلی‌ها و به موازات آن تعبیه گیت در مسیر ورودی تماشاگران نیز باعث شد تا هفته‌ها برگزاری لیگ نوزدهم به تعویق بیفتد اما پرسشی که مهدی تاج و دیگر متولیان فوتبال ایران که در برگزاری بازی‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند، باید به آن پاسخی صادقانه بدهند این است که آیا تنها با رعایت این دو مورد و یا مواردی از این دست مشکل نظم‌دهی به ورزشگاه‌های فوتبال ایران برطرف خواهد شد؟

 

ایران ورزشی نوشت:پاسخ را می‌توان از صحبت‌های اخیر جواد زرینچه یافت. سرپرست تیم استقلال درباره اتفاقاتی که بعد از پایان بازی با نفت مسجدسلیمان رخ داده توضیحاتی داده که بسیار شگفت‌انگیز و در نوع خود کمیاب است.

 

یکی از لیدرهای باشگاه نفت مسجد سلیمان که آقا جواد تأکید هم کرده آدم خوبی است، با فرزندش قصد ورود به رختکن تیم استقلال را داشته است! در همین حین که شخص مورد نظر می‌خواسته وارد رختکن استقلال شود، آقا مدد که سال‌های سال است وظیفه تدارکات تیم را به عهده دارد مقابل این شخص می‌آید و به او می‌گوید: آقاجان الان وقت مناسبی برای ورود شما به رختکن و عکس گرفتن با بازیکنان نیست. بازیکنان همگی در حال تعویض لباس‌های‌شان هستند. دختر شما هم مانند دختر خودم است. بگذار برای یک وقت دیگر.

 

حرف‌های آقا مدد آنقدر منطقی به نظر می‌رسید که تصور می‌شد آقای لیدر راهش را کج کند و به سمت دیگری برود اما آقای نسبتاً محترم شروع به لفاظی و درگیری می‌کند تا فضای مقابل رختکن استقلال به تشنج کشیده شود!

 

این تنش البته ذره‌ای است در برابر دریایی از حواشی از این دست که در سال‌های متمادی در لیگ شاهدش بودیم. چرا راه دور برویم؟ در همین ورزشگاه آزادی که ظاهراً آرمانی‌ترین ورزشگاه فوتبال ایران محسوب می‌شود و همواره سعی شده نظم و انضباط مطلوب‌تری نسبت به دیگر ورزشگاه‌ها در آن اجرا شود بعد از پایان غالب بازی‌ها - چه ملی و چه باشگاهی - شاهد هجوم افراد متفرقه به درون زمین، راهروهای ورودی، میکس‌زون و حتی سالن کنفرانس بوده‌ایم.

 

به جرأت می‌توان گفت هیچ خبرنگاری نیست که چنین صحنه‌هایی را در ورزشگاه آزادی به چشم ندیده باشد و به خاطر نداشته باشد که دوستان، اقوام و افراد منتسب به برخی عوامل اجرایی و حتی نیروهای امنیتی بعد از پایان بازی با رابطه بازی و سهل انگاری‌هایی از این است به داخل محوطه ممنوعه نیامده باشند.

 

این وضعیت در همه این سال‌ها کار اطلاع رسانی را برای اصحاب رسانه سخت کرده و حتی مسبوق به سابقه بوده که اشخاصی جلو‌تر از خبرنگاران به بازیکنان رسیده‌اند و از آنها درخواست عکس یادگاری کرده‌اند که این رفتار نابهنجار موجب شده آن بازیکن از انجام مصاحبه با خبرنگاران خودداری کرده و ورزشگاه را با ناراحتی ترک کند.

 

حتی به یاد داریم که در یکی از بازی‌های ملی شخصی که شباهت بسیار زیادی با کریستیانو رونالدو داشت بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی به داخل زمین آمد و با کارلوس کی‌روش عکس یادگاری گرفت و البته مورد استقبال سرمربی تیم ملی که همیشه ادعا می‌کرد نظم و دیسیپلین برایش اهمیت زیادی دارد، هم قرار گرفت.

 

از این دست افراد غیرمرتبط که شهرتی مجازی هم پیدا کرده‌اند به وفور در جایگاه‌های ممنوعه دیده شده است و این ماجرایی که در مقابل رختکن استقلال در ورزشگاه اختصاصی نفت مسجد سلیمان رخ داد بدون شک آخری نخواهد بود.

 

وقتی در ورزشگاه آزادی با آن همه حساسیت و بگیر و ببند شاهد چنین اتفاق‌هایی هستیم در دیگر ورزشگاه‌ها به مراتب وضعیت نامطلوب‌تری ایجاد خواهد شد و در همین اهواز که به تازگی دوباره خبرساز شده شاهد بودیم که تماشاگران در ورزشگاه تختی این شهر و یا حتی فولاد آره‌نا بی‌آنکه سدی مقابل خود ببینند به داخل زمین هجوم می‌برند و همه چیز را به سخره می‌گیرند.

 

فدراسیون فوتبال و عوامل برگزاری رقابت‌های لیگ برتر اگر می‌خواهند فوتبال ایران را در مسیر استاندارد خود قرار دهند باید در کنار حساسیت‌هایی که در مواجهه با تعبیه برخی امکانات (گیت‌ها و شماره‌دارشدن صندلی‌ها و بلیت فروشی اینترنتی) از خود نشان می‌دهند نسبت به نظم‌بخشی به فضاهای ممنوعه نیز اقدامی اساسی انجام دهند و با همفکری و همیاری نیروهای امنیتی مانع از عبور و مرور افراد غیرمرتبط با تیم‌ها در راهروها و منطقه‌ای که برای خبرنگاران و اصحاب رسانه و تیم‌های معین گردیده، شوند تا شأن و جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور این افراد زیر سؤال نرود و برای پرسش و پاسخ نیز فضای مطلوب‌تری فراهم شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.