2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
علت التهاب گوش میانی در کودکان چیست

علت التهاب گوش میانی در کودکان چیست

توضیحات یک متخصص گوش، حلق و بینی درباره التهاب گوش میانی را بخوانید.

دوات آنلاین -التهاب گوش میانی مخصوصا در کودکان مشکل آزاردهنده ای است که البته می توان با برخی اقدامات ساده مثل قرار نگرفتن در هوای سرد یا دور کردن از افراد بیمار از آن جلوگیری کرد؛ اما این بیماری چه دلایلی دارد؟

 

فونت، دلیل اصلی التهاب گوش میانی در کودکان

محمد اجل لوئیان متخصص گوش و حلق و بینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره التهاب گوش گفت: التهاب گوش دلایل زیادی دارد. شایع ترین دلیل التهاب گوش، عفونت است که معمولا در کودکان شایع است و با ایجاد عفونتی در بدن منجر به عفونی شدن گوش میانی در آنها می شود اگرچه ممکن است لاله گوش هم التهاب پیدا کند.

التهاب گوش میانی در کودکان چه دلایلی دارد

علائم التهاب گوش میانی

وی درباره نشانه های التهاب گوش اظهار داشت: التهاب گوش در کودکانی که قادر به صحبت کردن نیستند با گریه و بی قراری و گاهی دست بردن به سمت گوش همراه است. کودکان بزرگتر از درد و پری گوش و بی قراری شکایت دارند ولی کودکان در سن مدرسه اظهار می کنند که درد گوش داشته و در گوششان احساس پُری دارند. انسان های بزرگ هم احساس پُری و درد در گوش و کاهش شنوایی دارند.

 

ببینید: گلو درد کودکان؛ همه آنچه باید بدانید

 

خارش گوش

اجل لوئیان در ادامه با اشاره به اینکه خارش گوش معمولا در کسانی مشاهده می شود که در گوش خارجی خارش دارند گفت: با تکان دادن لاله گوش و استفاده از گوش پاک کن گوش میانی تحریک شده و التهاب به وجود می آید اگرچه قارچ و عفونت لاله گوش هم می توانند به تنهایی التهاب گوش میانی را ایجادکنند. ولی خارش گوش به تنهایی به معنی التهاب نیست. خارش گوش می تواند به دلیل حساسیت به وجود آید.

 

متخصص گوش، گلو و بینی توصیه کرد: کودکان را در مواجهه با سرما و ویروس های ناشی از عطسه و سرفه دیگران قرار ندهیم و در بزرگترها هم باید از مواجهه با ویروس ها، افراد بیمار و سرما خودداری کنند.این عفونت ها معمولا از راه تنفس وارد بدن می شود که عمده راه ورود آنها حلق و بینی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.