2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل امیرمحمد زند بازیگر نقش محسن ،داماد ستایش در سریال ستایش 3

بیوگرافی کامل امیرمحمد زند بازیگر نقش محسن ،داماد ستایش در سریال ستایش 3

امیرمحمد زند پدرش را سالها قبل از دست داده‌ است. او می‌گوید مهمترین فرد زندگی‌اش مادرش است و بسیار به او احترام می‌گذارد

دوات آنلاین-امیر محمد زند که در سریال ترور خاموش  در نقش نوید و در سریال ستایش 3 در نقش محسن ،داماد ستایش بازی کرده متولد 1 مهر 1357 در تهران، تنها بازیگر ایرانی است که زندگی واقعی‌اش فیلم شده‌ است.

 

امیر محمد زند فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از دانشگاه لاسپیرز ایتالیا است. او چند سال در ایران دوره بازیگری را گذراند و با بازی در یکی از فیلم‌های کیانوش عیاری و نقش کوتاهی که ایفا کرد خودش را به سینمای ایران معرفی کرد.

 

 او همچنین در رشته مهندسی شبکه رایانه ای نیز  تحصیل کرده است،اما بعد از گذراند دوران تحصیل به ایتالیا رفت و در رشته هنر ادامه تحصیل داد.

 

امیر محمد زند درباره نحوه ورودش به سینما می‌گوید:من در استودیو بدیع (مرکز خدمات صنایع فیلم ایران) کار می کردم. در آن مکان با آدم های سینمایی زیادی ارتباط داشتم، در سال 76 به مدرسه آزاد بازیگری رفتم و برای اولین بار به آقای کیانوش عیاری معرفی شدم و نقش کوتاهی را در سریال هزاران چشم ایفا کردم و این آغاز کار من در سینما بود.

 

او حساسیت زیادی روی انتخاب نقش‌هایش دارد اما می‌گوید هرگز هیچ نقشی را وارد زندگی‌‌اش نکرده و درگیر آن نشده‌است. او می‌گوید:من اصولا بازیگری نیستم که مرتبا با نقشم زندگی کنم و خودم را درگیر آن کنم.به نظر من، می شود دقیق تر به نقش رسید، منتهی به این شرط که بازیگر فایل عظیمی از شخصیت های مختلف را در پس ذهنش داشته باشد تا در مواقع لزوم به آن مراجعه کند

 

امیرمحمد زند پدرش را سالها قبل از دست داده‌است او می‌گوید مهمترین فرد زندگی‌اش مادرش است و بسیار به او احترام می‌گذارد:از پیامبر خدا (ص) پرسیدند برای رضای پروردگار چه باید کرد؟ فرمودند: جلب رضایت مادر و تا سه مرتبه پرسیدند و پیامبر همان را فرمودند. در مرتبه چهارم فرمودند: پس از مادر، به پدرتان نیکی کنید. من هرچه در توان دارم برای مادرم می‌گذارم.

 

کارگردان مورد علاقه امیرمحمد زند مهدی فخیم زاده‌است او درباره فیخم زاده می‌گوید: خارج از هر گونه تملقی آقای فخیم زاده در کار خود استاد است و همکاری با کارگردانی که می داند از کارش چه می خواهد بسیار شیرین و لذت بخش است

 

هرچند امیر محمد زند در زندگی شخصی‌اش بسیار فرد مهربان و منطقی است اما نقش منفی را زیاد بازی می‌کند :نقش های منفی بیشتر در سریال ها دیده می شوند و برای بازیگر نیز جای کار بیشتری دارند

 

همچنین گره های زیادی را در ذهن مخاطب به وجود می آورد. افرادی که تا به حال بازی های مرا دنبال کرده اند همگی بر این باورند که بازیگر تک بعدی نیستم چرا که تا به حال نقش های متفاوت زیادی بازی کردم.

او یکی از خوش‌پوش ترین هنرپیشه‌های ایران است و همیشه لباس‌هایی از برند‌های گرانقیمت و خریداری کرده و می‌پوشد. او می‌گوید: از 20 سالگی بسیار به لباس پوشیدنم اهمیت می‌دهم و هزینه زیادی می‌کنم. من در ایتالیا تحصیل و سال‌ ها در رم زندگی كرده‌ ام.در این كشور غذاهای دریایی مانند میگو، پاستا و پیتزا جزء غذاهای اصلی رژیم غذایی‌ ام محسوب می‌ شدند؛ بنابراین با پخت این غذاها آشنایی دارم  البته میگو را بیشتر در رستوران می‌خ ورم چون پخت آن شرایط خاصی دارد و غذای پولدارهاست و ما از این پول‌ها نداریم. با اینکه سفر زیاد می‌روم و لباسهای برند می‌پوشم اما فرد پولداری نیستم.

 

امیرمحمد زند تنها هنرپیشه ایرانی است که زندگی واقعی‌اش تبدیل به فیلم شده‌ است. او متهم به قتل نیز شده و مدتی تحت بازجویی قرار گرفت و حتی بازداشت شد. امیرمحمد درباره اتهام قتلی که به او وارد شد می‌گوید:در سربازی‌ ام هم اتفاق‌ های عجیب و غریبی افتاد که مثل فیلم بود لبته بگویم که بعدا از آن هم فیلم ساختند همان‌ طور که گفتم دوران سربازی‌ ام در اردکان یزد در سپاه پاسداران سپری شد.

در آن دوران اتفاقی افتاد و یکی از هم‌خدمتی‌ های من خودش را کشت و من شدم متهم به آن اتفاق و این داستان برگرفته شد برای سریال به دنیا بگویید بایستد این سریال زندگی واقعی من بود. هم‌ خدمتی من با اسلحه بنده خودکشی کرد و من متهم به قتل ایشان شدم، ولی بعد از چند وقت فهمیدند که او خودکشی کرده و من تبرئه شدم.

 

امیرمحمد زند ازدواج نکرده و همچنان به زندگی مجردی اش ادامه می دهد. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.