2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
آشنایی با طرز نگهداری گیاه ساکولنت گوشتی یا گل ساق عروس در آپارتمان

آشنایی با طرز نگهداری گیاه ساکولنت گوشتی یا گل ساق عروس در آپارتمان

این گیاه که برای نگهداری در آپارتمان مناسب است، گونه های مختلفی دارد و بومی کشور مکزیک است.

دوات آنلاین-ساکولنت گوشتی اچوریا یا همان ساق عروس خودمان یکی از انواع گیاهان همیشه سبز به شمارمی‌رود که در فصل‌های خنک سال رشد می‌کند و در بهار و میانه تابستان به بعد معمولا گل می‌دهد.

 

این گیاه که برای نگهداری در آپارتمان مناسب است، گونه های مختلفی دارد و بومی کشور مکزیک است. انواع گوشتی این گیاه برگ‌های مدوری دارند که روی آنها را تارهای سفید رنگ پوشش داده است و حدود هشت‌سانتی متر ارتفاع دارد. گل های قرمزرنگ آن هم در ساقه قرار می گیرند.

 

شرایط نگهداری

 برای آبیاری این گیاه باید صبر کرد تا سطح خاک آن تا عمق سه سانتی‌متری خشک شود و بعد گیاه را آبیاری کرد. برخی کارشناسان حوزه گیاه معتقدند این گیاه را هر دو هفته یک‌بار آب بدهید و اعتقاد دارند این گیاهان به دوره‌های کوتاه خشکی نیاز دارند. در فصول سرد و زمستان آبیاری گیاه باید کاهش یابد.

 

این گیاه از لحاظ نور به محیطی پرنور و روشن و اشعه‌های مستقیم آفتاب نیازمند است و در چنین شرایطی بهترین رشد و رنگ برگ را خواهد داشت. البته باید آن را از نور مستقیم آفتاب شدید به‌خصوص در روزهای گرم تابستان مثل همین روزهایی که در آن هستیم، محافظت کرد.

 

حداکثر میزان دمای مورد علاقه ساق عروس تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. در صورت افزایش دما و گرم شدن محیط و عدم افزایش آبیاری، به تدریج از گوشتی بودن برگ‌هایش کاسته می‌شود و خلاصه کلام این که گیاه به قول معروف از ریخت می افتد و پژمرده می زند.

 

خاک مناسب برای اچوریا خاک سبک با ترکیب پیت ماس، ماسه و ورمی یا کود حیوانی پوسیده است.

 

آبیاری زیاد و خیس ماندن بستر خاک از دلایل پوسیدگی ریشه و ریزش برگ‌های گیاه است که به‌خصوص ابتدا برگ‌های پایین ساقه گیاه شروع به ریختن می‌کنند.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.