2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تفاهم در زندگی مشترک به چه معنایی است

تفاهم در زندگی مشترک به چه معنایی است

تفاهم چیزی نیست جز داشتن زبان مشترک با همسر. تا زمان یافتن این زبان از صبر کمک بگیری

دوات آنلاین-یکی از حرف‌های رایج در میان زن و شوهرهایی که دچار اختلاف می‌شوند این است که می‌گویند ما با هم تفاهم نداریم. اما تفاهم چیست و در زندگی مشترک چه معنایی دارد. سپیده پورحسین، روان شناس این موضوع را در یادداشتی در روزنامه خراسان شرح داده است که می خوانید:

 

1-مدام به خودمان گوشزد کنیم که همسر ما از جنس و در جسم دیگری است و با قلب، مغز و مدل منحصر به فرد خودش مسئولیت‌های زندگی را بر عهده می‌گیرد بنابراین قرار نیست دقیقا مثل ما فکر و عمل کند.

 

2-تفاهم چیزی  نیست جز داشتن زبان مشترک با همسر. تا زمان یافتن این زبان از صبر کمک بگیرید چراکه تا نقاط مشترک بین شما دو نفر پررنگ نشوند، مسیر خوشبختی برای‌تان روشن و شفاف نخواهد شد.

 

3-هیچ‌گاه در دام عشق‌های هالیوودی و بالیوودی نیفتید چراکه تفاهم برخلاف آن‌چه در این فیلم‌ها می‌بینید، ساختنی است نه این‌که به صورت مادرزادی در یک زن و شوهر باشد!

 

4-اگر دارید شرایط را تحمل می‌کنید تا زمان همسرتان را به فرشته‌ای مهربان تبدیل کند، راه را اشتباه می‌روید چراکه تا خودتان تغییر نکنید، کم و کاستی‌های رفتاری و گفتاری طرف مقابل تان اصلاح نخواهد شد.

 

5- در میان درد دل‌هایمان حواس‌مان باشد آبی که ریخته شد، دیگر جمع نمی‌شود! بنابراین با خیال این که با داشتن تفاهم هر حرفی را می‌توان به همسر زد به ریشه‌های زندگی‌مشترک‌تان تیشه نزنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.