2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
با علائم اولیه سرطان سینه آشنا شوید

با علائم اولیه سرطان سینه آشنا شوید

غده‌های مربوط به سرطان سینه معمولا دردناک نیستند. البته برخی از آنها ممکن است کمی موجب احساس خارش شوند. غده‌ها معمولا مدت‌ها قبل از اینکه بتوانید آنها را ببینید یا احساس کنید، با آزمایش ماموگرافی شناسایی می‌شوند.

دوات آنلاین-سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان زنان است البته مردان هم ممکن است به این سرطان مبتلا شوند. با نشانه‌های اولیه سرطان سینه آشنا شوید:

 

۱. وجود غده‌ای درون سینه یا زیربغل

غده‌ای درون سینه یا زیربغل‌تان مشاهده می‌کنید که پس از گذشت دوره پریودتان برطرف نمی‌شود. این وضعیت معمولا اولین علامت سرطان سینه است. غده‌های مربوط به سرطان سینه معمولا دردناک نیستند. البته برخی از آنها ممکن است کمی موجب احساس خارش شوند. غده‌ها معمولا مدت‌ها قبل از اینکه بتوانید آنها را ببینید یا احساس کنید، با آزمایش ماموگرافی شناسایی می‌شوند.

 

۲. تورم زیربغل، استخوان ترقوه یا سینه

وقتی غدد لنفاوی زیربغل، استخوان ترقوه یا سینه، پراکنده و منتشر می‌شوند، این نواحی از بدن دچار تورم می‌شوند. این تورم ممکن است پیش از اینکه متوجه وجود غده شوید، به‌ وجود آید. بنابراین به محض مشاهدهٔ تورم در این نواحی، با پزشک‌تان تماس بگیرید. تورم در سینه ممکن است علامت نوع تهاجمی سرطان سینه باشد که به‌عنوان سرطان التهابی سینه شناخته می‌شود.

 

۳. وجود درد در سینه یا حساس شدن آن

غده‌های تشکیل‌شده در سینه معمولا بدون درد هستند، اما درد سینه یا حساسیت موجود در سینه می‌تواند علامت سرطان سینه باشد.

 

۴. وجود بخشی مسطح یا فرورفته در سینه

وجود چنین چیزی در سینه، نشان‌دهنده توموری است که نمی‌توانید ببینید یا احساس کنید.

 

۵. تغییرات در سینه

ممکن است متوجه تغییری در اندازه، رنگ، بافت یا دمای سینه‌تان شوید. وجود حفره‌های کوچک متمایل به رنگ سرخ مانند پوست نارنگی روی سینه می‌تواند علامت سرطان پیشرفتهٔ سینه باشد.

 

۶. وجود هر نوع تغییر در نوک سینه

فرورفتگی

وجود چاله

اثری شبیه سوختگی

خارش

زخم

 

۷. ترشح از سینه

ممکن است متوجه ترشح غیرمعمولی از نوک سینه‌تان شوید. این ترشح می‌تواند شفاف، خون‌آلود یا به رنگی دیگر باشد. این ترشح‌ها همیشه خطرناک نیستند، اما می‌توانند علامت ابتلا به سرطان سینه باشند.

 

۸. وجود چیزی شبیه تیله زیر پوست

یکی دیگر از علائم ابتلا به سرطان سینه، وجود چیزی شبیه تیله زیر پوست سینه است. بنابراین اگر متوجه هر یک از موارد زیر شدید، با پزشک‌تان تماس بگیرید:

اگر زیر پوست یکی از سینه یا هر دو سینه‌هایتان متوجه چیزی شبیه غده شدید یا دردی احساس می‌کردید، بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکنید. البته دلیل این موارد حتما سرطان نیست؛ اما پزشک بهتر می‌تواند آن را بررسی کند.

اگر گره‌های لنفاوی زیر بغل‌تان متورم شده بود، باز هم به پزشک مراجعه کنید. هر نوع تورمی در این بخش، می‌تواند علامت سرطان باشد.

 

منبع: چطور

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.