2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نسخه طب سنتی برای کاهش حساسیت‌ فصلی

نسخه طب سنتی برای کاهش حساسیت‌ فصلی

ماهی به دلیل داشتن امگا 3 خاصیت ضد التهابی دارد و در کاهش التهاب سینوس ها و بهبود علایم حساسیت موثر است .

دوات آنلاین-التهاب فصلی مخاط بینی و مشکلاتی مانند آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه و سرفه معروف به تب یونجه زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن، مواد بی خطر را خطرناک تلقی و موادی را در خون ترشح می کند تا با این عوامل مقابله کند. این عوامل بیرونی که به نام  آلرژن شناخته می شود می تواند گرده گیاهان، گرد وخاک، بوها و ... باشد.علایم و درمان های طبیعی حساسیت  را در ادامه می توانید مطالعه کنید:

 

 شوک آلرژیک

علاوه بر علایمی که نام بردیم، سنگینی گوش، ترشحات پشت حلقی، تنگی نفس و خس خس سینه، اختلال خواب، زودرنجی، اگزما، کهیر، وزوزگوش، کاهش تمرکز  وسردرد هم از علایم این حساسیت ها شمرده می شود .در حقیقت  این علایم پاسخی است که سیستم ایمنی بدن به حضور آلرژن ها می دهد . حتی در موارد شدید، واکنش های سیستم ایمنی باعث شوک آلرژیک می شود که  در مدت 15 دقیقه فرد را ازبین می برد.

 

نکاتی برای کاهش حساسیت

* تعویض ملافه هفته ای  یک بار و شست وشوی آن با آب گرم .

* تا حد امکان از مبلمان تشک دوزی شده استفاده نکنید.

* وسایل اضافه و خردوریزهای اتاق ها را کم کنید تا  مانع از تجمع گرد و خاک شوید .

*رطوبت متعادل بهترین گزینه برای کاهش علایم به ویژه در افراد مبتلا به آسم است .

* تا حد امکان دراین فصل پنجره ها را بسته نگه دارید و کمتر در فضای باز قرار گیرید .

 

درمان ها 

* بهترین درمان همان پیشگیری است که باید از مصرف مواد حساسیت زا پرهیز کرد. استفاده از ماسک، دستکش و عینک آفتابی،  ساده ترین راه های ممانعت از تماس مستقیم با آلرژن هاست .

* با کفش وارد منزل نشوید .

* در رژیم غذایی از میوه و سبزیجات  تازه استفاده کنید. روغن زیتون را فراموش نکنید.

* ماهی به دلیل داشتن امگا 3 خاصیت ضد التهابی دارد و در کاهش التهاب سینوس ها و بهبود علایم حساسیت موثر است .

* دوش گرفتن روزانه با آب گرم و هر بار 10 دقیقه به کاهش  علایم کمک می کند.

*در طب سنتی مصرف سبزی های بهاری و عرقیاتی مانند شاه تره، کاسنی و خرفه  نیز برای پیشگیری از حساسیت های فصلی توصیه می شود.

 

غذاهای مناسب برای فروردین ماه

درمانگران و قدمای طب سنتی در متون طب سنتی ایران از غذاهایی مانند آش، بورانی اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو، آش شبدر و قره قروت به عنوان بهترین و سبک‌ترین غذاهای ایرانی که انرژی و ویتامین زیادی دارد، برای فصل بهار نام می‌برند.مصرف این غذاها موجب پاک سازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدن می‌شود. از طرفی مصرف حبوبات فصل بهار مانند ماش، نخود فرنگی و جو نیز توسط حکمای طب سنتی ایران توصیه شده است.نوشیدن آب ماست، آب دوغ و ماء الشعیر سنتی که افزودنی‌های شیمیایی نداشته باشد نیز برای پاک سازی خون و تقویت کبد در فصل بهار بسیار مناسب است.

 

تسکین عطسه بهاری با روغن بنفشه

درمانگران طب سنتی برای درمان عطسه‌های ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی، استفاده از روغن بنفشه و بادام را به بیماران‌شان توصیه می‌کنند.

 

این درمانگران به بیماران‌شان که از دست عطسه‌های بی وقفه کلافه می‌شوند، توصیه می‌کنند روزی دو بار، یک قطره از روغن بنفشه را درون حفره‌های بینی خود بچکانند. علاوه بر این، با همین روغن، پیشانی خود را نیز ماساژ دهند. این کار موجب می‌شود از شدت عطسه‌ها کم و در مواردی نیز به طور کامل برطرف شود. از خوردن انواع ادویه، غذاهای سرخ کردنی، شکلات و قهوه در فصل بهار پرهیز کنید و مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

 

 ویتامین C

ویتامین C نوعی آنتی هیستامین، آنتی اکسیدان و آنتی توکسین طبیعی است. با مصرف این ویتامین در کنار عسل خام می توان به راحتی به جنگ زکام بهاره رفت.از خوراکی های حاوی ویتامین C نیز می توان به پرتقال، گریپ فروت، لیموترش، پاپایا، فلفل دلمه ای، بروکلی و دیگر کلم ها (کلم ترش و کیمچی عالی هستند)، توت فرنگی، آناناس، کیوی و طالبی اشاره کرد.

 

تا حد امکان از کپک زدن نقاط مختلف منزل جلوگیری کنید، برای این منظور مراقب نشتی لوله ها باشید. رطوبت منزل باید در حدی باشد که نه خیلی خشک ونه خیلی شرجی باشد .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.