2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سمیه خرمی،خانم گل لیگ برتر فوتبال : خوشحالم مثل علی دایی گلزنی می‌کنم

سمیه خرمی،خانم گل لیگ برتر فوتبال : خوشحالم مثل علی دایی گلزنی می‌کنم

من وینگر هستم و با این حال توانستم 27 گل به ثمر برسانم که غیرمنتظره است.

دوات آنلاین-لیگ برتر فوتبال زنان که همچون دیگر رشته‌های ورزشی به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، هفته گذشته با اعلام شهرداری بم به عنوان تیم قهرمان به پایان رسید. این درحالی است که 4 هفته از مسابقات باقی مانده بود. نکته اینکه لیگ 2 خانم گل مشترک داشت که هر کدام موفق شدند 27 بار دروازه رقبا را باز کنند؛ هاجر دباغی مهاجم سپاهان و سمیه خرمی هافبک وچان کردستان. در این میان می‌توان عملکرد سمیه خرمی را فوق‌العاده دانست چرا که به عنوان یک هافبک و در رقابت با یک مهاجم، موفق شده چنین آماری به ثبت برساند.

 

او درباره این عنوان به «ایران» گفت: «راستش را بخواهید من پستم وینگر است و فوروارد نیستم ولی چون آمادگی خوبی داشتم، به‌طور مداوم بین دفاع و حمله در حرکت بودم و خوشبختانه بارها موفق به گلزنی هم شدم. من هر بازی نسبت به بازی قبل خودم را محک می‌زدم و به خودم می‌گفتم که باید بهتر از بازی قبل باشم. البته من قبلاً هم خانم گل شده‌ام. سال 89 که در دسته اول در استقلال تهران بازی می‌کردم، توانستم در 8 بازی 14 گل بزنم و تیم‌مان هم نایب قهرمان شد.»

 

او که از مهاجمان وچان هم بیشتر گل زده، صحبت هایش را ادامه داد: «در مسابقات این فصل 10 هفته با 10 اختلاف گل در صدر جدول گلزنان بودم تا اینکه متأسفانه کرونا آمد و همه چیز به هم ریخت وگرنه خیلی آماده بودم و مربی‌مان خانم شهبازی هم تمرینات ویژه‌ای را برایمان در نظر گرفته بود. البته به خاطر کرونا مجبور بودند که مسابقات را تعطیل کنند. به هر حال سلامتی بازیکنان از همه چیز مهم‌تر است.»

 

خرمی به همراه مرضیه دباغی عنوان «خانم گل» را به دست آورد و این درحالی است که خودش می‌گوید می‌توانسته به تنهایی صاحب این عنوان شود: «من و مرضیه دباغی، خانم گل مشترک شدیم. البته من 28 گل زدم؛ یکی از گل‌هایم را داور به نام من ثبت کرده بود ولی یک هفته بعد متوجه شدیم یکی از تیم‌ها روی گل من شکایت کرده است. باشگاه ما هم شکایت کرد ولی سازمان لیگ پس از بررسی اعلام کرد که گل به نام دفاع تیم حریف ثبت شده است و این طور شد که با خانم دباغی خانم گل مشترک شدیم. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم ولی واقعیت این است که من وینگر هستم و با این حال توانستم 27 گل به ثمر برسانم که غیرمنتظره است. همیشه یکی از اهدافم این است که در بازی‌های مهم گل بزنم. به نظرم بازیکن خوب، بازیکنی است که بتواند در بازی‌های حساس برای تیمش مؤثر باشد.»

 

این بازیکن 27 ساله به سؤالی مبنی بر اینکه حالا دوست دارد باز هم وینگر بازی کند یا تغییر پست بدهد و مهاجم شود؟ پاسخ داد: «همچنان دوست دارم در پست وینگر بازی کنم. چون دوست دارم در خدمت تیم باشم و فقط قصدم گلزنی نیست. خانم شهبازی سرمربی مان هم نظرش این بود که در همین پست بازی کنم. ضمن اینکه دوست دارم در زمین جنگنده باشم و برای همین می‌خواهم در بازی‌ها در دفاع هم شرکت کنم.»

 

خرمی با اشاره به وضعیت قراردادش با وچان گفت: «رقم قراردادم را نمی‌توانم بگویم ولی خیلی پائین است و قابل مقایسه با بازیکنان تیم‌های آقایان نیست. متأسفانه به بانوان توجه نمی‌شود. ما برای خریدن یک استوک حرفه‌ای باید 6، 5 میلیون هزینه کنیم ولی در وچان آقای دکتر مفاخری مدیر تیم خیلی برایمان زحمت کشیده و خودشان هزینه‌های تیم را پرداخت کردند.»

 

او که اهل پارس‌آباد اردبیل است، از اینکه مانند هم استانی مشهورش علی دایی توانسته به عنوان بهترین گلزن خود را مطرح کند، چنین واکنشی داشت: «آقای دایی که برای خیلی از بازیکنان اسطوره است و افتخار می‌کنم که همشهری ایشان هستم و می‌توانم مثل او گلزنی کنم. البته کریس رونالدو را هم به عنوان یک الگو همیشه مد نظر دارم. چون خیلی سختکوش است و زحمت می‌کشد.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.