2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی کامل شبنم قلی خانی بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه‌ای با من است

بیوگرافی کامل شبنم قلی خانی بازیگر نقش نساء در سریال بیگانه‌ای با من است

شبنم قلی خانی برای چندین سال در یک مؤسسهٔ فرهنگی بازیگری را به کودکان تدریس می کرد.

دوات آنلاین-شبنم قلی خانی هنرپیشه خوشنام ایران که بیشتر ما او را با سریال اولین شب آرامش می‌شناسیم  و در سریال بیگانه ای در من است نیز در نقش نسا بازی کرده 19 آبان 1356 در تهران متولد شده است.

 

شبنم قلی‌خانی خیلی پیش‌تر از سریال اولین شب آرامش کار خود را آغاز کرد اما پخش این سریال در تلویزیون او را به مردم در سطح وسیعی معرفی کرد.

 

او دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشتهٔ تئاتر قبول شد و گرایش طراحی صحنه را برگزید.

 

پس از آن ، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد و هم اکنون فارغ التحصیل شده است. او از سال 2114 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایران بود و به آموزش بازیگری و تئاتر می پردازد..

 

شبنم قلی خانی هم چنین بازیگری به کودکان را برای چندین سال در یک مؤسسهٔ فرهنگی تدریس می کرد. او استاد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و لیسانس طراحی صحنه را   از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت کرد.

 

او به خاطر شرایط کاری همسرش مدتی را در استرالیا زندگی کرد و این دوران برای او فرصت خوبی شد تا تا دوره‌های تکمیلی در رشته هنرپیشگی را در خارج ازکشور هم بگذارند. شبنم یک دختر دارد که بیشتر وقتش را برای او می‌گذارد.

 

او در سال 86 بسیار سنتی با همسرش رضا ازدواج کرد و این زوج بسیار خوبشخت هستند.

 

شبنم قلی‌خانی درباره نحوه آشنایی با همسرش می گوید:خواهر رضا و خواهر من که هر دو از ما بزرگتر هم هستند، دوستان صمیمی یکدیگر بودند. زمانی که در دانشگاه قبول شدم. برای درس ماکت سازی احتیاج داشتم یک نفر به من کمک کند. خواهرم گفت برادر دوستم در رشته معماری تحصیل می کند و می تواند به تو کمک کند. آشنایی ما از ساخت این ماکت آغاز شد و در نهایت خواهرهای ما برایمان این نقشه را کشیدند و در نهایت سال 86 با هم ازدواج کردیم. مراسم خواستگاری ما خیلی سنتی و رسمی برگزار شد اما خوشبختانه هیچ اتفاق غیرقابل پیش بینی در آن نیفتاد و همه چیز خیلی خوب پیش رفت.

شبنم قلی خانی در سال 86 با همسرش رضا ازدواج کرد

شبنم فعالیت بازیگری را در سال 1376 با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغازنمود. او موردتوجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی وی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفاکرد.

 

سپس با علیرضا افخمی آشنا شد و در دو مجموعهٔ تلویزیونی پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی وی درخشید.

 

در سال 1384، برای بازی در مجموعه تلویزیونی اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت. او در این مجموعه به همراهی بازیگرانی چون پرویز پورحسینی، اکرم محمدی، یکتا ناصر، مهدی پاکدل و آتیلا پسیانی درخشید.

 

شبنم در سال بعد در مجموعه سال های برف و بنفشه به همراه سام درخشانی، لاله اسکندری، امیر آقایی و اسماعیل شنگله درخشید. این مجموعه از کانال های اروپا ، آمریکا و آسیا نیز پخش شد. وی در سال بعد برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی نردبانی به آسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی جلوی دوربین رفت. بخش هایی از این مجموعه در شهر سمرقند و بخارا در افغانستان تصویربرداری شد.

شبنم قلی خانی در سریال بیگانه ای با من است ایفای نقش کرده است

پنج شنبه آخر ماه دیگر فیلمی است که  شبنم قلی خانی در آن ایفای نقش کرده است. این فیلم در سال 1391 به کارگردانی ماشاءالله شاه مرادی زاده ساخته شد. این فیلم محتوای اجتماعی–مذهبی دارد و دربارهٔ چند جوان است که پارتی برگزار می کنند و روحانی وارد این خانه می شود. از بازیگران این فیلم سینمایی می توان به محمود پاک نیت در نقش روحانی اشاره نمود.

 

شبنم قلی خانی نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه و مستند را بر عهده داشته است. در سال 2114، او نخستین فیلم کوتاه خود به نام واقعیت یک فروشنده خیابانی را کارگردانی کرد. از فیلم های کوتاه او می توان به فیلم کوتاه زندگی اشاره کرد که او نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت. داستان این فیلم کوتاه 11 دقیقه ای مربوط به یک زندگی و مرگ ساده است.

 

شبنم قلی خانی با بزرگ شدن دخترش این روزها فعالیت خود را در حوزه سینما و تلویزیون گسترش داده‌است او در سریال بیگانه‌ای با من  است در نقش نسا ایفای نقش کرده‌است.

 

لازم به ذکر است او سفیر انجمن خیریه اوتیسم و سفیر صلح موسسه اکو نیز هست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.