2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آیا نجفی بخشیده می‌شود

آیا نجفی بخشیده می‌شود

وکیل خانواده میترا استاد:ما تلاش خواهیم کرد باب مذاکره باز شود ولی شرایط صددرصدی وجود ندارد و خانواده استاد نسبت به تصمیم مهمی که می‌گیرند، مخیر هستند.

دوات آنلاین-در حالیکه صبح سه شنبه سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم قصاص برای محمدعلی نجفی خبر داد حالا این پرسش به وجود آمده است که آیا اولیای دم میترا استاد از قصاص صرف نظر خواهند کرد؟

 

هرچند مسعود استاد طی روزهای گذشته بارها گفته است که فعلا تصمیمی برای گذشت نگرفته اند اما  گفته هایش در روزنامه ایران نشان می دهد خانواده استاد به گذشت نیز فکر کرده اند. مسعود استاد گفته بود اگر تصمیم به گذشت بگیرند از نجفی خواهند خواست کاری برای زنان سرپرست خانوار انجام دهد و پول چندانی در میان نخواهد بود.

 

با این حال گفته های وکلای هر دو طرف پرونده بارقه های امید برای بخشش از قصاص را نشان میدهد. حمید رضا گودرزی وکیل محمد علی نجفی در این باره به خبرنگار ما گفت: به رای صادره قطعا اعتراض خواهیم کرد چرا که ما همچنان معتقدیم قتل شبه عمد بوده است و موکل من به عمد شلیک نکرده است. ضمن اینکه نقایضی در پرونده وجود دارد که در تعیین سرنوشت موکل من بسیار مهم است و امیدواریم این نواقص در دیوان عالی کشور مورد توجه قرار گیرد. با این حال ما  مذاکراتمان را برای جلب رضایت اولیای دم آغاز کردیم هرچند هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما من بسیار امیدوارم و فکر می کنم مساله به خیر ختم خواهد شد.

 

وی درباره اینکه پس در این صورت چه اصراری بر اعتراض به رای هست گفت: به هر حال حکم بر قصاص صادر شده و اگر گذشت هم شود به لحاظ جنبه عمومی جرم موکل من محاکمه خواهد شد بنابراین تاکید برغیرعمد بودن در این خصوص موثر است ضمن اینکه دلایل ما کاملا علمی است و درخواست بررسی آن را درکمیسیون پزشکی قانونی و کمیسیون 5 نفره از کارشناسان اسلحه داریم.

 

گفته های گودرزی درحالیست که حاجی لویی وکیل اولیای دم میترا استاد نیز خبر از فراهم شدن شرایط برای مذاکره می گوید. او به خبرگزاری ایسنا گفته است: بعد از صدرو حکم قصاص فکر می کنم شرایط برای مذاکره فراهم شود و ما تلاش خود را برای این کار می کنیم هرچند تصمیم گیرنده اولیای دم هستند. قبلا هم عنوان شد که شرایط روحی و روانی خانواده استاد خوب نیست و باید کمی زمان به ایشان بدهیم.

 

وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد که باب مذاکره باز شود ولی شرایط صدرصدی وجود ندارد و خانواده استاد نسبت به تصمیم مهمی که می‌گیرند، مخیر هستند.

 

این وکیل دادگستری گفت: احساس می‌کنیم که بعد از صدور حکم قصاص، شرایط بیشتر از قبل برای مذاکره فراهم شود و قطعا آنها درخواستشان قصاص است ولی ان‌شاءالله از نزدیک با آنها ملاقات و صحبت می‌کنیم.

 

با توجه به این گفته ها و اخبار منتشر شده غیر رسمی به نظر می رسد خانواده استاد به صورت جدی به مساله گذشت از قصاص فکر کرده اند و می توان امیدوار بود در آینده ای نزدیک نجفی با گذشت اولیای دم از قصاص روبه رو شود..

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.