2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بیوگرافی کامل فرهاد مدیری پسر مهران مدیری

بیوگرافی کامل فرهاد مدیری پسر مهران مدیری

من با پدرم فقط یکبار سینما رفتیم اما خیلی کنسرت می‌رویم و بیشتر تفریح‌مان کنسرت است.

دوات آنلاین-فرهاد مدیری فرزند مهران مدیری است. او متولد 18 اردیبهشت ماه سال 70 است و از ابتدایی که پا به نوجوانی گذاشت کار آهنگ‌سازی و موزیک را شروع کرد.

 

مهران مدیری در یکی از برنامه‌های دورهمی که از فرزندانش صحبت می کرد به شوخی گفت که می‌خواهد دبه‌ای بخرد و با دخترش ترشی بیندازد تا ازدواج نکند اما پسرش آزاد است هرجا می‌خواهد برود اما بعد از تولد فرهاد این مدیری کوچک نقش پررنگی در زندگی هنری پدرش داشت و بیشتر شخصیت‌های اصلی سریالهای مدیری نام‌شان فرهاد بوده‌ و از همه مهمتر اینکه او خودش این شخصیت‌ها را بازی می‌کند.

 

فرهاد مدیری پدری سلبریتی و هنرمند و مادری تحصیل‌کرده در رشته ادبیات نمایشی دارد. علاوه بر پدرش که خوانندگی هم می‌کند عموهایش هم موزیسین هستند.

 

نام فرهاد مدیری به خاطر انتشار اولین آلبومش سر زبانها افتاده‌است. او هرچند شباهت‌هایی به پدرش دارد اما به گفته خودش بیشترین شباهت را به مادرش دارد.

 

فرهاد مدیری در هنرستان موسیقی یاد گرفته و سپس در خارج از کشور به دانشگاه رفته است. او حالا یک گروه موسیقی دارد و اغلب در کارهایپدرش به عنوان آهنگساز حضور دارد.

 

مهران مدیری در سال 2009 بیستمین مرد قدرتمند ایران شناخته شد اما پسرش فرهاد برای اینکه بتواند اولین آلبومش را بیرون بدهد با داشتن پدر و عمویی موزیسین سالها کار کرد و این نشان می‌دهد در کار موسیقی حتی اگر پدرت بیستمین مرد قدرتمند ایران باشد باز هم نمی‌توانی بی‌دغدغه آلبومی بیرون بدهی.

 

مهران مدیری در مصاحبه‌ای که از روزهای سخت زندگی‌اش می‌گفت جمله‌ای درباره پسرش فرهاد گفت  در دوره‌ای حتی نمی‌توانسته هزینه پوشک و شیرخشک فرهاد را تامین کند و از این بابت به شدت در تنگنا بود. او می‌گوید: من هنوز هم یاد چهره فرهاد در آن دوران می‌افتم ناراحت می‌شوم.

 

فرهاد مدیری در روزهای سخت پدرش بیشتر از خواهرش سهم دارد اما حمایت‌های بی‌دریغ مهران مدیری از او بعد از گذران یک دوران سخت توانسته فرصت‌های کم نظیری را برای او ایجاد کند.

 

فرهاد مدیری به رغم اینکه موزیسین حرفه‌ای است و کارهای زیادی هم برای پدرش ساخته اما تیپ و ظاهرش هیچ شباهتی به موزیسین‌های جوان این روزها ندارد. او به سادگی بسیار زیاد لباس می‌پوشد و تقریبا همیشه ته ریش دارد. او می‌گوید: در انتخاب تیپ ظاهری‌ام هیچ کس نقشی ندارد و این انتخاب خودم بوده‌است من همیشه از اینکه پدرم مثل یک شهروند عادی لباس می‌پوشد در حالیکه همکاران او تیپ‌های عجیب و غریب داشته‌اند خوشم می‌آمده و او را تحسین می‌کردم به همین خاطر هم خودم یک تیپ عادی و معمولی انتخاب کردم و سبک لباس پوشیدنم کژوال است. من از اینکه طوری رفتار کنم که انگار با دیگران تفاوت دارم خوشم نمی‌آید.

