2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گفت‌وگو با ساسان پرکان ، نوجوان 16 ساله چابهاری که در برنامه عصر جدید حرکات فوق‌العاده ژیمناستیک انجام داد: ژیمناستیک توی خون ما است

گفت‌وگو با ساسان پرکان ، نوجوان 16 ساله چابهاری که در برنامه عصر جدید حرکات فوق‌العاده ژیمناستیک انجام داد: ژیمناستیک توی خون ما است

به غیر از من، بیشتر خانواده پدری‌ام همگی ژیمناستیک‌کارند و این حرکات نمایشی برایشان اصلا عجیب نیست. من هم از کودکی به ژیمناستیک و فوتبال علاقه داشتم.

دوات آنلاین- وقتی «ساسان پرکان» روی صحنه «عصر جدید» آمد، خیلیهای‌مان او را می‌شناختیم. بعضیهایمان حتی توی دلمان دعا می‌کردیم که او برنده شود. این نوجوان 16 ساله اهل چابهار، همان کسی است که چندوقت پیش ویدئوهایی از پشتک زدن‌هایش شبکه‌های اجتماعی را ترکاند. البته ماجرای معروف شدن ساسان به همین ویدئو خلاصه نمی‌شود. او قبل از حضور در «عصر جدید» به برنامه «فرمول یک» رفت و برای اولین‌بار در برنامه زنده تلویزیونی با پشتک زدن‌هایش همه‌ را شگفت‌زده کرد. ما این هفته کلی پیگیری کردیم تا ساسان را پیدا کنیم و با او گپ بزنیم. گزارش امروز را از دست ندهید.

 

 یک خوششانسی غیرمنتظره

مایلم بدانم ماجرای ویدئوی ساسان که خیلی هم پربازدید شد، چه بوده است؟ می‌گوید‌: «چندوقت قبل در مدرسه، مسابقات فوتسال جام فجر برگزار و تیم ما قهرمان شد. بعد از سوت پایان بازی، من که از خوشحالی بال درآوردهبودم، در حیاط مدرسه چندبار پشتک زدم. مدیر مدرسه هم که همان موقع از من فیلم می‌گرفت، آن را در فضای مجازی منتشر کرد و چند روز بعد خبر داد که رئیس کمیته ملی المپیک از من دعوت کردهاست تا به تهران بروم. من هم که سرازپا نمی‌شناختم از خوشحالی چندبار دیگر هم پشتک زدم. راست اش را بخواهید هیچوقت فکر نمی‌کردم یک فیلم کوتاه این‌قدر دیدهشود اما خب این هم یکی از فواید شبکه‌های اجتماعی است دیگر».

 

ژیمناستیک ساحلی

از ساسان می‌پرسم این حرکات نمایشی را از کجا یاد گرفتهاست؟ جواب میدهد: «راست اش را بخواهید ژیمناستیک توی خون ماست! به غیر از من، بیشتر خانواده پدری‌ام همگی ژیمناستیک‌کارند و این حرکات نمایشی برایشان اصلا عجیب نیست. من هم از کودکی به ژیمناستیک و فوتبال علاقه داشتم. البته نه من و نه اعضای خانواده‌ام هیچ وقت در این رشته آموزشی ندیدیم. این استعداد ذاتی است اما خودمان تلاش کردیم که آن را از دست ندهیم».

 

ساسان ادامه می‌دهد: «چابهار باشگاه ورزشی ندارد. برای همین من از چندسال قبل با یکی عموهایم به ساحل دریا میرفتم تا حرکات نمایشی تمرین کنم. البته قبل از این مدتی به یک سالن کشتی می‌رفتم تا روی تشک‌های کشتی، ژیمناستیک یاد بگیرم اما کم‌کم خاک نرم ساحل برایم حکم باشگاه را پیدا کرد. عمویم برای من و بقیه بچه‌های شهر حکم استاد را دارد. او هم مثل خود ما ژیمناستیک را از جایی و از کسی یاد نگرفته اما همان چیزی را که بلد است، به ما یاد می‌دهد. چون بچه‌های شهر ما غریب‌اند و امکانات زیادی ندارند و اگر کسی نباشد که استعداد آن‌ها را بشناسد، بیانگیزه می‌شوند».جالب است بدانیدساسان غیر از درس و  ورزش، بعد ازظهرها کار می‌کند.

 

 پَساشهرت

سوال بعدی‌ام درباره حسوحال مشهور شدن است. ساسان می‌خندد و می‌گوید: «از موقعی که آن کلیپ منتشر شد همه مردم، من را می‌شناسند. تا حالا بارها اتفاق افتاده که آدم‌های مختلفی به محل کارم آمده‌ و همین که من را دیده‌اند تعجبزده سراغم آمده اند تا با هم سلفی بگیریم. از وقتی به تهران و به «عصر جدید» رفتم، خیلیها وعده دادند حمایتم کنند. مثلا اسپانسر برنامه «عصر جدید» قول داد که حامی‌ام باشد تا زمانی که به تیم ملی برسم. مسئولان چابهار هم هرکدام‌شان قول‌هایی داده‌اند که فضایی برای ورزش بچه‌ها فراهم کنند. خداراشکر از همان موقع شرایط خیلی بهتر شدهاست. البته مقداری طول می‌کشد تا این وعده‌ها عملی شود اما همین که پیگیر هستند، خوشحالکننده است».

 

دوست باانگیزهمان ادامه می‌دهد: «وقتی به برنامه «عصر جدید» رفتم، همانجا گفتم که خواسته‌ام یک چیز است؛ اینکه یک باشگاه ورزشی در شهرمان راهاندازی شود. چون آرزو دارم که به تیم ملی ژیمناستیک بروم و به ‌جایی برسم که پرچم کشورم را بالا ببرم و بقیه همشهری‌هایم هم به آرزوی‌شان برسند. بچه‌هایی که در شهرهای کوچک و دور زندگی می‌کنند، آنچنان دیده نمی‌شوند درحالی که کارهای جالبی بلدند و استعدادهای زیادی دارند».

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.