2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل شبنم مقدمی

بیوگرافی کامل شبنم مقدمی

شبنم مقدمی عاشق کتاب خواندن، فیلم دیدن و سفر رفتن است. مخصوصا خیلی دوست دارد بناهای تاریخی را از نزدیک ببیند. او دوستان زیادی ندارد. خودش می‌گوید:معاشرت با دوستان برایم مهم است دوستان زیادی ندارم؛ ولی معاشرت با آنها را دوست دارم.

دوات آنلاین-شبنم مقدمی از آن دست بازیگران موفقی است که همیشه بی‌حاشیه بوده و صرفا به کار و هنرش پرداخته و توانسته در این عرصه به خوبی بدرخشد. با بیوگرافی این بازیگر توانا بیشتر آشنا شوید:

 

شبنم مقدمی متولد سوم فروردین سال 1351 است. او در بیمارستان عیوض زاده واقع در خیابان شیخ هادی تهران به دنیا آمد البته خانواده‌اش ساکن منطقه عظیمیه کرج بودند.

شبنم یک برادر به نام بهنام دارد که با او کافی شاپی را راه انداخته است. او در این باره می‌گوید: كافی‌شاپ من و برادرم بیزینس نیست و نوعی تفریح به حساب می‌ آید. برادر من كافی‌ شاپ‌‌ داری را دوست دارد. سال‌ ها پیش در تئاتر شهر، كافه چهارسو در اختیار من بود. آن زمان آقای پاكدل مدیر تئاتر شهر بودند و من به ایشان گفتم كه كافه را در اختیار من قرار دهند. آقای پاكدل به من گفتند كه نمی‌ توانم آنجا را بگردانم؛ ولی من اصرار كردم و ایشان موافقت كردند. من با بهنام همراه شدم و كافه را راه‌ اندازی كردیم. لذت بسیار عجیبی داشت؛ چون همه دوستانم در تئاتر شهر حضور داشتند و بعد از تمرین به كافه می‌ آمدیم و چای می‌ خوردیم این كافه همچنان كه سودی نداشت ضرر هم نداشت.

 

شبنم مقدمی از کودکی به هنر و بازیگری علاقه داشت و پدر و مادرش که اهل هنر و ادبیات بودند او را از بچگی به کلاس‌های بازیگری فرستادند البته با بازیگر شدن شبنم چندان موافق نبودند. به همین دلیل شبنم وقتی به دبیرستان رسید در رشته تجربی مشغول به تحصیل شد. خودش در این باره می‌گوید:خانواده‌ام میخواستند کـه مـن هر رشته‌ای کـه میخواهم بخوانم بـه‌جز رشته‌ای کـه مربوط بـه سینما و بازیگری باشد، درحالی‌کـه خود آن‌ها مـن را در کودکی در کلاس‌هاي بازیگری ثبت‌نام کرده بودند. پدر و مادرم افراد تحصیل‌کرده‌ای بودند و هردو می خواستند کـه مـن دکتر شوم»

 

شبنم مقدمی در دوران کودکی با گروه کودک رادیو آشنا شد و توانست در چند برنامه رادیویی حضور داشته باشد البته آن زمان این فعالیت برایش چندان جدی نبود و باید به درس و تحصیل می‌پرداخت.

 

شبنم مقدمی البته سراغ طبابت نرفت اما در رشته پرستاری در دانشگاه قبول شد و دو ترم هم درس خواند ولی هر چه حساب و کتاب کرد دید هیچ علاقه‌ای به این رشته ندارد به همین دلیل پرستاری را رها کرد و در رشته ادبیات به ادامه تحصیل پرداخت.

ادبیات همیشه از علاقه‌های شبنم مقدمی بوده و او حتی گاهی چیزهایی هم می‌نویسد. مقدمی که همچنان به بازیگری علاقه داشت در کارآگاه آزاد بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد و هنرجویی را به شکل رسمی آغاز کرد. او در این باره توضیح می‌دهد: من بازیگر حرفه‌ای تئاتر بودم كه به آموزشگاه آقای تارخ رفتم می‌ خواستم لنز و رفتار مقابل دوربین را بشناسم كلاس‌ های ایشان خروجی خوبی داشتند

 

مقدمی در نهایت فعالیت خود از سال ۷۷ در رادیو با اجرای برنامه "خانهٔ کاغذی" به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقه اجرا در برنامه‌هایی چون "هفت شنبه"، "خط خطیم، "کبوتری ناگهان" و "هفت ترانه" را دارد.

