2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی/ دستور پخت سمبوسه ترد

آشپزی/ دستور پخت سمبوسه ترد

این غذای محبوب جوان‌ها به دلیل مواد مغذی که دارد ارزش غذایی بالایی دارد، برای اینکه سبموسه‌ای ترد آماده کنید باید نکاتی را رعایت کنید

دوات آنلاین-سمبوسه یک غذای جنوبی و بسیار لذیذ است که از جمله غذاهای فانتزی محسوب می‌شود. این غذای محبوب جوان‌ها به دلیل مواد مغذی که دارد ارزش غذایی بالایی دارد، هرچند برای طبخ آن به روغن زیادی نیاز است اما استفاده گاه به گاه از آن می‌تواند لحظات دل‌انگیزی برای شما بوجود آورد. برای اینکه سبموسه‌ای ترد آماده کنید باید نکاتی را رعایت کنید که در زیر می‌خوانید

چکار کنیم که سمبوسه ترد شود

مواد اولیه لازم برای سمبوسه سیب زمینی

سیب زمینی 3 عدد متوسط

پیاز متوسط 2 عدد متوسط

پیازچه 5 تا 6 ساقه جوان

گشنیز 2 قاشق غذا خوری ساطوری شده

جعفری 2 قاشق غذا خوری ساطوری شده

نان لواش 4 ورق نان

روغن 250 میلی لیتر یا یک پیمانه اندازه گیری

زرد چوبه 1 چهارم قاشق چایخوری

در صورت تمایل میتوانید کمی گوشت چرخ کرده هم تفت بدهید و برای مغذی تر شدن غذا به آن اضافه کنید

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

در همین زمینه: دستور پخت قلیه دزفولی را ببینید

 

دستور پخت سمبوسه ترد

برای درست کردن سمبوسه می توانید سیب زمینی ها را پوست بکنید نگینی کنید و بعد آبپز کنید و یا سیب زمینی را با پوست آبپز کنید . سیب زمینی ها را به همراه آب، نمک و کمی روغن بپزید.

 

اضافه کردن روغن و نمک به سیب‌زمینی هنگام پخت به این دلیل است که در صورت ترک برداشتن سیب‌زمینی در حال پخت فقط آب در آن نفوذ نکند بلکه با روغن و نمک طعم‌دار شود.

 

در فاصله ای که سیب زمینی ها آب پز میشوند، پیازها را خرد میکنید و در ظرف مورد نظر سرخ میکنید .در آخر تفت هم کمی زرد چوبه به آن اضافه میکنید تا پیاز خوش رنگ و طلایی شود.

 

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت و سرد شد آن را با رنده ی درشت یا به شکل نگینی خرد کنید و مواد سمبوسه را که شامل سیب زمینی ، پیاز و همچنین سبزی های معطر است را به همراه کمی نمک ، فلفل و زرد چوبه با هم ترکیب میکنید البته باید دقت داشته باشید. هنگامی که چاشنی‌ها را اضافه می‌کنید بچشید تا خیلی شور یا تند نشود.

 

وقتی مواد آماه شد باید نان های لواش را برش بزنید اگر میخواهید سمبوسه های بزرگ درست کنید باید نان هارا به صورت طولی و اگر سمبوسه های کوچک آنها را به صورت عرضی برش میزنید

 

حالا برای پیچیدن سمبوسه از مواد بر دارید  و یک سمت نان قرار دهید و به حالت مثلثی نان را بپیچید این مثلت چند چرخ میخورد تا تمام اضلاع آن بسته شود فقط اگر لب های نان ها خشک بودکمی مرطوبش کنید تا نان موقع کار خرد نشود.

 

بعد از پیچاندن سمبوسه ها آنها را در روغنی که حدودا نیم سانت از سطح ظرف را پر کرده سرخ کنید. فقط دقت کنید برای اینکه سمبوسه ها باز نشوند از سمتی که پیچیده شدند داخل روغن قرار دهید. وقتی سمبوسه ها سرخ شد طرف دیگر آن را سرخ کنیدو بعد از سرخ شدن روغن اضافه آن را با کاغذ خشک کن و یا قرار دادن بر روی صافی بگیرید.

 

نکته مهم دیگر در لذیذ شدن سمبوسه سس آن است، سس قرمز تند یا سس چیلی از جمله سس‌های رایج است که برای سمبوسه استفاده می‌کنند اما سس پستو هم می‌تواند انتخاب دیگر شما باشد.

 

زمانی سمبوسه ترد و نرم می‌شود که خیلی در معرض هوای آزاد نباشد و همه رطوبت خود را از دست ندهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.