2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
دلایل پوکی استخوان چیست؟

دلایل پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که به کاهش موادمعدنی استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی استخوان‌ها منجر می‌شود.

دوات آنلاین-پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که به کاهش موادمعدنی استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی استخوان‌ها منجر می‌شود.

 

دکتر محسن سروش روماتولوژیست در گفت‌و‌گو با «ایران»می‌گوید: پوکی استخوان یکی از بیماری‌های شایع و البته ناتوان کننده در دوران سالمندی به شمار می‌آید که زنان را بیشتر تهدید می‌کند. افزایش سن، نداشتن تحرک و فعالیت‌های فیزیکی، تغذیه غلط، یائسگی در زنان و ابتلا به برخی از بیماری‌ها نظیر پرکاری تیروئید، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند. این روماتولوژیست معتقد است، فقر تغذیه‌ای و کمبود کلسیم و پروتئین در رژیم غذایی، استعمال دخانیات، مصرف الکل، جراحی‌های خارج کردن تخمدان و همچنین اشعه درمانی برای درمان برخی از سرطان‌ها هم عواملی هستند که این بیماری را تشدید می‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه انجام حرکات ورزشی ایزومتریک در افزایش تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است، می‌گوید: با قرار دادن غذاهای حاوی کلسیم بخصوص لبنیات در وعده‌های غذایی روزانه و انجام حرکات ورزشی و فعالیت‌های فیزیکی مناسب، پرهیز از استعمال دخانیات و دوری از مصرف الکل می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.