 

او در همان ایام که در رادیو گویندگی می‌کرد در فیلم "زخمی" (کامران قدکچیان، ۱۳۷۷) بازی کرد و. به این ترتیب راهش به سینما باز شد و پس از آن در فیلم‌های " از صمیم قلب" (بهرام کاظمی، ۱۳۷۹)، به نام پدر (ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۸۴)، "پاداش سکوت" (مازیار میری، ۱۳۸۵) و "فرزند خاک" (محمدعلی آهنگر، ۱۳۸۵) ، "تنهایی" با حضور شهاب حسینی در سال ۱۳۹۰، شبی که ماه کامل شد و... نقش آفرینی کرده ‌است.

 

سریال گل‌های آفتابگردان در سال 1376 اولین حضور تلویزیونی شبنم مقدمی بود اما وقتی به شهرت رسید که در سال 85 در سریال زیر تیغ بازی کرد و البته بازی در فیلم به نام پدر ساخته حاتمی کیا هم به مشهور شدنش بسیار کمک کرد. او درباره بازی در این فیلم سینمایی می‌گوید: «مهم بود کـه با آقای حاتمی کیا کار کنم؛ قبل ازآن هم در دو سه فیلم بیشتر بازی نکرده‌ بودم. آن زمان هم آقای حاتمی کیا سوپراستار فرهنگی محسوب میشد و امروز هم همین‌طور اسـت. همیشه کارگردان‌هایي مـن را انتخاب می کردند کـه تئاتر میدیدند و آقای حاتمی کیا هم همین‌طور مـن را انتخاب کردند.»

 

یکی دیگر از نقش‌های معروف شبنم مقدمی نقش روحی در سریال مدینه است. او همچنین در سال 90 نیز در سریال ماه رمضانی سقوط یک فرشته بازی کرد. خودش درباره این سریال می‌گوید: دراین سریال از مـن خواستند کـه پرتز دندان داشته باشم و مـن این کار را کردم. پس از انجام پرتز دندان، دهانم اصلاً بسته نمی‌شد و دندان‌هایم بیرون بود.

 

شبنم مقدمی تاکنون جوایز متعددی گرفته است. او اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. کسب این جایزه به حدی غافلگیرکننده بود که هرچند تنها سیمرغ کسب شده توسط فیلم امروز بود، حتی در پوسترهای فیلم هم لحاظ نشداما مقدمی دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در همین عنوان، برای بازی در دو فیلم سینمایی نفس و زاپاس تکرار کند. وی همچنین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم خجالت نکش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد اما در نهایت این عنوان به سارا بهرامی رسید.

شبنم مقدمی متاهل است. او و شوهرش به نام علیرضا محمدی ملقب به علیرضا آرا در سال 83 با هم ازدواج کردند. علیرضا متولد سال 1354 در تهران است و در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده اما در حوزه هنری دوره بازیگری دیده و در زمینه بازیگری و کارگردانی فعالیت می‌کند.

 

شبنم مقدمی عاشق کتاب خواندن، فیلم دیدن و سفر رفتن است. مخصوصا خیلی دوست دارد بناهای تاریخی را از نزدیک ببیند. او دوستان زیادی ندارد. خودش می‌گوید:معاشرت با دوستان برایم مهم است دوستان زیادی ندارم؛ ولی معاشرت با آنها را دوست دارم.

 

و اما نظر شبنم مقدمی درباره عمل زیبایی را هم بخوانید:بینی من احتمالا به عمل جراحی نیاز دارد اما این کار را نکرده و نخواهم کرد. من هیچ جراحی زیبایی روی صورتم انجام نداده‌ام .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.