2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
چگونه از زندگی خود احساس رضایت کنیم؟

چگونه از زندگی خود احساس رضایت کنیم؟

روان‌شناسان رضایت از زندگی را این‌گونه معنا می‌كنند: نگرش مثبت فرد نسبت به زندگی كنونی، با تمام مشكلات و سختی‌ها، تلخی‌‌ها و ناكامی‌ها.

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید در زندگی‌تان به آرامش برسید، یك راه بیشتر ندارید؛ باید از همین روزهای جوانی برای به دست آوردن رضایت از زندگی تلاش كنید. همه ما در زندگی‌مان افراد مختلفی را دیده‌ایم، اطرافیان و نحوه زندگی‌شان هر كدام برای ما مثل یك دانشگاه است. آنهایی كه به موفقیت رسیده‌اند، آنهایی كه زندگی خوبی را برای خود ساخته‌اند، آنهایی كه از زندگی‌شان راضی هستند و آنهایی كه همیشه فكر می‌كنند یك چیزی كم است و یك جای كار می‌لنگد. نگاهی به اطرافتان بیندازید.

 

پای صحبت بزرگترها بنشینید، خیلی از آنها مشكلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند اما می‌گویند آن زمان‌ها با آنكه زندگی سخت‌تر بود اما راحت‌تر بودیم. ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اینترنت، تلفن و... وجود نداشت اما دلمان خوش‌تر بود. زندگی آنها یك نكته مثبت داشت، از زندگی خودراضی‌تر بودند. حسی كه این روزها برخی با آن بیگانه‌ایم، حس زیبای رضایت از داشته‌ها و نداشته‌هاست. هر چند به دست آوردن این حس در سعادت و خوشبختی همه مهم است اما در جوان‌ها به دلیل حضور در سال‌های طلایی زندگی‌شان و آینده‌ای كه پیش‌روی دارند، مهم‌تر خواهد بود.

 

واقعا رضایت از زندگی چگونه به دست می‌آید؟ هركس رضایت از زندگی را به‌گونه‌ای معنی می‌كند و طبق تعریفی كه دارد، برای زندگی‌اش برنامه می‌ریزد. كسی كه فكر می‌كند رضایت از زندگی با داشتن پول بیشتر به دست می‌آید، هر روز به‌دنبال به دست آوردن است. جمع‌آوری پول، گرفتن مدارك علمی، رسیدن به شهرت و خلاصه هر چیزی كه به داشته‌هایش اضافه كند. برخی رضایت از زندگی را معلول نداشتن مشكلات می‌دانند و برخی... زندگی ما آدم‌ها كم‌وبیش با مشكلات مختلفی رو‌به‌روست، برخی بیشتر و برخی كمتر؛ مشكلات مالی، كمبودهای عاطفی، بیماری و ازدست‌دادن اما چیزی كه مهم است نوع نگاهی است كه به زندگی و اتفاقات آن داریم.

 

روان‌شناسان رضایت از زندگی را این‌گونه معنا می‌كنند: نگرش مثبت فرد نسبت به زندگی كنونی، با تمام مشكلات و سختی‌ها، تلخی‌‌ها و ناكامی‌ها و در كنار آن پیروزی‌ها و موفقیت‌ها، شادی‌ها و پرورش استعدادها. یك‌بار دیگر تعریف بالا را مرور كنید: نگرش مثبت نسبت به شرایط كنونی با همه كاستی‌ها و خوبی‌هایش. واقعا چنین چیزی حكم كیمیا را دارد. اگر بتوانید در همین سنین جوانی به آن دست پیدا كنید، عمر پیش‌رو را با آرامش سپری خواهید كرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.