2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
جزییات تازه از زد و خورد در لیگ فوتبال بانوان؛ مردان در رختکن بانوان

جزییات تازه از زد و خورد در لیگ فوتبال بانوان؛ مردان در رختکن بانوان

مریم حیاتی: من رفتم تا درگیری را تمام کنم که مامور مرا هل داد. فیلمش هم موجود است و آن را به فدراسیون فوتبال هم فرستاده‌ایم.

دوات آنلاین-بعد از کتک‌کاری در بازی هفته قبل بانوان گل‌گهر و ذوب‌آهن، این اتفاق در دیدار زاگرس شیراز و پالایش گاز ایلام هم رخ داد. البته با این تفاوت که حراست حاضر در ورزشگاه هم وارد درگیری شد و یکی دو بازیکن پالایش گاز ایلام را مورد ضرب و شتم قرار داد. موضوعی عجیب که فاطمه حیاتی، سرمربی پالایش گاز ایلام درباره‌اش صحبت می‌کند: «بازی که تمام شد، به سمت داوران رفتم تا با آنها صحبت کنم. به داور اعتراض داشتم چون عملکرد ضعیفی داشت و یک پنالتی هم به ضرر تیم ما گرفت. مشغول صحبت با تیم داوری بودم که صدای جیغ و فریاد از داخل رختکن تیم ما آمد. وقتی رفتم دیدم درگیری به‌وجود آمده و مسوولان حراست ورزشگاه داخل رختکن ما حضور دارند.»

 

اینکه چطور برای یک بازی از لیگ بانوان، حدود 10 مرد حضور دارند و به خود اجازه ورود به رختکن را هم می‌دهند ابهامی است که حیاتی درباره‌اش بیشتر توضیح می‌دهد: «یکی از بازیکنان ما قصد داشت به رختکن برود که دستش پر بود و مجبور شد با پا در را باز کند. مامور حراست به بازیکن ما گفته که چرا در را با پا باز می‌کنی که او هم در جواب گفته چون دستم وسیله است. از همین‌جا درگیری به‌وجود آمده و مامور حراست با مشت به بازیکن ما حمله کرده. نمی‌دانم چطور بازیکن ما را زده بود که هم دنده‌اش شکسته، هم پایش ورم کرده و هم دل او با درد بسیاری مواجه شده. تا ساعت 4 نیمه شب در بیمارستان بودیم و انواع و اقسام پزشکان هم آمدند تا شاید بتوانند وضعیت بازیکن ما را رو به راه کنند. باور کنید سونوگرافی هم گرفتیم تا ببینیم آیا مشکلی برای بازیکن تیم ما پیش آمده یا نه؟»

 

گویا مامور حراست حاضر در ورزشگاه پا را فراتر گذاشته و در رختکن با مریم حیاتی هم درگیر شده: «من رفتم تا درگیری را تمام کنم که مامور مرا هل داد. فیلمش هم موجود است و آن را به فدراسیون فوتبال هم فرستاده‌ایم. سوال من این است که مامور حراست در رختکن ما چه می‌کند؟ مگر رختکن شخصی نیست؟ مگر بازیکنان ما آنجا البسه خود را تعویض نمی‌کنند؟ پس مامور حراست به چه حقی وارد رختکن تیم بانوان می‌شود و بازیکنان ما را به باد کتک می‌گیرد؟»

 

آیا مامور حراست در تمام ورزشگاه‌هایی که لیگ بانوان برگزار می‌شود حضور دارد؟ فاطمه حیاتی می‌گوید: «ما ورزشگاه بزرگی در اختیار داریم اما در روزهای میزبانی فقط 2، 3 مامور حراست به ورزشگاه می‌آیند و 2 پزشک که در آمبولانس نشسته‌اند و خیلی دورتر از زمین و رختکن حضور دارند. اصلا اجازه نمی‌دهیم که مامور حراست حتی داخل راهرو بیاید، چه برسد به رختکن. اگر درگیری ایجاد شود، می‌آیند و دخالت می‌کنند، آن هم به صورت قانونی. اینطور نیست که وارد رختکن شوند و بازیکن تیم بانوان را کتک بزنند. من نخستین‌بار بود که می‌دیدم یک مرد وارد رختکن بانوان شده است.»

 

مسوولان باشگاه پالایش گاز ایلام چه واکنشی به این اتفاق‌ها نشان داده‌اند؟ حیاتی از تنظیم شکایت علیه این مامور صحبت می‌کند: «من با بازیکن تیم‌مان هم صحبت کردم و به او گفتم شاید لحن تو بد بوده اما قرار نیست مامور بیاید و به بازیکن ما مشت بزند. این آقا چکاره بود که این حرکات را انجام داد؟ خانواده بازیکن ما می‌خواستند از مامور شکایت کنند اما من اجازه ندادم تا از طریق باشگاه این کار را انجام بدهیم. جالب اینکه تا ساعت 1 بامداد در ورزشگاه بودیم اما اثری از این مامور ندیدیم. هر چه دنبالش گشتیم، او را پیدا نکردیم. فکر کنم فرار کرده بود، چون مسوولان حراست هم از او بی‌خبر بودند. ما هم قصد داریم به فدراسیون فوتبال نامه بزنیم و از آنها بخواهیم که با این وضعیت برخورد کنند. مگر می‌شود یک مامور حراست با ناظر بازی، بازیکن و مربی تیم بد حرف بزند، با آنها درگیر شود و پا به رختکن هم بگذارد؟»

 

سرمربی پالایش گاز ایلام از وضعیت داوری در لیگ انتقاد می‌کند: «بازی هفته قبل گل‌گهر و ذوب‌آهن را همین داور سوت زد که آن جنجال‌ها به‌وجود آمد. این هفته هم همین داور را برای بازی ما انتخاب کردند که چنین اتفاق‌های تلخی رخ داد.

 

ما برای برد به زمین رفته بودیم اما داور یک پنالتی به ضرر ما گرفت و جو متشنج شد. من شکست یک بر صفر تیم‌مان را توجیه نمی‌کنم اما باور کنید حق ما باخت نبود. بروز همه این اتفاق‌های تلخ هم به خاطر قضاوت‌هاست که متاسفانه هیچ‌کس هم پیگیری نمی‌کند. تیم ما از جمله تیم‌هایی است که همه ساله در لیگ بانوان حضور دارد و تلاش خود را برای موفقیت انجام می‌دهد.

 

شاید به خاطر اینکه نماینده‌ای در فدراسیون نداریم، این اتفاق‌ها برای ما می‌افتد. همیشه حق ما را خورده‌اند و حالا هم بدون دو بازیکن اصلی‌مان که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند باید بازی کنیم. این انصاف است؟»

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.