 

فرهاد نامی است که مادرش برای او انتخاب کرده‌ است. او جوانی بسیار شوخ‌طبع و متواضع است. فرهاد مدیری دوستان زیادی دارد و روابط اجتماعی او زیاد است. دوستانش می‌گویند او بسیار شوخ‌طبع است و امکان ندارد کنار فرهاد باشی و یک لحظه حالت عادی داشته‌ باشی او مدام دیگران را می‌خنداند. با اینکه دوستانش فکر می‌کردند او ممکن است حرفه پدر را دنبال کند و استعداد زیادی هم در این زمینه دارد اما موسیقی شغل مورد علاقه‌اش بوده‌است و حاضر نشد حرفه دیگری را پیگیری کند.

 

او در یک مصاحبه درباره اینکه آیا مدیری بودن او را اذیت نکرده‌است گفت: من این فامیلی را دوست دارم. مدیری بودن خیلی مزیت‌ها دارد و خیلی هم سختی زیاد دارد. به هر حال کنار مهران مدیری بخواهی یک مدیری پرافتخار دیگر باشی حتما زیر سایه او هستی. اما حضور پدرم در زندگی‌ام خیلی مفید بوده‌است او پدر بی‌نظیر و یک حامی بزرگ است و من به داشتنش افتخار می‌کنم.

 

یکی از ویژیگهای ظاهری فرهاد مدیری قد بسیار بلند اوست. چیزی که همیشه توجه دیگران را نسبت به فرهاد مدیری جلب کرده‌ است. مخصوصا اینکه پدرش قد چندان بلندی ندارد. یکی از معدود برنامه‌هایی که مهران و فرهاد مدیری کنار هم قرار گرفتند یکی از جشنواره‌های فیلم فجر بود که مدیری بعد از حضور فرزندش روی صحنه با شوخ‌طبعی همیشگی‌اش به او گفت قد و بالات رو قربون.

 

هرچند حدس زده می‌شد که فرهاد مدیری یک بسکتبالیست باشد اما خودش می‌گوید سه ماه بیشتر بسکتبال کار نکرده‌است. فرهاد مدیری می‌گوید: بیشتر اهل ورزشهای رزمی هستم تا ورزشهای توپی و دفاع شخصی را دنبال می‌کنم. البته ساعاتی که با پدرم می‌گذارنم خاص است ما با هم خیلی بیلیارد بازی می‌کنیم .البته کسی حریف مهران مدیری در بیلیارد نیست و من همیشه بازنده‌ام.

 

فرهاد و پدرش با هم زیاد وقت می‌گذرانند. اما نکته جالب اینجاست که فرهاد می‌گوید: من با پدرم فقط یکبار سینما رفتیم اما خیلی کنسرت می‌رویم و بیشتر تفریح‌مان کنسرت است.

 

فرهاد مدیری جلوی دوربین پدر هم رفته‌ است. او در برنامه جنگ 77 نقش بچگی پدرش را بازی کرد اما علاقه‌ای به هنرپیشگی ندارد. فرهاد مدیری می‌گوید: در آرزوهایم هیچ جایی برای بازیگری نیست چون حاشیه زیاد دارد و همه افراد خانواده باید این حاشیه‌ها را تحمل کنند. حاشیه‌های زندگی هنرمندان بیشتر به همسران آنها می‌رسد و مادر من هم فشار بیشتری را نسبت به بقیه ما تحمل می‌کند. البته بگویم هدفم فیلم‌سازی بود و استارت ساختنش را هم زدم اما بعد دیدم که موزیک چیز دیگری است.

 

او می‌گوید اگر بخواهم بهترین سریال پدرم را انتخاب کنم همچنان می‌گویم مرد هزار چهره بهترین ساخته پدرم است. جایزه بزرگ را هم دوست دارم.

 

او از آزادی‌های زندگی با مهران مدیری می‌گوید:من هیچ وقت مشکلی برای اینکه یک ساعت خاص حتما در خانه باشم نداشتم. مادرم در این باره سخت‌گیری نمی‌کند. همین که بداند کجاهستم کافی است و آزادی من را محدود نمی‌کند و همین هم باعث شده  بتوانم خیلی خوب پیشرفت کنم.

