2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
زمان شروع لیگ برتر فوتبال؛ احتمالا 26 مرداد

زمان شروع لیگ برتر فوتبال؛ احتمالا 26 مرداد

وقتی با مدیران ارشد فوتبال کشور صحبت می‌کنید همه می‌گویند که اگر قرعه‌کشی برگزار شود باشگاه‌ها دیگر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و به نمایندگان مجلس و سیاسیون برای فشار به سازمان لیگ و فدراسیون رجوع می‌کنند و مشکلات حل نخواهد شد.

دوات آنلاین-غائله ابهامات مربوط به لیگ برتر فوتبال ایران با تعیین زمان قرعه‌کشی و اعلام تاریخ شروع مسابقات در هفته جاری به پایان می‌رسد. مدیران فوتبال کشور در اقدامی قابل تامل تصمیم گرفته‌اند یک بار برای همیشه پای حرف و دستورالعملی که صادر کرده‌اند بایستند و جالب اینجاست که بدانید هیچ عجله‌ای برای شروع مسابقات ندارند.

 

آنها تاکید دارند لیگ را تنها در شرایطی آغاز خواهند کرد که حداقل شرایط میزبانی بیش از 6 ورزشگاه طبق شروط اعلامی استاندارد باشد. از آنجایی که تا به امروز هم هیچ باشگاهی با ارسال نامه کتبی و رسمی به سازمان لیگ از آماده شدن ورزشگاه خود خبر نداده، مدیریت فوتبال ایران قرعه‌کشی مسابقات را برگزار نکرده و تاریخ شروع لیگ را هم اعلام نمی‌کند.

 

وقتی با مدیران ارشد فوتبال کشور صحبت می‌کنید همه می‌گویند که اگر قرعه‌کشی برگزار شود باشگاه‌ها دیگر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و به نمایندگان مجلس و سیاسیون برای فشار به سازمان لیگ و فدراسیون رجوع می‌کنند و مشکلات حل نخواهد شد.

 

با این وجود بد نیست بدانید که در شرایط کنونی فدراسیون و سازمان لیگ برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای شروع مسابقات و برگزاری مراسم قرعه‌کشی انجام داده‌اند و اینطور نیست که به خاطر اینکه باشگاه‌ها ورزشگاه محل برگزاری بازی‌های خود را آماده نکرده‌اند آنها هم هیچ قدمی برنداشته باشند.

 

مدیریت فوتبال کشور چند روز بعد از فاجعه فینال جام حذفی در نامه به استانداران، اداره کل ورزش و جوانان، هیات‌های فوتبال استانی و باشگاه‌های لیگ برتری به صراحت گفته بود لیگ تنها در شرایطی آغاز می‌شود که در ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر سه شرط راه‌اندازی و استقرار سیستم بلیت الکترونیک به همراه نصب گیت‌های ورودی و شماره‌دار شدن صندلی‌ها، تجهیز ورزشگاه به سیستم اتاق کنترل و دوربین‌های مدار بسته از مبادی ورودی تا سکوها و در نهایت جداسازی و تفکیک فضاهای بیرونی تا سکوها و مسیرهای تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی فراهم شود. از آنجایی هم که پیش‌بینی شده بود باشگاه‌ها نتوانند تا تاریخ دهم مرداد اقدامات لازم را در این زمینه انجام بدهند، از همان ابتدا مشخص بود که لیگ با تاخیر روبه‌رو می‌شود ولی کسی فکر نمی‌کرد که سختگیری مدیریت به حدی باشد که حتی مراسم قرعه‌کشی را هم اجرا نکند.

 

با این وجود از همان ابتدا سه تاریخ برای شروع لیگ در نظر گرفته شده بود و حالا از راهروهای سازمان لیگ خبر می‌رسد که مسابقات به احتمال بسیار زیاد در دهه سوم مرداد ماه شروع می‌شود.

