2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل سعید راد به بهانه بازی در سریال ترور خاموش

بیوگرافی کامل سعید راد به بهانه بازی در سریال ترور خاموش

زندگی سعید راد با همسر اولش چندان دوام نداشت او بعد از مدتی کوتاه و درحالیکه بچه هایش بسیار کوچک بودند جدا شد.

دوات آنلاین-سعید راد که در  سریال ترور خاموش بازی کرده  یکی از باسابقه‌ترین هنرمندان سینما و تلویزیون و متولد 4 آبان 1326 در تهران، است.

 

سعید راد دیپلمه قبل از انقلاب و دانشجوی انصرافی دانشکده کشاوری کرج است؛ پدرش خلبان نیروی هوایی بود. در جوانی از حرفه ای ترین بولینگ بازان در ایران بود و مسابقات زیادی را برنده شد.

 

نام کامل او  احمد سعید حق‌ پرست راد است. به دلیل طولانی بودن اسم و فامیلش سعید راد را به عنوان اسم هنری‌اش انتخاب کرد.

 

دوستی اش با امیر نادرى عکاس فیلم فاتحین صحرا در سال 1350 باعث شد در این فیلم اولین تجربه بازیگری خود را بدون آموزش قبلی به دست آورد.

 

پدرش از اعضای حزب توده و سیاسی بود و پیش از انقلاب ترور شد.

سعید راد تا قبل پیروزی انقلاب در ده ها فیلم بازی کرد. مهمترین عامل پیشرفت سعید راد فیزیک بدنی مناسب و چشمان آبی او بود. او به دلیل استایل جذابش وارد سینمای تجاری پیش از انقلاب شد اما با گذرندان دوره‌هایی به صورت حرفه‌ای هم بازیگری را آموخت و فن بازیگری و استایل مناسبش او را به یکی از پرفروشترین هنرپیشه‌های سینمای آن دوران تبدیل کرد.  

سعید راد در دوران جوانی ازدواج کرد و از همسراولش صاحب یک دختر و یک پسر شد که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کنند. زندگی سعید راد با همسر اولش چندان دوام نداشت او بعد از مدتی کوتاه و درحالیکه بچه هایش بسیار کوچک بودند  جدا شد. او بچه ها را به تنهایی بزرگ می‌کرد تا اینکه در 28 سالگی با یکی از خوانندگان مطرح پیش از انقلاب ازدواج کرد. او 17 سال با این خواننده زندگی مشترک داشت وبعد هردو به کشور هند و سپس کانادا و آمریکا مهاجرت کردند.او در این سفر از همسرش جدا شد و در سال 78 به ایران برگشت. اولین فیلم او بعد از بازگشت از آمریکا فیلم دوئل بود که نقش اصلی را بر عهده داشت.

او می گوید: سینمای حرکت، سینمای فیزیکی، سینمای موضع دار و سوژه های جذاب، سینمای سناریوهایی که تب و تاب، هیجان و جذابیت داشته باشند و مخاطب با میل آن را دنبال کند، این سینمای موردعلاقه من است.

 

او به شدت طرفدار تیم پرسپولیس است و نزدیکانش می‌گویند هرگز نمی‌توان هیجان او را سر بازی‌های پرسپولیس کنترل کرد. جالب است بدانید  آدام همتی نوه دختری سعید راد نیز بازیکن پرسپولیس است که زمان برانکو به این تیم منتقل شد. گفته می‌شود سعید راد حامی بزرگی برای آدام همتی است و اجازه نمی‌دهد نوه‌اش حتی کوچکترین دلتنگی را احساس کند.

او بعد از آمدن نوه‌اش به ایران گفته‌ بود: من خیلی تنها هستم و فرزندانم ایران نیستند. آمدن آدام به ایران من را به این باور رساند که هنوز خانواده دارم و حالم خیلی خوب است.

 

سعید راد 73 ساله است اما بسیار ورزش میکند و زندگی خیلی سالمی دارد. ترکیب بدنی او بیشتر عضلانی است و تستهای پزشکی را به صورت مرتب و مدام انجام می دهد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.