2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چگونه زندگی بدون استرس داشته باشیم

چگونه زندگی بدون استرس داشته باشیم

چندکاره‌بودن دشمن آرامش است، ممکن است خوب به نظر آید اما ایجاد تعادل در مسئولیت‌ها در این زمان کار دشواری است و باعث استرس می‌شود.

دوات آنلاین-گاهی زندگی گیج‌کننده است و مشکلات مالی، بیماری، مخارج سنگین و خرج منزل همه اینها باعث استرس در افراد می‌شود و همان‌طور که می‌دانید همیشه نمی‌توانیم موقعیت‌های استرسی را مدیریت کنیم اما می‌توانیم با آن بهتر مقابله کنیم. آرمان چندین عادت که استرس را کاهش می‌دهد به شما معرفی می‌کند.

 

چیزی که می‌خواهیم چیزی نیست که نیاز داریم. تعریف زندگی ساده روشن است، یعنی استفاده از وسایل کهنه و نخریدن وسیله جدید؛ ما همیشه در تشخیص اینکه چه می‌خواهیم و چه نیاز داریم مشکل داریم و به همین دلیل استرس ناخواسته در ما به‌وجود می‌آید. نیازمندی‌های انسان مثل حمل‌ونقل، خوراک، پوشاک و بیمه است و اختصاص‌دادن مبلغی به سرگرمی خرید و اگر بخواهیم خریدی خارج از نیاز انجام دهیم باید فکر کنیم.

 

یکی از استرس‌هایی که به سراغ انسان می‌آید بدهکاری مالی است، مثلا وقتی در محیط کار هستیم تلفن زنگ می‌خورد و مبلغی را باید به فردی بدهیم و این باعث افزایش عصبانیت و کاهش بازدهی می‌شود، گاهی اوقات چیزهایی را که نیاز دارید تعیین و برنامه‌ریزی کنید و بعد شروع کنید.

 

زندگی پر از فراز و فرود است؛ گاهی اوقات به نظر می‌رسد پول به آسانی به دست می‌آید و چیزهای دیگر کمیاب است. همه در زندگی‌شان چنین روزی که به پول نیاز داشته باشند تجربه می‌کنند مثلا ممکن است وسیله‌های منزل نظیر لباس‌شویی یا ماشین ظرف‌شویی خراب شود. همه اینها استرس‌ها را بالا می‌برند.

 

به هم ریختگی منزل استرس ایجاد می‌کند و در چنین شرایطی دوست نداریم مهمان دعوت کنیم، مشکل کثیفی منزلمان نیست بلکه شلوغی آن است. بنابراین شروع به تمیزکردن منزل کنید تا حالتان بهتر شود و یکی از استرس‌های هرچند ساده ولی متداول در زندگی‌های امروزی را رفع کنید.

 

چندکاره‌بودن دشمن آرامش است، ممکن است خوب به نظر آید اما ایجاد تعادل در مسئولیت‌ها در این زمان کار دشواری است و باعث استرس می‌شود؛ مثلا وقتی مشغول آشپزی هستید فقط روی مواد اولیه، دستور پخت‌ و چیزهای مربوط به غذا تمرکز کنید.

 

با پیشرفت تکنولوژی زندگی آسان‌تر شده اما توجه داشته باشید که این وسایل ارتباطی باعث نشود که از ارتباط با اقوام خانواده بازبمانید؛ از آنجایی که شبکه‌های مجازی تاثیر منفی روی ذهن می‌گذارد و باعث از دست دادن تمرکز می‌شود پس سعی کنید به دید و بازدید اقوام بروید و اوقاتی را با یکدیگر به صرف حتی یک فنجان قهوه داشته باشید. تمام این نکات به نظر ساده به گفته روان‌شناسان و افرادی که آنها را در زندگی خود تجربه کرده‌اند برای رسیدن و داشتن زندگی بدون استرس موثر است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.