2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پیشنهادهایی برای سفرهای بهاری

پیشنهادهایی برای سفرهای بهاری

حتی اگر اهل سفر نباشید، حتما شنیده‌اید که شیراز از شهر‌های بهاری ایران است. شهر بهار و نارنج و اردیبهشت. دیدنی‌های شیراز آن‌قدر زیاد است که اگر فرصت کافی داشته باشید، به یکی از پربارترین سفر‌های شما تبدیل خواهد شد.

دوات آنلاین-فصل بهار بهترین فصل برای سفر است. مخصوصا در ایران نقاط مختلفی هستند که برای سفر بهاری بسیار مناسب و زیبا و دیدنی هستند. با مقصدهای بهاری گردشگری آشنا شوید:

 

شیراز، شهر بهار و نارنج

حتی اگر اهل سفر نباشید، حتما شنیده‌اید که شیراز از شهر‌های بهاری ایران است. شهر بهار و نارنج و اردیبهشت. دیدنی‌های شیراز آن‌قدر زیاد است که اگر فرصت کافی داشته باشید، به یکی از پربارترین سفر‌های شما تبدیل خواهد شد. اما بنا‌های تاریخی تنها دلیل اینکه این شهر تاریخی و زیبا را در لیست بهار آورده‌ایم، نیست. اگر مسافر بهاری شهر شیراز باشید با ورود به هر باغ و عبور از هر کوچه باغ عطر درختان بهار نارنج شما را سرمست می‌کند. منظره‌های زیبا و باغ‌های پر بار را هم به این حال خوش اضافه کنید و به این دلایل هم که شده بار سفر ببندید.

 

باغ ارم، باغ نارنجستان قوام، باغ دلگشا و عفیف آباد را می‌توان زیباترین جاذبه‌های شهر شعر و طرب دانست. علاوه بر آن در سفر به این شهر حتما سری به مزار حافظ و سعدی بزنید تا هم از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر دیدن کرده باشید و هم در محوطه‌ی زیبای این مکان‌ها نفسی تازه کنید.

 

مسجد نصیرالملک، باغ پرندگان شیراز، شاهچراغ و ارگ کریمخان جاذبه‌های دیگر شهر شیراز هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

محلات، سفر به هلند کوچک ایران

بهار فصل گل و رنگ است. تفاوتی ندارد که کجای این سرزمین هستید. در هر شهر و روستایی حتما نشانی از بهار را خواهید دید. اما در بعضی از شهر‌ها می‌توان بهار را زندگی کرد. محلات یکی از این مناطق پر از رنگ و عطر است. این شهر در جنوب شرقی استان مرکزی قرار گرفته و به دلیل تنوع گل‌ها و دشت‌های سراسر پوشیده از گل به آن هلند کوچک ایران لقب داده‌اند. هوای فوق العاده و طبیعت بی نظیر این منطقه نوید دهنده‌ی سفر بهاری خوش برای شما خواهد بود. برای دیدن تنوع گل‌های شهر محلات سراغ دهکده گل را بگیرید تا به سرزمین کوچک و هزار رنگ این شهر دسترسی پیدا کنید.

 

سرچشمه محلات که آن را پر آب‌ترین چشمه‌ی این شهرستان می‌دانند یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است. این چشمه هم از نظر تامین آب منطقه اهمیت زیادی دارد و هم با گسترش فضای سبز اطراف، به یکی از مناطق تفریحی شهر تبدیل شده است.

 

محلات تنها به دلیل طبیعت و آب و هوایش معروف نیست، بلکه این منطقه سابقه تاریخی بسیاری نیز دارد. روستای خورهه یکی از منزلگاه‌های قدیمی آریایی‌ها است که در شهرستان محلات قرار دارد. ستون‌های تاریخی که در این روستا دیده می‌شود به سده‌ی نخست پیش از میلاد مسیح (ع) بازمی‌گردد.

 

پل باقر آباد، سد تاریخی نیم‌ور، قلعه جمشیدیه و چنار دو هزار ساله نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهرستان محلات است.

 

بجنورد، شهر پر جاذبه خراسان شمالی

بجنورد را می‌توان اقلیمی کوهستانی با فلات‌های مرتفع دانست. این موقعیت خاص جغرافیایی باعث شده تا زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های نسبتا گرمی را در آن تجربه کنید. به همین دلیل بهترین زمان سفر به این شهر زیبا، فصل بهار است. فصلی که اگرچه با نسیم خنک بهار همراه می‌شود، اما همچنان دلپذیر است.

 

برای تفریح در این شهر بهاری، سری به گردشگاه بش قارداش بزنید تا در خنکای چشمه‌های کوهستانی نفسی تازه کنید. پارک بابا امان نیز با درختان زالزالک، زردآلو و بوته‌های تمشک وحشی می‌تواند میزبان بهاری خوبی در این شهر برای شما باشد. عمارت آیینه خانه مفخم و حسینیه جاجرمی نیز از دیدنی‌های تاریخی شهر بجنورد هستند. با خرید سوغاتی مانند شکر پنیر، قره قروت و کشک این شهر، خاطره‌ی این سفر بهاری را ماندگار کنید.

