2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
خیز قلعه نویی برای فتح جام ششم

خیز قلعه نویی برای فتح جام ششم

قلعه‌نویی به‌عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر به خوبی می‌داند که برای رسیدن به ششمین عنوان قهرمانی خود کار بسیار سختی را‌ پیش‌رو دارد و از همین‌رو ژنرال کار خود را از همان روزهای آغازین تابستان شروع کرده

دوات آنلاین-سپاهان در لیگ هجدهم به مقام نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد و به آسیا بازگشت اما مسلما در لیگ نوزدهم هیچ مقامی بجز قهرمانی در لیگ زردپوشان را راضی نمی‌کند. با توجه به حضور ستارگان فوتبال ایران و نشستن امیر قلعه‌نویی روی نیمکت، به هیچ‌عنوان نمی‌توان سپاهان را از معادلات قهرمانی لیگ نوزدهم حذف کرد. قلعه‌نویی به‌عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر به خوبی می‌داند که برای رسیدن به ششمین عنوان قهرمانی خود کار بسیار سختی را‌ پیش‌رو دارد و از همین‌رو ژنرال کار خود را از همان روزهای آغازین تابستان شروع کرده و ضمن حفظ اسکلت اصلی تیم خود، با جذب چند بازیکن سرشناس برای رسیدن به جام ششم خود خیز برداشته است. سپاهان شروعی توفانی در پنجره نقل‌و انتقالات داشت. اولین خرید آن‌ها مرتضی منصوری برای حضور در پست دفاع راست بود، اما در ادامه امیرقلعه‌نویی و مدیران باشگاه با جذب محمدرضا حسینی که یکی از مهم‌ترین بازیکنان حاضر در پنجره نقل‌و انتقالات به شمار می‌رفت، باعث شدند تمام تیم‌های مدعی لیگ به این خرید به دیده حسرت بنگرند. در ادامه جورجی ولسیانی، شایان مصلح و علیرضا نقی‌زاده هم جذب تیم شدند ولی این خریدها و همچنین اضافه شدن جوانانی نظیر رضا میرزایی که در فولادخوزستان درخشید، محمد محبی و محمد زینالی، تحت‌تاثیر خروج بازیکنانی نظیر سیاوش یزدانی، جلال علی محمدی، بختیار رحمانی، محمد مسلمی‌پور، محمد ابراهیمی، خالد شفیعی، میلاد سرلک، حسن جعفری، مهدی امینی و رضا دهقانی قرار گرفت. با این تغییرات در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ترکیب احتمالی سپاهان در لیگ نوزدهم.

 

 دروازه‌

سپاهان در خط دروازه یک سال دیگر با پیام نیازمند تمدید‌ و خیالش از این پست مهم را راحت کرد. البته بر‌خلاف بسیاری از تیم‌های لیگ برتری، سپاهان ذخیره مطمئنی برای شماره یک خود ندارد و مصدومیت نیازمند می‌تواند قلعه‌نویی و تیمش را حسابی به دردسر بیندازد. نیک‌پور و کیخسروی دروازه‌بان‌های دوم و سوم سپاهان جزو سهمیه زیر 21 سال این تیم هستند و تجربه لازم برای حضور در لیگ برتر را ندارند.

 

 خط دفاع‌

سعید آقایی و محمد ایرانپوریان 2 مدافع چپ و راست اصلی تیم سپاهان در لیگ هجدهم بودند و با سیاوش یزدانی و عزت‌ا... پورغاز خط دفاعی 4 نفره طلایی‌پوشان شکل پیدا می‌کرد. قلعه‌نویی بلافاصله پس از عقد قرارداد یزدانی با استقلال، جورجی ولسیانی را به خدمت گرفت و احتمالا این بازیکن زوج جدید پورغاز در قلب دفاع خواهد بود. در دفاع چپ سعید آقایی و شایان مصلح باید با هم رقابت کنند اما شانس آقایی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر به نظر می‌رسد. محمد ایرانپوریان نیز در دفاع راست همچنان بی‌رقیب است.

 

 خط هافبک‌

خط میانی سپاهان در فصل گذشته بیشتر با مهدی کیانی به عنوان هافبک تدافعی و محمد کریمی و ولادیمیر کومان به عنوان 2 هافبک تهاجمی تشکیل می‌شد. این فصل هم کیانی هافبک تدافعی سپاهان خواهد بود و علیرضا نقی‌زاده تازه‌وارد در‌کنار کومان به مثلث خط میانی زردها اضافه خواهد شد. در پست وینگر محمدرضا حسینی یکی از پدیده لیگ هجدهم قطعا یکی از انتخاب‌های قلعه‌نویی خواهد بود و از بین محسن مسلمان و محمد محبی نیز یک بازیکن خط میانی ژنرال را تکمیل خواهد کرد.

 

 خط حمله‌

کی‌روش استنلی آقای گل فصل گذشته لیگ برتر، نقشی کلیدی در استراتژی تیمی طلایی‌پوشان دارد و این فصل هم گزینه اول قلعه‌نویی در خط حمله خواهد بود. شهباززاده و علی قربانی هم مثل فصل گذشته در صورت نیاز برای تهاجمی‌تر کردن ترکیب به جمع زردپوشان اضافه خواهند شد. البته شاید شهباززاده در صورت آماده بودن بتواند جای یکی از وینگرها را در ترکیب اصلی بگیرد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.