2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی کامل سریال صفر بیست و یک؛ همکاری مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری +خلاصه داستان

معرفی کامل سریال صفر بیست و یک؛ همکاری مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری +خلاصه داستان

داستان سریال طنز صفر بیست و یک درباره دو تا باجناق است كه در شهرداری كار می‌كنند و گاهی درگیر نیوجرسی می‌شوند. یعنی باید سراغ مکانی بروند تا بلوك‌های سیمانی را برای عدم ورود بگذارند.

دوات آنلاین-مگر می‌شود نام جواد رضویان و سیامک انصاری را بشنویم و لبخند، مهمان گوشه لب‌هایمان نشود، مردم خاطرات شیرینی از بازی این دو هنرمند در سینما و تلویزیون در ذهن‌شان ثبت شده که تا به امروز در بسیاری از مجموعه‌های طنز به ایفای نقش‌های متفاوت پرداخته‌اند. البته گاهی هم با یكدیگر همكاری مشترک داشتند كه آخرین بازی مشترک آنها در تلویزیون در سریال در حاشیه 2 به كارگردانی مهران مدیری رقم خورد كه سال 94 تهیه و پخش شده بود. سریال صفر بیست و یک همکاری جدید رضویان و انصاری است که البته ابتدا اسم آن نیوجرسی بود. این سریال از شبکه سوم پخش می‌شود.

 

در  سریال در حاشیه انصاری نقش پزشك را بازی می‌كرد و رضویان در نقش مالك ساختمان حضور داشت. همین بازی‌های جذاب این دو هنرمند باعث شده وقتی نام انصاری و رضویان شنیده می‌شود، ناخودآگاه گوش‌هایمان تیز شود و پیگیر خبرهایی باشیم كه از آنها منتشر می‌شود.

عکس های سریال صفر بیست و یک

شروع قصه انصاری و رضویان

 به هر حال هر قصه‌ای شروعی دارد و مسلما سریال صفر بیست و یک هم كه قرار است در سیما فیلم تولید شود، حتما در گرو رسیدن به اهدافی است. با توجه به این‌كه هر سال معاونت سیما مجموعه‌های طنز متفاوتی تولید و پخش می‌كند تا كنار مجموعه‌هایی در گونه‌های متفاوت روانه آنتن كند، تصمیم گرفته مجموعه‌های طنزی تولید كند كه هم به معضلات اجتماعی در قالب طنز بپردازد و هم این‌كه مردم را سرگرم كند و حسابی آنها را بخنداند.

 

به همین دلیل سراغ كسانی رفته كه در كار طنز مشغول هستند. البته معاونت سیما قرار نیست به هر قیمتی سریال طنز تولید كند، بلكه تصمیم گرفته به كسانی كار طنز بدهد كه در این حوزه حرفه‌ای هستند و هم این كه سال‌ها كار كرده  و آثار موفقی در كارنامه‌شان به ثبت رسانده اند و برایشان مهم است كه خروجی كارهایشان به هیچ وجه هجو نباشد.

 

در همین راستا مركز سیما فیلم هم دست به كار شده و در شروع قصه سراغ مهدی فرجی در كسوت تهیه‌كننده رفته كه در ایام نوروز مجموعه موفق طنز نون. خ را برای شبكه یك داشت. مجموعه‌ای كه در قالب داستان زندگی یك پدر به همراه سه دخترش نه تنها به مشكلات اقتصادی می‌پرداخت، بلكه بهانه‌ای شده بود برای نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم بخشی از شهرهای كشورمان؛ از این رو بخشی از قصه در استان كردستان با لباس و لهجه كردی می‌گذشت و دارای مكان‌‌های فیلمبرداری متعدد بود. البته فرجی مجموعه طنز لژیونر را هم برای تلویزیون ساخته بود.

 

فرجی سال‌ها به عنوان مدیر شبكه‌های سیما و گروه فیلم و سریال بود و در زمان مدیریت او چه در كسوت مدیر شبكه و چه در كسوت مدیر گروه فیلم و سریال، سریال‌های متفاوتی در گونه‌های متفاوت تولید شد كه توانست نظر بسیاری از مخاطبان را جلب و در نظرسنجی‌ها رضایت اكثر مخاطبان را كسب كند.

 

اما در سال‌های اخیر سراغ تهیه‌كنندگی رفته و سریال‌هایی طنز می‌سازد. حال او در آخرین تولیداتش سراغ دو هنرمندی رفته كه مردم آنها را به خاطر سابقه درخشان‌شان در آثار طنز می‌شناسند كه جواد رضویان و سیامك انصاری هستند و قرار است آنها سریال نیوجرسی را كارگردانی كرده و خودشان هم در آن بازی كنند.

عکس های سریال صفر بیست و یک

خلاصه داستان سریال صفر بیست و یک

مسلما مخاطبان شاخک‌هایشان تیز شده كه داستان این مجموعه طنز از چه قرار است؟ داستان سریال طنز نیوجرسی درباره دو تا باجناق است كه در شهرداری كار می‌كنند و گاهی درگیر نیوجرسی می‌شوند. یعنی باید سراغ مکانی بروند تا بلوك‌های سیمانی را برای عدم ورود بگذارند.

