2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
شباهت های عجیب مهاجمان مالیایی سرخابی

شباهت های عجیب مهاجمان مالیایی سرخابی

شیخ دیاباته و مادیبو مایگا هر 2 اهل کشور مالی هستند. دیاباته مهاجم استقلال در شهر باماکو، پایتخت و بزرگترین شهر مالی متولد شده و جالب اینجاست که مایگا هم متولد همین شهر است.

دوات آنلاین-استقلال و پرسپولیس لیگ نوزدهم را در حالی آغاز می‌کنند که هر 2 تیم از یک مهاجم مالیایی در خط حمله خود بهره خواهند برد. شیخ دیاباته در خط حمله استقلال بازی خواهد کرد و مادیبو مایگا نیز باید در خط حمله سرخ‌پوشان در نقش یک مهاجم گلزن ظاهر شود. مسلما با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات کمتر کسی فکر می‌کرد هر 2 باشگاه بزرگ پایتخت به صورت مشترک 2 مهاجم اهل مالی را به لیست خود اضافه کنند. اما چیزی که این موضوع را جالب‌تر می‌کند نقطه اشتراک فراوان 2 مهاجم مالیایی سرخابی است؛ دو مهاجمی که در باماکو پایتخت مالی پا به جهان گذاشتند و در همان‌جا ماجراجویی خود را در دنیای فوتبال آغاز کردند. حالا دست سرنوشت آنها را به تهران رسانده. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 9 نقطه مشترکی که دیاباته و مایگا با هم دارند.

 

 تولد در باماکو: شیخ دیاباته و مادیبو مایگا هر 2 اهل کشور مالی هستند. دیاباته مهاجم استقلال در شهر باماکو، پایتخت و بزرگترین شهر مالی متولد شده و جالب اینجاست که مایگا هم متولد همین شهر است. به این ترتیب در لیگ نوزدهم 2 همشهری مالیایی در 2 تیم همشهری استقلال و پرسپولیس توپ خواهند زد.

 

 هم‌سن و سال: دیاباته و مادیبو هر دو 32 ساله هستند. مادیبو مهاجم پرسپولیس سوم سپتامبر 1987 به دنیا آمده و 31 سال و 11 ماه دارد. دیاباته مهاجم استقلال کمی جوان‌تر است و با توجه به تاریخ تولدش در چهارمین ماه سال 1988 در حال حاضر 31 سال و 3 ماه دارد. حالا هم دیاباته و هم مادیبو امیدوارند در 31 سالگی روزهای خوبی را در فوتبال ایران تجربه کنند.

 

 حضور در تیم ملی: دیاباته و مادیبو هر 2 سابقه حضور در تیم ملی مالی را دارند و حتی در مقطعی در کنار هم زوج خط حمله این تیم آفریقایی را تشکیل می‌دادند. مهاجمان تازه‌وارد سرخابی در سال ۲۰۱۲ زوج خط حمله تیم پرستاره مالی را تشکیل دادند؛ تیمی که بازوبند کاپیتانی‌اش بر بازوی سیدو کیتا، بازیکن سابق بارسلونا بسته شده بود و به عنوان سومی قاره سیاه دست یافت.

 

 گلزنی در جام ملت‌های آفریقا: دیاباته و مایگا سابقه حضور در جام ملت‌های آفریقا را هم دارند. دیاباته 12 بار در این رقابت‌ها به میدان رفته که 3 بار موفق به گلزنی شده است. مایگا نیز در 14 بار حضورش در جام ملت‌های آفریقا یک‌بار موفق به گلزنی شده است.

 

 بازی در لیگ فرانسه: دیاباته و مایگا بعد از شروع فوتبال در کشور خود، فرانسه را برای رسیدن به رویاهای خود انتخاب کردند و با حضور در فوتبال این کشور اروپایی وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شدند. دیاباته مهاجم بلندقامت استقلال در مجموع 143 بار در لوشامپیونا به میدان رفت که حاصل آن 58 گل بوده است. مایگا نیز 172 بار در لیگ فرانسه به میدان رفت و موفق شد 48 بار دروازه رقبا را باز کند.

 

 متس تیم مشترک: اما شباهت‌های دیاباته و مایگا فقط به حضور در لیگ فرانسه محدود نمی‌شود. این 2 بازیکن در این لیگ اروپایی یک تیم مشترک هم داشته‌اند. مهاجمان سرخابی هر 2 در لیگ فرانسه پیراهن تیم متس را بر تن کرده‌اند. دیاباته در فصل 17-2016 با پیراهن متس در 14 بازی 8 گل به ثمر رساند. مایگا هم پیش‌تر در فصل 15-2014 با پیراهن این تیم در 25 بازی 9 گل به ثمر رسانده بود.

 

 گلزنی به پاری‌سن‌ژرمن: مهاجمان سرخابی هر 2 سابقه گلزنی به بهترین و پرافتخارترین تیم فوتبال فرانسه را دارند. مایگا 4 بار با پیراهن سوشو و 2 بار با پیراهن تیم متس موفق به باز کردن دروازه پاری‌سن‌ژرمن شده و گلزنی به این تیم بزرگ را در کارنامه دارد. دیاباته نیز 2 بار با بوردو و یک‌بار هم با متس موفق شده دروازه پی‌اس‌جی را باز کند.

 

 بازی در لیگ امارات: دیاباته و مایگا در مقطعی هم در لیگ امارات بازی کرده‌اند. مایگا در 2 مقطع با تیم‌های عجمان و الاتحاد در لیگ امارات بازی کرده و مجموعا 19 گل زده در این لیگ آسیایی داشته است. دیاباته فقط یک فصل و با پیراهن نادی حضور در امارات را تجربه کرده و 10 گل در لیگ این کشور به ثمر رسانده است.

 

 بازی در یورولیگ: مهاجمان سرخابی هر 2 سابقه بازی در یورولیگ را دارند. مایگا با وستهام 4 بار در این رقابت‌ها به میدان رفته اما در مجموع 274 دقیقه بازی در دومین رقابت باشگاهی معتبر اروپایی تجربه گلزنی نداشته است. دیاباته نیز 2 بار با تیم عثمانلی‌اسپور و 13 بار هم با تیم بوردو در یورولیگ بازی کرده که در مجموع 15 بازی 5 گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.