2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
پشت پرده نیامدن میلیچ به ایران

پشت پرده نیامدن میلیچ به ایران

میلیچ نخستین بار هفته قبل وارد ایران شد اما به دلیل مشکلاتی که برای صدور ویزای او پیش آمده بود، از همان فرودگاه دیپورت شد و نتوانست وارد تهران شود تا در تست‌های پزشکی باشگاه استقلال شرکت کند. .

دوات آنلاین-ماجرای حضور هرویه میلیچ در استقلال، هر روز جالب‌تر از روز قبل می‌شود؛ مدافع چپ کروات و سابق باشگاه‌هایی نظیر هایدوک‌اسپیلت، فیورنتینا، المپیاکوس، جیورگاردن، ناپولی، روستوف و کروتونه که مورد توجه آندره‌آ استراماچونی قرار گرفته و برای حضور در استقلال با مدیران این باشگاه مذاکراتی انجام داده است.

میلیچ نخستین بار هفته قبل وارد ایران شد اما به دلیل مشکلاتی که برای صدور ویزای او پیش آمده بود، از همان فرودگاه دیپورت شد و نتوانست وارد تهران شود تا در تست‌های پزشکی باشگاه استقلال شرکت کند. مشکل اصلی نه به دلیل صادر نشدن ویزا بلکه به خاطر مخالفت باشگاه استقلال با خواسته‌های این بازیکن بود که خیلی زود به گوش استراماچونی هم رسید. میلیچ برای بازی در ایران درخواست اولیه خود را به مبلغ 5/2  میلیون دلار به باشگاه داد که وقتی استقلال با چنین رقم قابل‌توجهی مواجه شد، از همان ابتدا ساز مخالف را کوک کرد و اقدام‌هایی انجام داد که به مذاق استراماچونی خوش نیامد.

بلافاصله بعد از بازگشت میلیچ از فرودگاه، توئیت‌های خبرنگار ایتالیایی آغاز شد و در نهایت هم برای 48 ساعت باشگاه استقلال را تحت تأثیر استعفا و جدایی استراماچونی قرار داد. توئیت‌هایی از جیانلوکا ‌دی‌مارتزیو که مشخصاً با هماهنگی سرمربی استقلال منتشر شد و هدفش هم فشار به مدیران باشگاه ایرانی بود تا سرانجام موافقت خود را با خرید هرویه میلیچ اعلام کنند.

برای استقلال، جذب میلیچ با این رقم نه قابل هضم بود و نه امکان‌پذیر. نه تنها استقلال بلکه هیچ باشگاهی را در ایران پیدا نمی‌کنید که برای جذب بازیکن در یک پست نه‌ چندان کلیدی، چنین رقمی را هزینه کند. آن‌ هم بازیکنی که کارنامه‌اش در دو سال اخیر چندان قابل دفاع نبوده و جالب‌تر اینکه بازیکنان ایرانی که سابقه بازی در کنارش را دارند درباره‌اش می‌گویند: «میلیچ بازیکن بدی نیست اما درجه یک هم نیست. ارسال‌هایش هم تعریفی ندارد و این برای یک دفاع چپ نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود.»

فشار استراماچونی برای جذب میلیچ از همان ماجراهای عجیب و غریبی است که مربیان خارجی در ایران پیاده می‌کنند و دلیلش هم مشخص است اما غیر قابل بیان. درست مانند گابریل کالدرون که پای خود را در یک کفش کرده تا براندائو را از برزیل به پرسپولیس بیاورد و با بازیکنی که آمار قابل‌قبولی در گلزنی ندارد، قرارداد دو ساله به ارزش 7/1 میلیون دلار امضا کند.

در غائله پیش آمده برای بازیکن خارجی استقلال که از فرودگاه دیپورت شد و استراماچونی به همین دلیل تهدید به استعفا کرد یک نکته جالب هم وجود داشت؛ اینکه باشگاه استقلال برای دفاع از خودش اعلام کرد این بازیکن و دو ایجنت او در حال حاضر به هزینه باشگاه در دبی به سر می‌برند تا مقدمات حضورشان در ایران فراهم شود. اینکه بازیکن کروات به جای یک ایجنت دو ایجنت دارد اصلا عجیب نیست، چون با سابقه نه ‌چندان خوب او در یکی، دو سال اخیر یک گروه نیاز بود تا با تیم جدیدش به توافق برسند. باشگاه استقلال هم مجبور است زیر فشار شدید و عجیب سرمربی، با این دو ایجنت پای میز مذاکره بنشیند. دیگر خودتان تصور کنید چه قراردادی از دل این ماجرا بیرون می‌آید. شاید به خاطر همین مسائل بود که باشگاه نتوانست استراماچونی را راضی کند تا قید بازیکن کروات را بزند.

حالا میلیچ دوباره به ایران برگشته، عدد 4 را نشان داده و به قول نزدیکان استقلال به باشگاه تخفیف داده تا بعد از موفقیت در تست‌های پزشکی قراردادش را امضا کند. تخفیف هم مشخص است، رقمی در حدود یک میلیون دلار تا میلیچ راضی به امضای قراردادی 5/1 میلیون دلاری برای دو سال شود. قراردادی باز هم سنگین که اگر استقلال زیر بار آن نرود دوباره با توئیت‌هایی از ایتالیا و همچنین استعفای احتمالی استراماچونی مواجه خواهد شد. اتفاق‌هایی که اگر استقلال یک بار برای همیشه آنها را تمام نکند، هر لحظه امکان سلب آرامش از این تیم و شایعه جدایی سرمربی‌اش وجود دارد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.