 

البته قرار نیست داستان فقط بر این محور بچرخد، بلكه بخشی از قصه مجموعه صفر بیست و یک به اتفاقات زندگی این دو باجناق می‌پردازد. همان‌طور كه گاهی در حرف‌های عامیانه این ضرب‌المثل استفاده می‌شود كه ژیان ماشین نمی‌شه، باجناق هم فامیل نمی‌شه، از قرار این دو باجناق هم با هم خیلی كل‌كل دارند. در واقع رقابت بسیار شدید و تنگاتنگ آن دو باعث می‌شود تا موقعیت‌های طنز شكل بگیرد. باز هم شنیده‌ها حاكی  است كه نقش این دو باجناق را جواد رضویان و سیامك انصاری بازی می‌كنند.  رضویان اواسط دهه 70 با بازی در برنامه طنز سیب خنده در میان مخاطبان به شهرت رسید.

 

او در این برنامه در بخش‌های طنز باز می‌كرد. مجید دلبندم دومین همكاری او بعد از سیب خنده با رضا عطاران بود. در مجموع این هنرمند در طول این سال‌ها در سریال‌های طنز همچون پاورچین، باغچه مینو، جایزه بزرگ، ارث بابام، خروس، چارخونه، فرار بزرگ، قرارگاه مسكونی، در حاشیه، همسایه‌ها و ... لباس كاراكترهای متفاوت را پوشیده و توانسته لبخند را به لب مردم بیاورد. همچنین سیامك انصاری هم در طول این سال‌ها در سریال‌های تلویزیونی همچون از خواستگاری تا ازدواج، هتل، ورثه آقای نیكبخت، اگه بابام زنده بود، نقطه‌چین، پاورچین، شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره، مرد دو‌هزار چهره، در حاشیه و... نقش‌های متفاوتی را ایفا كرده و آخرین تجربه او در برنامه دورهمی مهران مدیری بود كه در تمام این آثار توانست خاطرات با‌نمكی را در ذهن مخاطبان به جا بگذارد.

عکس های سریال صفر بیست و یک

بازیگران سریال صفر بیست و یک

حضور مهدی فخیم زاده، سروش جمشیدی، رویا میر علمی، نگار عابدی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، افشین آقایی، پادینا کیانی، رحمت نوری و بازیگر کودک مهبد بیور در این سریال قطعی شده است.

 

سریال صفر بیست و یک چند فصل و قسمت است

سریال صفر بیست و یک قرار است در چهار فصل تولید شود كه هر فصل آن 25 قسمت است. البته این مجموعه قرار است در سیما‌فیلم تولید شود و هنوز شبكه پخش سریال مشخص نشده است.

 

نكته قابل تامل این كه سریال صفر بیست و یک هم قرار است به سبك سریال‌های مهران مدیری با سه دوربین ضبط شود. به همین دلیل گروه سازنده تلاش دارند تا به لحاظ ساختار هم نوآوری در كار داشته باشند.

 

نیوجرسی، آمریكا نیست!

ممكن است با شنیدن كلمه نیوجرسی ناخودآگاه به یاد ایالتی به همین نام كه در شرق آمریكا قرار دارد، بیفتید، اما سخت در اشتباهید، چون به هیچ وجه قرار نیست مهدی فرجی به عنوان تهیه كننده و جواد رضویان و سیامك انصاری در مقام كارگردان و بازیگر درباره آمریكا سریال طنز بسازند.

 

بنابراین منظور از نیوجرسی ایالتی در آمریكا نیست، بلكه المان نیوجرسی است كه جلوی در خانه‌ها می‌گذارند. در واقع وقتی از سوی شهرداری، بلوك‌های سیمانی برای پلمب شدن خانه‌ها یا مغازه‌ها جلوی در گذاشته می‌شود به این نام خوانده می‌شود.

 

حال ممكن است این سؤال دوباره شكل بگیرد که مگر می‌شود نام این بلوک‌های سیمانی، نیوجرسی باشد؟ باید پاسخ مثبت به این شبهه داد، زیرا اولین بار چنین كاری در آمریكا انجام شد و به همین دلیل این اقدام به عنوان نیوجرسی شهره شد و همچنان هم این اصطلاح استفاده می‌شود. 

 

شروع طنزهای90 شبی

داستان برنامه‌ها و مجموعه‌های 90 شبی از موفقیت‌آمیز بودن سریال‌های مناسبتی شكل گرفت و سپس در قالب طنزهای شبانه ادامه پیدا كرد. در این حوزه هم شبكه سه پیشقدم بود. مهران مدیری با ساخت سریال طنز «پلاك 14» در اواخر دهه 70 و با تبدیل طنزهای آیتمی به داستان‌گو نخستین گام جدی را در این باره برداشت.

 

این مجموعه حركت نویی در ساخت برنامه‌سازی محسوب می‌شد، زیرا پس از آن ساخت برنامه‌های روتین 90 شبی الگوی مناسبی برای تلویزیون محسوب شد، به‌طوری كه در سال‌های بعد شاهد اجرای برنامه‌هایی با ساختار مشابه از شبكه‌های دیگر تلویزیون بودیم.

 

در این باره می‌توان به سریال زیر آسمان شهر اشاره كرد كه فصل اول آن خیلی موفق بود و توانست با اقبال زیاد مردم رو‌به‌رو شود، اما كار به ساخت فصل دوم و سوم هم رسید، اما فصل سوم سریال شكست خورد و نتوانست به موفقیت دست پیدا كند.

 

بنابراین تا به امروز گاهی شاهد موفقیت یا بعضی مواقع شاهد شكست طنزهای 90 شبی بودیم كه مشكل عمده شكست‌خورده‌ها به ساختار آنها بر‌می‌گشت. البته در این حوزه كارگردانان زیادی پای میدان آمدند، اما عوامل سازنده سریال 90 شبی نیوجرسی قصد دارند با یك اثر طنز قوی مردم را سرگرم كنند.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.