 

در شرایط کنونی کمیته‌ای ویژه با حضور سهیل مهدی، سعید فتاحی، حمیصی رییس حراست فدراسیون فوتبال و ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی تشکیل شده که ریاست آن با حیدر بهاروند نایب رییس دوم فدراسیون و رییس سازمان لیگ است. این کمیته هر روز جلسه‌ای را برگزار می‌کند و در هر شهر که تیم لیگ برتری دارد، ‌یک نماینده را مامور کرده که روزانه گزارش تصویری و فیلم به همراه پر کردن فرم کتبی اختصاصی از روند اجرای سه شرط اعلامی در استادیوم‌ها به این کمیته ارائه بدهند تا مسوولان در جریان پیشرفت کار در تمام ورزشگاه‌ها قرار بگیرند.

 

همانطور که هفته گذشته در گزارشی مفصل اعلام کردیم، روند کار در استان‌ها به شکلی است که در روزهای آینده صلاحیت میزبانی مسابقات لیگ برای چند ورزشگاه در شهرهای تهران، ‌مشهد، اصفهان، اهواز و تبریز به صورت رسمی اعلام خواهد شد. به محض اینکه گزارش کتبی و رسمی آماده شدن حداقل 6 ورزشگاه به این کمیته برسد، سازمان لیگ زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر را اعلام خواهد کرد.

 

حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ هم در گفت‌وگوی کوتاهی که با «ایران ورزشی» داشت، اعلام کرد لیگ ده روز تا 2 هفته بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی آغاز خواهد شد. نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال در همین رابطه به «ایران ورزشی» گفت: «تا به امروز حتی یک باشگاه هم در نامه به سازمان لیگ و فدراسیون از آمادگی ورزشگاه‌ها خبری اطلاع نداده و ما هم تا وقتی اقدامات لازم را انجام ندهند مسابقات را شروع نمی‌کنیم و قرعه‌کشی هم انجام نخواهد شد. البته به صورت روزانه گزارش‌های رسمی از شرایط ورزشگاه‌ها دریافت می‌کنیم. البته پیش‌بینی ما این است که در بدترین شرایط، 6 ورزشگاه آماده میزبانی از مسابقات تا پایان هفته جاری شوند و به همین ترتیب بعد از آماده شدن آنها، زمان قرعه‌کشی و شروع مسابقات اعلام خواهد شد. این سختگیری هم به خاطر خود باشگاه‌ها و امنیت مسابقات است و نیروی انتظامی و شورای امنیت ملی کشور روی آن تاکید دارند. یعنی اگر ورزشگاه‌ها آماده نباشند‌، شورای امنیت ملی و نیروی انتظامی مجوز برگزاری مسابقه به فدراسیون و سازمان لیگ نمی‌دهند. پس هیچ مماشاتی در کار نخواهد بود و اگر هر باشگاهی نتواند استانداردهای مورد نظر را اجرا کند، از برگزاری مسابقه خانگی محروم و مسابقاتش در شهر و ورزشگاهی دیگر بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد و برای اجرای این دستورالعمل هم هیچ تعارفی با باشگاهی نداریم»

 

در همین رابطه اما دیروز خبردار شدیم که یکی از مسوولان سازمان لیگ در تماس تلفنی که با چند سرمربی لیگ برتری داشته به آنها اعلام کرده که 26 مرداد‌ تاریخ احتمالی شروع مسابقات لیگ خواهد بود. از آنجایی که قطعا قرعه‌کشی تا تاریخ دهم مرداد با توجه به شرایط کنونی برگزار نمی‌شود‌، با در نظر گرفتن این موضوع که مسوولان لیگ را ده تا 14 روز بعد از مراسم قرعه‌کشی آغاز می‌کنند، به این نتیجه می‌رسیم که لیگ در همان اواخر مردادماه و تاریخی که به آن اشاره شد شروع خواهد شد و امکان ندارد که شروع لیگ بیشتر از این به طول بکشد.

 

منبع:ایران ورزشی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.