2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
انتقاد از برنامه عصر جدید؛ ادعاهای رکوردشکنی واقعی نیست

انتقاد از برنامه عصر جدید؛ ادعاهای رکوردشکنی واقعی نیست

اگر فردی در گینس نامش به عنوان رکورد دار ثبت شده باشد درابتدا نام او وارد سایت گینس می‌شود و با یک سرچ ساده در سایت گینس می‌توان متوجه شد که آیا شخص مدعی رکوردی در گینس به ثبت رسانده است یا خیر.

دوات آنلاین-گاهی در برخی اجراهای عصر جدید شاهد این هستیم که شرکت‌کنندگان رکوردشکنی می‌کنند و رکوردهای جدیدی را بر جا می‌گذارند. برخی نیز مدعی می‌شوند رکورددار یک رشته خاص هستند اما یک کارشناس ثبت رکورد این موضوع را قبول ندارد.

 

اشکان دشمن زیاری کارشناس و مشاور حوزه ثبت رکورد در گینس که خود نیز از رکورد داران گینس به ایرنا گفت: در ابتدا باید بگویم گینس هیچ نمایندگی در ایران ندارد و من نماینده گینس نیستم بلکه کارشناس و مشاور در حوزه ثبت رکورد در گینس هستم. به طور مستقیم با ریاست گینس و دفتر گینس در دبی ارتباط دارم و ایرانی های متعددی را برای ثبت رکورد جهانی به گینس معرفی کردم.

 

وی ادامه داد: با این حال که معتقد هستم برنامه تلویزیونی عصر جدید می‌تواند یکی از بهترین برنامه های باشد اما نقدی به این برنامه دارم. فردی که با حوزه ثبت رکورد در گینس کاملاً آشنا باشد و نمی‌تواند بپذیرد در یک برنامه تلویزیونی ادعاهای دروغینی درباره رکورد دار بودن برخی استعداد ها در گینس به مخاطب داده می‌شود. عصر جدید نباید تریبون ادعاهای دروغین باشد.

 

این رکورد دار اظهار داشت: هر روز افراد جدیدی در برنامه عصر جدید مقابل دوربین قرار می‌گیرند و اعلام می‌کنند رکورد جهانی دارند و یا نامشان در گینس به عنوان رکورد دار ثبت شده است.

 

دشمن زیاری خاطر نشان کرد: اگر فردی در گینس نامش به عنوان رکورد دار ثبت شده باشد درابتدا نام او وارد سایت گینس می‌شود و با یک سرچ ساده در سایت گینس می‌توان متوجه شد که آیا شخص مدعی رکوردی در گینس به ثبت رسانده است یا خیر.

 

برنامه تلویزیونی باید درباره ادعا ها تحقیق کند

او با اشاره به اینکه هر چند وقت یک بار رکورد اشخاص در گینس به دست فرد دیگری در جهان شکسته می‌شود بیان کرد: زمانی که رکورد فردی به دست شخص دیگری شکسته شود نام او به عنوان رکورد دار از سایت گینس حذف می‌شود و اینجا است که دیگر فرد نمیتواند ادعا کند رکوردی در دست دارد بلکه باید بگوید قبلاً رکورد دار بودم و رکوردم توسط فلان شخص شکسته شده است.

 

دشمن زیاری با تاکید بر اینکه به محض ثبت نام یک رکورد دار در گینس به او حکمی تعلق می گیرد گفت: زمانی که رکورد یک شخص در سایت ثبت شود به او حکمی نیز ارائه می‌شود که در آن حکم عنوان شده که نام این شخص در گینس به ثبت رسیده است. در اینجا مهم است که بدانیم اگراسم شخصی از سایت به دلیل شکسته شدن رکورد حذف شده باشد درصورتی ادعایش پذیرفته شده است که حکمی از گینس داشته باشد. این موضوع خیلی واضح است اگر فردی نه نامش در سایت گینس ثبت باشد و نه حکمی از گینس داشته باشد نمی تواند ادعا کند که رکورد دار گینس است. عصر جدید خیلی راحت می توانست با کمک گرفتن از یک فرد آگاه در ابتدا ادعاهای افراد را مورد بررسی قرار بدهد و به مخاطبان تلویزیون

 

با اسناد و مدارک حرف هایم را ثابت می‌کنم

این رکورد دار همچنین اعلام کرد: من هیچ مشکلی با برنامه عصر جدید ندارم. قصد تخریب برنامه ای که برای معرفی استعداد ها زحمت می کشند را هم ندارم حتی خیلی خوشحال می‌شوم همراه این برنامه باشم تا تجربه ۱۴ سال کار در حیطه رکورد را با آنها شریک شوم اما انگر گفته های من با واکنش منفی عوامل عصر جدید رو به رو شده است. دشمن زیاری در ادامه اظهار داشت: من می توانم با اسناد و مدارک ثابت می‌کنم که گفته ها

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.