2022/12/08
۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر
چگونه روز را با انرژی بیشتر شروع کنیم؟

چگونه روز را با انرژی بیشتر شروع کنیم؟

برای اینکه پرانرژی و شاد باشید و بتوانید روز خوبی برای خودتان بسازید بهتر است که از تکنیک هایی که در این مطلب به آنها اشاره شده است، کمک بگیرید.

دوات آنلاین-با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید شب‌ها خواب راحت و آرامی داشته باشید و صبح نیز با خلق و خویی بهتر و با انرژی بیشتر از خواب بیدار شوید.یکی از رمزهای شگفت‌آور برای حفظ سلامت، استفاده از صبح‌ها به بهترین شکل ممکن است. تحقیقات نشان‌ می‌دهند که افراد سحرخیز از احساسی مثبت و وزن مناسب‌تری نسبت به دیگر افراد برخوردار هستند. این بدان دلیل است که قوه خودداری در صبح‌ها قوی‌تر بوده و زمانی مناسب برای ایجاد عادت‌هایی است که می‌تواند بدن، ذهن و حتی روابط شما را بهبود بخشد. در ادامه برخی توصیه‌هایی که می‌تواند خواب شبانه و نیز خلق و خوی صبحگاهی شما را بهبود بخشد به‌نقل از سایت  وومنزدی  آورده شده است:

 

آمادگی قبلی؛ راز پرانرژی بودن

با حاضر کردن لباس‌ها و آماده کردن کیفتان، خود را برای داشتن روزی کم‌ استرس آماده کنید. انجام برخی کارهای روزمره از قبل می‌تواند از بار و فشار کارهای شما بکاهد و در نتیجه استرس کمتری را صبح روز بعد به شما تحمیل کند.

 

تاثیر گل ها بر انرژی روزانه

براساس یک مطالعه دانشگاه هاروارد، افرادی که اول صبح چشم‌شان به گل‌ها می‌افتد،‌ شادتر و پر انرژی‌تر هستند. در واقع این افراد با نگاه کردن به گل‌ها به سادگی اضطراب کمتری حس کرده و در طول روز آرامش بیشتری دارند. پس یک دسته گل را روی میز کنار تخت یا روی پیش‌خوان آشپزخانه‌تان قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نوشیدنی انرژی زای طبیعی و خانگی

 

برای پرانرژی بودن بی تفاوت باشید

گوش دادن به اخبار به محض برخاستن از خواب می‌تواند روزی پراسترس‌ را برایتان رقم بزند. محدودیت‌هایی هم‌چون گوش ندادن به اخبار و چک نکردن پیام‌ها تا نیم ساعت پس از بیدار شدن برای خود اعمال کنید.

 

حواس تان به زنگ ساعت باشد

اگر برای نخستین باری که هشدار بیدارباش‌تان زنگ می‌خورد، بیدار شوید، احساس آرامش بیشتری نسبت به زمانی خواهید داشت که پس از چند بار قطع این هشدار از خواب برمی‌خیزید. چرا که در صورت چرت زدن دوباره، ممکن است به مرحله عمیق خواب فرو روید. به همین دلیل ساعت هشدارتان را به دور از خود قرار دهید تا نتوانید آن را به راحتی قطع کنید.

توصیه هایی برای پرانرژی بودن در طول روز

تاثیر نور بر پرانرژی شدن

 قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند تولید ملاتونین یا هورمون خواب را در بدن‌تان متوقف کند و به شما کمک کند تنها در کمتر از ۱۵ دقیقه احساس بیداری و سرحالی بیشتری داشته باشید. نور درمانی هم‌چنین به کاهش افسردگی در افراد کمک می‌کند. هنگامی که صبح در حال مسواک زدن دندان‌هایتان هستید یک چراغ پر نور در کنار خود روشن کنید.

 

البته یادتان باشد  یک اتاق کاملا تاریک و سیاه، محیطی مناسب برای خوابی باکیفیت است. نورپردازی در محیط داخلی و خارجی را می‌توانید با خرید یک چشم‌بند ساده تنظیم کنید یا می‌توانید با خرید پرده‌هایی کلفت‌تر از پرده‌های معمول از ورود نور به اتاق جلوگیری نمایید.

 

تحرک داشته باشید

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، بیشتر از دیگر افراد روی نظم روزانه قرار می‌گیرند. تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی یا حرکات کششی جریان خون را در بدنتان بهبود داده و به شما کمک می‌کند تا بیدارتر باشید.

 

زمان خواب خود را تنظیم کنید

 رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک زمان مشخص از هر روز بهترین راه برای حفظ ساعت بدن شما (ریتم روزانه شما) در تعادل است. این امر منجر به ایجاد یک چرخه خواب منظم در شما می‌شود که به روان‌بودن بقیه فرآیندهای بدن شما کمک می‌کند.

 

منبع: آرمان

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.