2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اخبار باشگاه استقلال/ استراماچونی و بحران آبی

اخبار باشگاه استقلال/ استراماچونی و بحران آبی

شاگردان استراماچونی سخت موقعیت گل می‌سازند و به آسانی موقعیت گل به حریف می‌دهند.

دوات آنلاین-مدیران استقلال می‌توانند برای حال و روز امروز آبی‌ها، تعابیر مختلفی داشته باشند اما برای تیمی که مربی چند صدهزار دلاری استخدام کرده و در پیش فصل این همه گرد و خاک کرده، کسب فقط 2 امتیاز در سه بازی آسان فقط یک معنی دارد؛ بحران!

 

ایران ورزشی نوشت:استقلال در دو فصل گذشته با علیرضا منصوریان و وینفرد شفر هم لیگ را ضعیف آغاز کرده بود اما آنچه وضعیت آبی‌ها در لیگ نوزدهم را نگران کننده‌تر می‌کند، این است که به لحاظ فنی در این تیم نشانه‌هایی از بهبود نیست. فارغ از نتیجه‌ای که در زمین رقم خورده، کیفیت بازی استقلال از بازی با ماشین سازی تا دیدار یکشنبه شب مقابل نفت مسجد سلیمان، در حال افت کردن است. این ادعایی است که به سادگی با مرور آمار بازی‌ها هم اثبات می‌شود. استقلال در مقایسه با دیدار هفته اول، در سومین بازی کمتر پاس رد و بدل کرده، پاس‌های اشتباه بیشتری داشته، کمتر مالک توپ بوده، کمتر کرنر گرفته و بیشتر خطا کرده است.

 

شاگردان استراماچونی در این سه بازی، سخت موقعیت گل می‌سازند و به آسانی موقعیت گل به حریف می‌دهند. تیمی که فصل آماده سازی را به موقع شروع کرده و تا همینجا هم تمرینات پرفشار صبح و عصر را ادامه می‌دهد، در بیست دقیقه پایانی از نفس می‌افتد. در طراحی حمله مشکل دارد و در فاز دفاع، مملو از اشتباهات فردی و تیمی است. بازی استقلال ریتم ندارد و پر از نوسان است. در دقایق معدودی تیمی در حد و اندازه‌های قهرمانی لیگ است و گاهی مثل 15 دقیقه پایانی نیمه اول بازی با نفت، به شکلی باورنکردنی سقوط می‌کند. هواداری که مشغول تماشای بازی استقلال است گاهی تصور می‌کند بازیکنان این تیم، از حضور در زمین معذب هستند و منتظرند داور سوت پایان را به صدا دربیاورد که از این وضعیت خلاص شوند. این نکته را به وضوح می‌توان در رفتار و عملکرد بازیکنان دید. انگار خودشان از بازی کردن لذت نمی‌برند و طبعاً این لذت را به هوادار هم منتقل نمی‌کنند.

 

اینها همه مشکلاتی است که هم می‌تواند عامل فنی داشته باشد و هم متأثر از شرایط روحی روانی حاکم بر رختکن باشد و راه چاره آنها را در درون تیم جست‌وجو کرد اما این روزها سیگنال‌هایی که از استقلال به بیرون مخابره می‌شود را باید بیشتر یک نوع فرافکنی تعبیر کرد. در حالی که هنوز 90 درصد بازی‌های فصل باقی مانده، مهم ترین ترفند مدیران این تیم، نادیده گرفتن شرایط بحرانی داخلی و اعتراض مداوم به عوامل بیرونی مثل قضاوت داوران است. اغلب کارشناسان داوری معتقدند که در بازی با نفت مسجدسلیمان داور می‌بایست یک پنالتی به سود آبی‌ها اعلام می‌کرد و در صحنه اخراج فرشید اسماعیلی هم سختگیرانه تصمیم گرفته اما اشتباهات اکبریان همه ماجرایی نیست که استقلال در لیگ نوزدهم با آن مواجه شده است. شاید این نوعی تاکتیک از سوی مدیران و کادرفنی استقلال باشد که با پررنگ کردن عوامل خارجی مثل اشتباهات داوری، قصد داشته باشند فشار را از روی تیم خودشان بردارند و این پیام را به رختکن منتقل کنند که اگر تا اینجا ناکام بودید، دلایل دیگری داشته. استراماچونی هم که ادعا می‌شود حتی خریدهای قبل فصل هم با نظر مساعد او انجام شده، همچنان به دنبال خرید بازیکن است. او همچنان حرف از کمبودهایی می‌زند که با خرید مهره‌های خارجی باید برطرف شود اما مسأله این است که خود استقلالی‌ها نباید به آنچه می‌گویند، عمیقاً باور داشته باشند. یعنی شاید یک تغییر در نظر داور یا بازیکن خارجی می‌توانست امروز استقلال را در جدول چهار امتیازی کند اما اینکه چرا این تیم تا هفته سوم هیچ بردی نداشته، صرفاً به دلیل اشتباه این و آن نیست.

 

فصل برای آبی‌های تهران هنوز تمام نشده. این تیم هنوز با همین نفرات فعلی به لحاظ نیروی انسانی جزو 4 تیم برتر لیگ است. در لیگی که تجربه نشان داده تیمی که به امتیاز 60 برسد قهرمان می‌شود، هنوز 81 امتیاز بالقوه برای کسب کردن باقی مانده. آنچه امروز استقلال به آن نیاز دارد، یک تغییر اساسی در استراتژی و رویکردهاست؛ پایان دادن به غرولندها و تمرکز بر مسائلی که این تیم را آسیب پذیر کرده.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.