2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
پولدارترین ایرانی کیست

پولدارترین ایرانی کیست

کلیپ مربوط به صاحب چسب هل جنجالی شد، مالیات او چقدر است؟

دوات آنلاین-به تازگی کلیپی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن مدعی معرفی 8 پولدار ایرانی است. جالب آن که دراین کلیپ  خلیل نظری صاحب جنجالی چسب هل به عنوان پولدارترین فرد ایرانی معرفی می شود . «برترین ها»  مدعی است که این به اصطلاح  ابر غول پولدار کشور این کلیپ به ظاهر خبری را خودش ساخته و برای معروفیت در فضای مجازی منتشر کرده است  تا همان طور که در کلیپ گفته می شود خودش را  «مخترع، نویسنده و خیر نمونه‌» معرفی می کند که در حال ساخت بزرگ ترین کارخانه جهان به طول پنج کیلومتر است! اما آیا واقعا امکان تشخیص پولدارترین فرد ایران میسر است؟

 

ابر غول داخل کلیپ کیست؟

اواخر مرداد سال 96 بود که اولین بار نام کارخانه چسب هل  و مدیر عاملش در فضای مجازی پخش شد. هرچند در ابتدا تنها در فضای توییتر و تلگرام معروف بود اما به مدد رسانه‌های دیگر، آوازه‌اش تقریبا به گوش همه رسید.بر اساس این کلیپ  در کارخانه ای که آقای خلیل نظری مدیرعامل آن بود قوانین خاصی حکم‌فرما بود که خیلی زود سر از فضای مجازی در آورد. آیین‌نامه‌ انضباطی کارخانه چسب هل، حتی به زمان استفاده از سرویس بهداشتی هم می‌پرداخت! اخراج کارگران در صورت نزاع فیزیکی و اخراج کارگر کمتربهره‌ور در صورت نزاع لفظی، اخراج در صورت فرار بی‌موقع هنگام آتش‌سوزی، پایین‌بودن سر کارکنان هنگام ورزش و نگاه‌نکردن به شخص تمرین‌دهنده، ضبط مکالمات کارگران و پخش تصادفی آن در سالن هر سه‌ماه یک بار و...، از مصادیق این قوانین در این کارخانه بود. همان دوران و در پی پخش این قوانین در شبکه های اجتماعی به مدیرعامل کارخانه چسب هل لقب‌های تندی   می دادند و   البته آن روزها برخی از فعالان رسانه ‌ای معتقد بودند که صاحب کارخانه باید سال‌ها تبلیغات بی‌وقفه می‌کرد تا این‌طور معروف شود اما او با وضع همین قوانین و پخش آن ها در فضای مجازی یک شبه ره صدساله را رفت؛ البته از لحاظ معروفیت که صد البته با محبوبیت تفاوت دارد.

 

واقعا ثروتمندترین فرد ایران کیست؟

برای پیدا کردن پولدارترین فرد در کشورمان هر چقدر جست وجو کردیم  مرجع قابل اطمینانی که صلاحیت معرفی آن را داشته باشد پیدا نکردیم یا شاید بهتر است بگوییم چنین مرجعی وجود ندارد . معمولا در جهان ثروتمندها بر اساس ارزش سهامی که در اختیار دارند شناسایی می شوند اما در کشور ما مرجعی که سهامداران عمده را معرفی کند وجود ندارد و به نظر می رسد غول های معرفی شده در کلیپ ممکن است غول واقعی نباشند! اما شاید راهی که بتوان مشخص کرد، آیا ادعایی که مدیرعامل کارخانه چسب هل را ابرغول پولدار کشور معرفی می کند صحت دارد یا نه مراجعه به پرداختی های این فرد در اداره مالیات باشد. حالا باید از سازمان امور مالیاتی کشور پرسید شخصی که در کلیپ مذکور به عنوان پولدارترین  فرد کشور معرفی می شود چقدر مالیات می پردازد؟   

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.