2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
راهنمای کامل انتخاب و نحوه چیدن انواع تابلوهای دیواری برای دکوراسیون خانه

راهنمای کامل انتخاب و نحوه چیدن انواع تابلوهای دیواری برای دکوراسیون خانه

بدون شک تعیین مکان مناسب برای نصب تابلوست که اهمیت دارد. یکی از این مکان‌ها دیوار پشت کاناپه در اتاق نشیمن است.

دوات آنلاین-امکان ندارد شما خانمی هنر دوست و خوش‌ذوق باشید ولی از کنار تابلویی هنرمندانه بی‌توجه عبور کنید. چه این تابلوها منقش به منظره‌ای رویایی باشند، چه ترکیبی موزون از غزل‌های عاشقانه یا جمله‌ای عارفانه، مطمئناً برای چند لحظه هم که شده توجه شما را جلب و شما را به دنیایی سرشار از زیبایی مهمان خواهند کرد.

 

همان‌طور که می‌دانید دیوارهای منازل مورد توجه‌ترین سطوح هستند و وقتی شخصی وارد فضایی می‌شود، اولین مکانی که مقابل دیدگان او قرار می‌گیرد، دیوار‌ها هستند. در نتیجه میزان تاثیرگذاری‌شان نسبت به دیگر سطوح خانه مانند کف و سقف نیز بیشتر است.

 

 بعضی منازل مبلمان و لوازم دکوری زیادی دارند اما به مراتب دیده شده که سطح دیوارها خالی است یا استفاده درستی از تابلویی برای چیدمانی زیباتر نشده است. تنها راه‌حل این مشکل نصب تابلویی متناسب با دکوراسیون است. تابلوهایی که در صورت توجه به چند نکته مهم، اعتبار دکوراسیون منزل‌تان را دوچندان می‌کنند. اگر خالی بودن دیوارهای خانه برایتان ناخوشایند است یا تابلوهایی دارید که نمی‌دانید کجا و چطور باید نصب شود، با ما همراه باشید تا نکاتی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

 

چه تابلویی را کجا نصب کنیم؟

از تابلو فرش گرفته تا تابلوهای مدرن انتزاعی و آثار خط و نقاشی، همگی این امکان را به شما می‌دهد تا جلوه تازه‌ای به دیوار ساده خانه خود بدهید. انتخاب درست تابلو از لحاظ رنگ، فرم و موضوع، شما را بانویی خوش ذوق معرفی می‌کند. تابلوهایی که منظره‌ای طبیعی را قاب گرفته‌اند، با داشتن عمق و وسعت دید، به بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک می‌کنند. علاوه بر این در فضاهایی که پنجره کمی دارد وجود این نوع تابلوها توصیه می‌شود. پرتره‌های افراد مشهور حوزه فرهنگ و هنر انتخاب درستی برای فضای کتابخانه است. در ضمن نصب قاب عکس‌های یادگاری خانوادگی در دیوار راهروها، آن‌ها را تبدیل به دالانی هنری و تماشایی خواهد کرد.

 

تابلوی منحصر به فرد خانه‌تان را بیابید!

نوع چیدمان منزل شما مشخص می‌کند چه تابلویی تکمیل کننده فضای خانه است. مبلمان شما مدرن است یا سنتی، راحتی است یا رسمی؟ تم رنگی خانه شما سرد است یا گرم؟ ساده پسند هستید یا طرفدار طرح‌های پر نقش و رنگ؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تابلوی منحصر به فرد خانه خود را سریع‌تر انتخاب کنید. به عنوان مثال برای فضایی با مبلمان تک رنگ و دارای خطوط صاف، تابلویی مینیمال بهتر است. تابلوهای کلاسیک با قابی طلایی روی دیوار خانه‌ای مدرن، وصله‌ای کاملا ناجور و اضافی است.

 

ابعاد تابلو باید چقدر باشد؟

برای تعیین اندازه تابلو باید ابعاد دیوار مد نظر و مبلمان موجود در آن محیط را در نظر گرفت. بدون شک تعیین مکان مناسب برای نصب تابلوست که اهمیت دارد. یکی از این مکان‌ها دیوار پشت کاناپه در اتاق نشیمن است. در این حالت باید توجه داشت که اندازه تابلو نباید بزرگ‌تر از طول کاناپه باشد. فاصله استاندارد لبه پایینی تابلو تا بالای مبل هم حدود 15 تا 25 سانتی‌متر است. تابلویی افقی و عریض به شدت برای این فضا توصیه می‌شود زیرا تابلوهای افقی به فضا حس خودمانی و صمیمی می‌بخشد. برای بلندتر دیده شدن دیوارهای کوتاه از تابلوهای کوچک‌تر به شکل عمودی استفاده کنید چرا که با هدایت چشم از بالا به پایین، ارتفاع سقف بلندتر به نظر می‌آید. ستون‌ها هم جای مناسبی برای نصب تابلوهای عمودی است. به طور کلی تابلوهای عمودی جلوه‌ای شیک و رسمی دارد بنابراین برای خانه‌های مدرن توصیه می‌شود.

 

یک نکته درباره قاب و فریم تابلو

هرچه فریم تابلو ساده‌تر باشد، تمرکز روی نقش و طرح تابلو بیشتر است. فریم‌های پهن و کنده‌کاری شده به شرطی استفاده می‌شود که برای چیدمان کلاسیک طراحی شود.

 

ارتفاع مناسب از زمین برای نصب تابلو

پس از خرید تابلو، اندازه‌گیری و نصب درست آن است که اهمیت دارد چراکه رعایت نکردن تناسب و کوچک‌ترین بی‌دقتی، تابلوی شما را به اشتباه‌ترین گزینه تزیینی تبدیل و به جای ایجاد جذابیت، بسیار بدچشمی می‌کند. ارتفاع مناسب نصب تابلو برابر با فاصله مرکز تابلو تا کف زمین یعنی حدود   145 تا  155 سانتی‌متر است.

 

از جذابیت چیدمان چندتایی تابلوها هم کمک بگیرید

 چیدمان ترکیبی قاب عکس‌ها جذابیتی تکرار نشدنی روی دیوار ایجاد می‌کند. برای چیدمان چند قاب عکس ابتدا آن‌ها را روی زمین کنار هم بچینید و چندین بار جای آن را تغییر دهید تا به صورت یک گروه واحد دربیاید و ترکیبی متعادل و هماهنگ شکل گیرد. سپس این الگو را روی دیوار پیاده و هر تابلو را در جای خود نصب کنید. قاب عکس‌هایی را که جلوه بیشتری دارد در مرکز گروه قرار دهید. فاصله این قاب‌ها از یکدیگر باید یکسان و حداکثر 5 سانتی‌متر باشد. چیدمان نامتقارن در یک گروه واحد با ایجاد هیجان و پویایی برای محیط‌های غیر رسمی مناسب است.

 

زاویه نور و تابلو هم مهم است

بی‌شک نورپردازی درست و طراحی شده، جلوه تابلوها را چندین برابر می‌کند. بنابراین در زمان نصب به نحوه قرارگیری تابلوها نسبت به موقعیت منابع نوری توجه کنید. در پایان دقت داشته باشید قرار نیست همه دیوارهای خانه پر شود از تابلوهای بزرگ و کوچک بلکه وجود یک تابلوی زیبا در جای درست خانه شما را متفاوت می‌کند.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.