2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
14 نشانه اولیه ابتلا به سرطان

14 نشانه اولیه ابتلا به سرطان

نشانه‌هایی که به عنوان علایم اولیه سرطان ذکر شده به معنای آن نیست که به محض مبتلا شدن به یکی از آن وحشت کنید بلکه اگر این علایم طولانی مدت شدند باید حساس شوید و به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش‌های لازم انجام و دلیل مشکل شما مشخص شود.

دوات آنلاین-بسیاری از سرطان‌ها اگر زود تشخیص داده شوند قابل درمان هستند به همین دلیل آشنایی با نشانه‌های این بیماری صعب‌العلاج بسیار اهمیت دارد. در زیر 14 نشانه‌ای را می‌تواند علامت اولیه سرطان باشد می‌خوانید.

 

کاهش وزن به دلیل نامعلوم؛ از نشانه‌های احتمالی سرطان

کاهش وزن که بدون هیچ دلیلی اتفاق می افتد و نتیجه تغییرات در رژیم غذایی یا ورزش نیست، نشانه ای از سرطان های مربوط به معده، پانکراس یا ریه ها است.

تب مکرر را جدی بگیرید

تب مکرر را جدی بگیرید

تب علائم سرطان اولیه در خون، مانند لوسمی یا لنفوم است. تب نیز می تواند سرطان روده بزرگ و کلیه را در مرحله اولیه نشان دهد.

 

نسبت به خستگی  شدید بی‌تفاوت نباشید

خستگی باید با استراحت بهتر شود. اگر این اتفاق نیفتد این میتواند نشانه سرطان باشد، زیرا ممکن است به انواع مختلف بیماری شامل سرطان روده بزرگ، سرطان معده و لوسمی مربوط می شود.

 

بیشتر بخوانید: چند درصد سرطان‌ها ارثی است؟

 

احساس درد، یکی از علایم سرطان

سرطان استخوان یا سرطان بیضه به علت درد ایجاد شده است. علاوه بر این، یک سردرد مداوم که با زمان و درمان بهبود نیابد ممکن است نشانه سرطان مغز باشد. درد پشت ممکن است نشانه ای از سرطان کولون یا تخمدان باشد.

 

تغییرات پوست ممکن است از سرطان خبر بدهد

تغییرات در اندازه، رنگ یا شکل کک مک، خال و یا زگیل باید برای سرطان پوست مورد بررسی قرار گیرد. پوستی که به خصوص تیره تر می شود، دائما خارش دارد، چشم های زرد رنگ و پوست قرمز شده به سرطان ارتباط دارد.

 

بیشتر بخوانید: نشانه‌های سرطان خون

 

تغییر در جنبش روده یا مثانه موضوعی جدی است

هر تغییر ناگهانی در حرکات روده و مثانه، مانند تغییر ظاهر مدفوع، یبوست، اسهال، یا خون، می تواند نشانه سرطان رکتوم یا کولون باشد. درد هنگام عبور یا خون در ادرار می تواند به سرطان مثانه یا پروستات مرتبط باشد.

 

برای تنگی نفس به پزشک مراجعه کنید

سرطان در رگ ها و یا در نزدیکی آنها ممکن است منجر به انسداد رگ هایی باشد که هوا را حمل می کنند. تنگی نفس نیز در تومورهای سرطان پستان، سرطان تخمدان یا کبد رایج است.

 

تنگی نفس، یک عارضه جانبی از سرطان است که تقریبا در تمام بیماران سرطانی رخ میدهد، عمدتا در مراحل پیشرفته. اما در انواع خاصی از سرطان مانند تومور، سرطان تخمدان و یا کبد، در مراحل اولیه سرطان ظاهر می شود.

14 نشانه اولیه ابتلا به سرطان

خونریزی غیرعادی، یکی از علامت‌های احتمالی سرطان

اگر در معرض خونریزی غیر منتظره هستید، باید فورا توجه خود را آغاز کنید. سرطان موجب ضعف عروق خونی  و باعث تخریب خون می شود. به عنوان مثال، سرطان در دستگاه گوارش می تواند باعث ایجاد خونریزی شود که پیش بینی می شود سرطان روده بزرگ یا سرطان کلیه یا مثانه، سرفه خون می تواند نشانه ای از سرطان ریه باشد و خونریزی واژینال (پریود نباشید) می تواند سرطان رحم باشد در زنان و خروج خون از نوک پستان می تواند سرطان سینه را نشان دهد.

 

توده ممکن است نشانه سرطان باشد

تکه های غیر معمولی روی پوست شما که نمی دانید چه زمانی یا چگونه به نظر می رسد، باید بررسی شود. توده های سرطانی اغلب در بافت های نرم بدن رخ می دهد، یعنی پستان، بیضه ها، گره های لنفاوی، و غیره. "هر زمان که توده جدیدی وجود داشته باشد یا یک توده ای که در حال تغییر است، این چیزی است که باید توسط دکتر شما مورد بررسی قرار گیرد".

 

بیشتر بخوانید: نشانه‌های سرطان پوست

 

بلعیدن سخت را نادیده نگیرید

اگر گلودرد از آنفولانزا داشته باشید، ممکن است بلعیدن دشوار باشد، اما احتمالا در حدود یک هفته یا بیشتر اتفاق خواهد افتاد. اگر درد و دشواری قورت دادن ادامه یابد، ممکن است نشانه ای از سرطان باشدمانند: سرطان گردن، سرطان مری، سرطان رحم، سرطان تیروئید و حنجره.

 

سرفه مزمن و گلودرد نشانه‌ای جدی است

حدود 50٪ از افرادی که با پزشک مشورت می کنند برای سرفه مزمن سرطان ریه تشخیص داده می شود. این آمار تکان دهنده واقعیت این بیماری را به ارمغان می آورد. اگر در معرض سرفه و یا گلودرد ناخوشایند هستید مدت زمان زیادی را صرف نکنید، این می تواند یک نشانه اولیه از سرطان ریه، حنجره یا تیروئید باشد.

 

علت زخم های دهان را پیگیری کنید

زخم های دهان یک مسئله رایج است که بسیاری از مردم در هر روز مواجه می شوند. اما در صورتی که در عرض چند هفته آنها بهبود نیابند، شما باید بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند نشانه ای از لوکوپلاکیایی باشند که به سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد مرتبط است.

 

برای سوزش سر دل حتما به پزشک مراجعه کنید

سوزش سر دل یک چیز معمولی است که اکثر مردم هنگام غذا خوردن به خصوص غذا خوردن ناسالم  یا غذا نخوردن در زمان خود تجربه کرده اند، اما در طول مدت زمانی طولانی، باعث ایجاد نگرانی می شود. این می تواند یک علامت برای یک نوع سرطان مری به نام آدنوکارسینوم باشد.

 

چرخش درد شکم و افسردگی نیاز به پیگیری دارد

یکی از راه های اصلی که سرطان پانکراس در مراحل ابتدایی بیماری خود را نشان می دهد، از طریق درد شکم است که از معده شروع می شود و همه اطراف به پشت بالا می رود. نوسانات رفتاری و افسردگی خفیف تا شدید نیز یک عارضه جانبی از این سرطان خاص است.

 

تجربیات ترکیبی از دو مورد می تواند باعث نگرانی شود. اگر چه شما باید قطعا توسط پزشک چک شوید، باید بدانید که تشخیص سرطان پانکراس در مواردی نادر است، مگر اینکه بیماری در خانواده شما اتفاق بیفتد.

 

منبع: بیتوته

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/09/18
پس بفرما آدم سالم روی زمین نیست

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.