2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل رضا مولایی بازیگر نقش سروش در سریال ترور خاموش و نقش وحید در سریال ملکاوان

بیوگرافی کامل رضا مولایی بازیگر نقش سروش در سریال ترور خاموش و نقش وحید در سریال ملکاوان

رضا مولایی بازیگر نقش وحید در سریال ملکاوان و نقش سروش در سریال ترور خاموش بازیگر توانایی است. با بیوگرافی او آشنا شوید:

دوات آنلاین-رضا مولایی بازیگرنقش سروش در سریال ترور خاموش و بازیگر نقش وحید در سریال ملکاوان در سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمده‌است.

 

رضا مولایی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری از مدرسه آزاد تئاتر با مدیریت حمید سمندریان در سال۱۳۷۴ است.

 

هرچند مهمترین کار رضا مولایی  فیلم سیانور بوده‌است اما او با ایفای نقش در نمایش کلبه لیتونیا در سال ۱۳۷۵ به طور حرفه ای وارد عرصه هنر شده و اکنون یکی از بازیگران و کارگردانان فعال و با سابقه تئاتر است که بیش از ده دهه است که در زمینه هنرپیشگی فعالیت دارد.

رضا مولایی در فیلم سینانور ایفای نقش کرده است

بعد از حضور کوتاه در نمایش «دایره گچی قفقازی»، با ایفای نقش در نمایش «سه گانه وانیک» در سال ۱۳۸۴ جایزه «بازیگرسال» را از آن خود کرد.

 

رضا مولایی علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی نیز فعال بوده و آثاری چون نمایش خواهش میکنم را در کارنامه خود دارد.

 

این هنرپیشه –کارگران موفق کشورمان ،با فیلم "آنسوی رودخانه" به کارگردانی عباس احمدی مطلق در سال ۱۳۸۸ وارد سینما شد و سپس در فیلم سینمایی سایه‌ها نقش آفرینی کرد.

رضا مولایی در سریال ترورخاموش نقش سروش را بازی می‌کند

رضا مولایی با سریال "فردا دیر" است به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۷۷ وارد قاب تلویزیون شد.

 

یک سال بعد در سریال "داستان یک شهر" به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۷۸ بازی کرد.

 

با دیده شدن رضا مولایی پیشنهادی‌های مختلف کاری به او شد و در بسیاری از آنها موفقیت‌های خوبی هم داشت اما فیلم سیانور به کارگرانی شعیبی یک سکوی پرتاب دیگر برای رضا مولایی بود.

 

براساس اطلاعاتی که از زندگی شخصی رضا مولایی به دست آمده‌ همسر او نیز هنرپیشه تئاتر و سینما است.  وی چند سال پیش با شیوا اردویی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون ازدواج کرد . این زوج فرزندی هم دارند.

 

شیوا اردویی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است و فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل دوره بازیگری از موسسه رسام هنر با مدیریت رویا تیموریان در سال ۱۳۷۶ گذرانده است..

 

وی سابقه ایفای نقش در چندین نماش و همچنین کارگردانی را در کارنامه خود دارد.

رضا مولایی قبل از سریال ترور خاموش چندین تئاتر و سریال کار کرده است

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی رضا مولایی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. رضا مولایی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 70% آثار وی سینمایی و 30% آثارش تلویزیونی است. در واقع رضا مولایی از مجموع 10 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در سینما با نام‌های "طلاقم بده"، "به خاطر گربه‌ها"، "سیانور"، "سیستم گرون هلم"، و.... و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال تکیه بر باد، سریال رز سرخ و سریال بازگشت پرستوها بازی کرده است.

 

بازی در نقش وحید در سریال ملکاوان

رضا مولایی در سال 98 دو سریال با احمد معظی کار کرد. در سریال اول که ترور خاموش بود نقش یک عضو باند تولید و قاچاق مواد مخدر به نام سروش را بازی کرد. این سریال از شبکه یک پخش شد.

 

مولایی در سریال دوم یعنی سریال ملکاوان که از شبکه آی فیلم پخش شد در نقش وحید بازی کرد. وحید مردی است که همسرش را از دست داده اما هنوز گاهی خیال می‌کند او در کنارش است. وحید در زمینه فرش کار می‌کند و زندگی او در بخش‌هایی به زندگی مهسا ساعدنیا شخصیت اصلی سریال گره می‌خورد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.