 

او از دست و دلبازی پدرش می‌گوید: کادوهایی زیادی از پدرم گرفتم او خیلی برای من و شهرزاد کادو می‌خرد البته من هم برای پدرم کتاب و سی دی زیاد می‌خرم. من در همه لحظه‌های زندگی‌ام به پدرم فکر می کنم.

 

فرهاد مدیری با نام هنری "فرواگ" اولین آلبوم خودم " به نام عشق" را به بازار عرضه کرده است.

 

فرهاد مدیری چند ماه پس از انتشار چند تک آهنگ اولین آلبوم مستقل خود را با عنوان «نام من عشق است» منتشر کرد. مجموعه حاضر شامل ۹ آهنگ باکلام است که پیش از این قطعاتی از آن مثل «نام من عشق است…» و «گل لاله لاله» به صورت تک‌آهنگ منتشر شده بود.

 

در توضیح این آلبوم آمده است: «به سختی می‌توان این آلبوم را در تنها یک سبک جای داد. چهار آهنگ از ملودی‌های فولکلور خراسانی و دو آهنگ از آثار ابراهیم منصفی تاثیر گرفته‌اند. برخی آهنگ‌ها به اصل ملودی‌ها بسیار نزدیک و برخی بسیار دور هستند. ملودی سه آهنگ دیگر نیز آهنگسازی شده‌اند.»

 

«تو» با شعری از حسین منزوی، ملودی و تنظیم امیر دارابی، «مرد چیچکا» با شعر ابراهیم منصفی و ملودی ابراهیم منصفی و سیاوش روشن، «گل لاله لاله» با شعر باباطاهر و اسماعیل ستار زاده، ملودی اسماعیل ستارزاده و تنظیم آرین کشیشی، امیردارابی و فرواگ، «خاطره» با شعر و ملودی ابراهیم منصفی و تنظیم آرین کشیشی، امیردارابی، علیرضا قهرمانی، «آی گُلُم» با شعر محمد جعفری بر اساس ملودی محلی خراسانی و تنظیم آرین کشیشی و امیردارابی، «دخترعمو» با شعری از بابا طاهر بر اساس ملودی محلی خراسانی و تنظیم آرین کشیشی، امیر دارابی، فریدون بهرامی و فرواگ، «جمع اضداد» با شعر حسین منزوی، ملودی فرواگ و تنظیم امیردارابی، آرین کشیشی و فرواگ، «رنگ زردم» با شعر احمد جامی و حافظ با ملودی محلی خراسانی و تنظیم آرین کشیشی، امیر دارابی، حسین کمالی و فرواگ، «نام من عشق است» با شعر حسین منزوی، ملودی و تنظیم آرین کشیشی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده است.

 

فرهاد مدیری (فرواگ) و علی قاضی‌زاده طراحی تصویر آلبوم، فرهاد مدیری طراح بسته‌بندی آلبوم، ایمان صفایی طراح گرافیک، رضا بختیاری فرد طراحی نشانه فرواگ، علی اوجی مدیر اجرایی پروژه، فرهاد مدیری تهیه‌کننده و سعیده کاویانی و حمیدرضا روشان مدیران اجرایی گروه اجرایی آلبوم «نام من عشق است» را تشکیل می‌دهند.

 

فرهاد مدیری در توضیحات آلبوم خود ضمن تشکر ویژه از پدرش مهران مدیری به برخی از بزرگان و هنرمندان موسیقی خراسان از جمله خان‌محمد آدینه، علی‌اصغر آذری، عزیز احمدی، علیرضا اسلامی، علی اکبر بهاری، خانواده استاد پورعطایی، نسیم خوش‌نواز، اسدالله راستگو، آنا مراد رستگاری، علی رضایی محولاتی، عمرمحمد شاملو، غلام رسول صوفی، فریدون غلامی، پیمان غمخوار، رسول فرهادی، کرم کریمی، سهراب محمدی، حسین نوروزی، حسین ولی نژاد و آی محمد یوسفی قدردانی کرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.