 

چابهار، بندر چهار بهار ایران

در هر فصلی از سال می‌توانید شاهد افسون طبیعت در شهر بندری چابهار باشید. شهری که به هندوستان ایران معروف است و همین لقب کافی است تا برای دیدن زیبایی‌های آن به این منطقه سفر کنید. ساحل جابهار در شمار زیباترین ساحل‌های ایران قرار دارد و روشن است که تماشای رقص خورشید بر کرانه‌ی دریای عمان، بهار دل انگیزتری برای گردشگران خواهد ساخت. دیدن کوه‌های مریخی، گل فشان‌ها، تالاب صورتی رنگ لیپار و جنگل‌های حرا را در این شهر از دست ندهید.

 

کوهرنگ، شهر لاله‌های واژگون

همه‌ی تعریف این شهر در نام آن خلاصه شده است. کوهرنگ، شهری کوهستانی که در دامنه‌های آن می‌توان هزار رنگ با با زیباترین حالت خود به تماشا نشست. شهرستان کوهرنگ یکی از شهر‌های مهم استان چهار محال و بختیاری است. با وجود وسعت کم می‌توانید لیستی بلند بالا از جاذبه‌های دیدنی آن پیدا کنید. آبشار تونل اول کوهرنگ، پیست اسکی چلگرد و چشمه‌های جوشان اطراف شهر همگی از زیبایی‌های این منطقه به حساب می‌آیند.

 

اما آنچه که آمدن بهار ا در این منطقه نوید می‌دهد، دشت لاله‌های واژگون است. این دشت ۳۶۰۰ کیلومتر وسعت دارد و میزبان گونه‌های نادر گل لاله است. از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت می‌توانید برای تماشای لاله‌های واژگون مسافر این دشت قرمز رنگ و زیبا باشید.

 

اردکان، گشت و گذار بهاری در پس کوچه‌های قدیمی

اردکان یکی از مقصد‌های گردشگری ایران است که در فصل بهار بیشترین بازدید کننده را دارد. هوای معتدل بهاری در این زمان باعث می‌شود که بتوانید به راحتی در کوچه‌های گلی و زیبای شهر قدم بزنید و از تماشای دیدنی‌های آن زیبا لذت ببرید. قنات‌ها معروف‌ترین ویژگی این شهر هستند و البته لازم است که جاذبه‌های دیگری مانند آرامگاه پیر سبز چک چک، خانه تقدیری‌ها، کوچه ضیائی و پارک ملی سیاهکوه را نیز در لیست دیدنی‌های خود قرار دهید.

 

تنکابن، بهاری‌ترین شهر مازندران

در میان شهر‌های زیبای شمالی و به ویژه شهر‌های مازندران، تنکابن همیشه طرفداران خودش را داشت است. شهری با طبیعت بکر و دامنه‌های سراسر سبز که در هر نقطه از آن می‌توان چشم‌اندازی متفاوت از بهار را دید. دشت دریاسر یکی از دیدنی‌ترین مناطق این شهر است. جایی که در فصل بهار می‌توان نهایت زیبایی را در دشت‌های پوشیده از بابونه‌ی آن دید. به این دلیل به این منطقه بهشت زردرنگ ایران لقب داده‌اند. گل‌های بابونه از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت میزبان شما هستند.

 

طالقان، دامنه نشین البرز

اگر پایتخت نشین هستید و به دنبال مقصد بهاری در اطراف شهر تهران می‌گردید، پیشنهاد ما به شما سفر یک روزه به طالقان است. شهری که در دامنه‌ی البرز جای گرفته و بهاری سراسر زیبایی دارد. دریاچه سد زیبای طالقان و طبیعت پهناور اطرافش مکان بسیار خوبی برای تفریح و کمپ است. علاوه بر آن در اطراف طالقان چشمه‌ها و آبشار‌های کوچک کوهستانی بسیاری وجود دارد که می‌تواند پذیرای گردشگران بهاری باشد. بهار در دشت‌های طالقان با رویش گیاهان مختلفی از جمله آویشن، ریواس، تره کوهی، کاسنی و بومادران از راه می‌رسد. همچنین باغ‌های فراوانی از گردو، سیب، گلابی و گیلاس را می‌توانید در این بخش ببینید.

 

داماش، سرزمین سوسن چلچراغ

روستای داماش یکی از شهر‌های زیبای ایران از توابع رودبار است که بین شهر‌های لوشان و منجیل قرار گرفته است. این شهر را می‌توان پهنه‌ی سبز کوهستانی گیلان دانست. جایی که طبیعت با سبزترین رنگ خود پذیرای شما خواهد بود. گل سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گونه‌های گل در دنیا است که می‌توان آن را در شهر زیبای داماش دید. این گل تنها گل ملی ایران است که از اواسط بهار می‌توان آن را در بخش عمارلوی داماش دید. همزمان با رویش این گل محلی‌ها جشنواره‌ای به نام جشنواره سوسن چلچراغ برگزار می‌کنند و با مراسم خاصی با لباس محلی در این منطقه اجرا می‌شود.

 

منبع: برترین‌ها

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.